Gå til innhold

Tao Feng


Athelas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  

Er det bare grafikken som eier?

:smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile: :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:

Helt unødvendig bruk av smileys det der!! :evil:
Lenke til kommentar
:smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  

Er det bare grafikken som eier?

:smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile: :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:

 

Whaddya know; du fant ut at man kunne bruke smilies i meldingene! hehe

 

Aaanyway... Synes spillet er unormalt vanskelig. Men dette skyldes egentlig en veldig positiv ting, nemlig at Studio Gigante har prøvd å revitalisere fighting-genren ved å introdusere en rekke nye ting:

 

1. Ingen tradisjonellle runder lengre (vel, du kan hvis du stiller det spesifikt inn i options. :wink: ..) Kampene kan minne litt om gamle Killer Instinct til Nintendo, du må ikke slå motstanderen i to av tre runder, men slå ned health baren hans tre ganger før han gjør det samme med deg. Ingen tidsbegrensning, altså. Har hatt én höjdare av en kamp så langt som varte i 15 min...

 

2. Ingen tradisjonelle supermoves eller fatalities. Fightingen består stortsett kun av selvsammensatte "combos". Akkurat som man får større frihet til å lage noe helt personlig ut av en character i 3rd ed. D&D, så kan man lage sin unike fighting stil i Tao Feng. I tillegg er all fightingen preget av jordnære angrep, dvs. ingen stråler ut av hendene som kan slå motstanderen ut fra andre siden av rommet. Imidlertid, når du har spart opp nok "chi", så kan du utføre et spesialangrep, normalt et såkalt "missileattck".

 

3. Spillet er lagt opp for at du skal være aggresiv. Dvs. ingen pansy taktikk med å skade motstanderen for så å blokkere resten av kampen. Hvis man blokkerer for mye, så vil man brekke armer eller bein (avhengig av om du blokkerer slag eller spark.... :wink: ). I tillegg fylles "chi" meteret opp kjappere jo mer offensiv du er. Man kan alternativt bruke "chi'en" til å heale egne ekstremiteter.

 

4. Det kuleste så langt, synes jeg imidlertid er at man kan bruke vegger å søyler til å angripe fra -> dvs. ingen flere med-ryggen-mot-veggen redsler. Tenk Matrix... :)

 

Ble langt, dette, men synes spillet er verdt å legge ut om. Mitt inntrykk blir bare bedre jo lenger jeg spiller det. Tror Tao Feng lett kan bli et spill som man hater i begynnelsen for det er så annerledes, men etterhvert som man begynner å mestre det, skjønner man hvor genialt det er! (Skal i all ærlighet innrømme at jeg er et stykke unna den siste fasen der! lol! :lol: )

 

Athelas

 

PS. Hvis det er noen spørsmål, er det bare å fyre løs!

Lenke til kommentar

Joda, DoA3 er konge det. Imidlertid, etter seriøs tenking har jeg kommet fram til at det ultimate fightingspillet er en blanding av Mortal Kombat (fatalities og story-dybde), Dead or Alive (grafikk, spillbarhet, fart og antall special moves, flere deler av én arena) og Tao Feng (grafikk, store arenaer, limb damage, scratches and bruises)!

 

Athelas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...