Gå til innhold

Vurderer å bytte fra AMD til Intel (pga 3 CPU død)

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Nåh. P4 kjernen er større.

Tempen har i de tilfellene jeg har sett gått ned med et par grader når man har tatt av IHS-en.

Jeg har sett et par tilfeller hvor de har fjernet Heatspreaderen og der har temp gått opp hvis man bruker en normal kobberribbe med en normal vifte eller vankjøling ,men fått nedover hvis man bruker Vappo.

Mener og huske at de klarte over 250mhz med med Vappo maskinen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o
Fyfaen så alle skal flame da!

Jeg gidder snart ikke mer her, fordi samme hva du sier, så er det en sint mob der for å lynsje deg. Og mye av det han sier i den første posten er jo FAKTA for pokker.

Må si meg dessverre enig med det utsagnet der.

Slenger dritt om måten han skriver på osv. Skjerp dere :grumpy:

Lenke til kommentar

forum.hardFLAME.no ... Greit nok at noen av utsagnene til trådstarter er både på sidelinje og bak mål, men det er lov å svare konstruktivt fordèt. Sant; å ødelegge 3 cpu'er ved vanlig bruk er en ganske stor bragd/blemme (spørs hvordan man ser det) , men det er ikke usansynlig. Helt siden AMD kom med sine Socket A prosessorer har folk klaget på at de er lette å ødelegge, og selv om det er brukerfeil så er det sikkert noe i det...

En million fluer kan ikke ta feil, bæsj er godt. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg kjører også 200FSB med Dual DDR400. Men når man tenker på Memorybandwith er jo dette ikkenoe i forhold til hva et 875P på 200mhz klarer. Takler jo fint det 6gbs..

Og jeg lurer på en ting:

Hvorfor skal alle mobbe han som postet inlegget vekk? CPUèr bråker ikke , men spolegreiene som er påkrevd bråker og dermed bruker man jo det ofte som et synonym da. Alle skjønner fint hva han mener ,men ingen vil inrømme at dere bare vil poste fordi dere vil gjøre narr av han som poster.

Huff. Det er en grunn til at jeg nesten ikke poster på forumet lenger.

Lenke til kommentar
Nåh. P4 kjernen er større.

Tempen har i de tilfellene jeg har sett gått ned med et par grader når man har tatt av IHS-en.

Jeg har sett et par tilfeller hvor de har fjernet Heatspreaderen og der har temp gått opp hvis man bruker en normal kobberribbe med en normal vifte eller vankjøling ,men fått nedover hvis man bruker Vappo.

Mener og huske at de klarte over 250mhz med med Vappo maskinen..

Alle de tilfellene der IHS har blirr fjernet så har tempen gått ned. Jeg har ikke sett noen den der tempen har gått opp. Har du noen linker så sjekker jeg gladlig dem. Selv om jeg synes det burde si seg selv at ved mindre overganger så øker varmeoverføringen.

Lenke til kommentar
Nå bør du vudere P4 med 800 fsb buss i allefall.

Tenkte jeg også... Bestilte en 2.6 / 200 fra Komplett til den nye maskinen min og alt var bare bra!

Helt til...

P4 med 200 FSB er ikke å få tak i! Ikke 2.4, 2.6, 2.8 eller 3.0... Tydeligvis er det populære CPU-er eller så har ikke Intel laget nok...

Lenke til kommentar

for å si d sånn med en gang.. verken en AMD elle Intel cpu lager støy, starter du den opp hører du alt annet enn cpu`en.

Vel.. det er faktisk i dag smak og behag om hva du burde velge, det er faktisk ikke så store prisforskjeller lengre.. sist jeg sjekket i allefall.. å det er sånn ca 2 mnd siden å jeg tror da vitterlig ikke at det har endret seg så mye siden da.

Men, til han som startet posten..

Velg det du mener er best. Det er bra å velge andre ting uten om det du har hatt i lange tider. Da finner du ut hva som er best, uavhengig hva andre sier.. verre er det ikke.

Stå på.. alle kan være uheldig i monteringen av en CPU, selv om 1000 ikke er det, så kan en være det, å det er nokk. Selv har jeg ødelagt en CPU da jeg rett å slett glemte å sette på ribben, selv om Thermal Protection var aktivert.. Men jeg var bare uheldig, tok det som en erfaring jeg manglet.. blir sikkert å gjøre det igjen en gang. .

Lenke til kommentar

Alle de tilfellene der IHS har blirr fjernet så har tempen gått ned. Jeg har ikke sett noen den der tempen har gått opp. Har du noen linker så sjekker jeg gladlig dem. Selv om jeg synes det burde si seg selv at ved mindre overganger så øker varmeoverføringen.

Har bare et tilfelle her akkurat nå. Synes heller ikke det er vits og bla fram noen flere (atm da)

For og sitere NilsG

Jeg har hatt tre 2,53 - alle viste forskjellig temperatur med samme kjøling....

Jeg tror neppe at dioden ligger på eksakt samme plass i kjernen - ei heller at avstand/barriere mot de nærmeste transistorene er lik.

Varmesprederen virker da ikke mot sin hensikt ? - Jeg fant faktisk ut at temperaturen steg med varmesprederen av - med "vanlig" kjøling - derimot sank temperaturen kraftig i VapoChill..

Lenke til kommentar

Har bare et tilfelle her akkurat nå. Synes heller ikke det er vits og bla fram noen flere (atm da)

For og sitere NilsG

Jeg har hatt tre 2,53 - alle viste forskjellig temperatur med samme kjøling....

Jeg tror neppe at dioden ligger på eksakt samme plass i kjernen - ei heller at avstand/barriere mot de nærmeste transistorene er lik.

Varmesprederen virker da ikke mot sin hensikt ? - Jeg fant faktisk ut at temperaturen steg med varmesprederen av - med "vanlig" kjøling - derimot sank temperaturen kraftig i VapoChill..

Om han mener boxed kjøler når han sier vanlig så tror jeg han så gjerne. Eller om det er snakk om en annen type billig kjøler type alu. Om man derimot monterer en skikkelig kjøleribbe, som er planslipet og har god kontakt med core så kan umulig tempen gå opp.. den må nødvendigvis gå ned. Om dette ikke skjer så høres det ut som "dårlig" kontakt mellom kjøleribbe og core. Som sagt over så vil varmeoverføringen bli forbedret når varmen slipper så mange matrialoverganger. Grunnleggende fysikk.

Alt avhenger som sagt av skikkelig kontakt mellom core og kjøler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Jeg demonterer min maskin ca 1 gang i uken og jeg har da aldri klart å ødelegge amd`en min ! Og jeg er ganske voldelig med maskina mi!

*hinter til at plexi i siden er knust* :lol:

1 gang i uken? Hva er vitsen med det? Har det noe for seg eller bytter/oppgradere du hardware 1 gang i uken og derfor må demontere PC'n? :shrug:

Lenke til kommentar

5. utnyttes DualDDR bedre enn AMD.

[*]Og hvorfor er dette positivt? Kanskje AMD ikke har bruk for Dual-DDR?

Ikke vær idiot.. Alle vet at dual-ddr gir bedre effekt enn singel ddr..

Poenget hans var kanskje det at AMD ikke krever så mye båndbredde for å fungere raskt.

Lenke til kommentar

Om han mener boxed kjøler når han sier vanlig så tror jeg han så gjerne. Eller om det er snakk om en annen type billig kjøler type alu.  Om man derimot monterer en skikkelig kjøleribbe, som er planslipet og har god kontakt med core så kan umulig tempen gå opp.. den må nødvendigvis gå ned. Om dette ikke skjer så høres det ut som "dårlig" kontakt mellom kjøleribbe og core. Som sagt over så vil varmeoverføringen bli forbedret når varmen slipper så mange matrialoverganger. Grunnleggende fysikk.  

Alt avhenger som sagt av skikkelig kontakt mellom core og kjøler.

Jeg hadde samme problemstilling som deg for noen måneder tilbake da jeg spurte om P4 sensoren var nøyaktig fordi jeg ikke ville tro at Tempraturen gikk opp (Som jeg leste på noen sider som jeg ikke finner igjen) Virker ikke som det var så mange som var innterisert siden de vil brife med sine lave Intel tempraturer.

Når Intel utvikler mer varme og Heatspreader UMULIG kan gjøre en bedre jobb en en God kobberribbe så trodde jeg (og fortsatt tror) at Intelsensoren er montert i kanten på kjernen.

Men den posten hvor jeg skrev dette forsvant da det gikk tapt over 5000poster ifra forumet :(

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemstilling som deg for noen måneder tilbake da jeg spurte om P4 sensoren var nøyaktig fordi jeg ikke ville tro at Tempraturen gikk opp (Som jeg leste på noen sider som jeg ikke finner igjen) Virker ikke som det var så mange som var innterisert siden de vil brife med sine lave Intel tempraturer.

Når Intel utvikler mer varme og Heatspreader UMULIG kan gjøre en bedre jobb en en God kobberribbe så trodde jeg (og fortsatt tror) at Intelsensoren er montert i kanten på kjernen.

Men den posten hvor jeg skrev dette forsvant da det gikk tapt over 5000poster ifra forumet :(

Kjenner til det.. det er alt annet enn lett å forklare en fyr at: "Nei.. din XP2400+ med boxedkjøler ligger ikke på 27c selv om du har sett det i bios" Det er så godt som umulig å få vedkomne til å innse dette. Når folk er så opptatt av skrytefaktor så virker det som evnen til å bruke hodet ofte svekkes en del ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...