proooo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 hei hilsener fra en gammel vgs-traver - russ i år 2000. er det tilfelle at skolebøker i videregående skole nå er gratis? eller er det fortsatt en stor kostnad for elever i vgs? husker at regjeringen skrytte av å ordne dette - men er det nå blitt ordnet med gratis skolebøker i vgs? mvh Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er gratis skolebøker ja, men nå er det påbudt med bærbar data så det går vell opp i opp Usikker på om det er slik over hele landet ? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg går 2. året (Almennfag/Studiespesialisering) på VGS nå, og i år fikk vi låne skolebøker av skolen. Gratis for oss med andre ord. Eller, nesten ihvertfall. Vi må fortsatt holde oss med kladdebøker og blyanter, men et stort kostnadskutt er det så absolutt. Ifjor måtte jeg kjøpe bøkene, og det gjør såvidt jeg vet også VG1 elevene i år. Hvordan man skal få en overgang der er jeg ikke sikker på, men Regjeringen har da fått til noe med andre ord. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg går 2. året (Almennfag/Studiespesialisering) på VGS nå, og i år fikk vi låne skolebøker av skolen. Gratis for oss med andre ord. Eller, nesten ihvertfall. Vi må fortsatt holde oss med kladdebøker og blyanter, men et stort kostnadskutt er det så absolutt. Ifjor måtte jeg kjøpe bøkene, og det gjør såvidt jeg vet også VG1 elevene i år. Hvordan man skal få en overgang der er jeg ikke sikker på, men Regjeringen har da fått til noe med andre ord. Ja, brilliant ide med skolebøker som blir oppdatert hvert tjuende år. Spesiselt innenfor fysikk og historie!! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Prater om skolen min her. I år måtte VG1 kjøpe bøker selv, mens VG2 og VG3 fikk. I fjor tror jeg bare VG3 fikk. Ihvertfall, neste år får VG1 også bøker, og da er overgangen her ferdig. Så de som går VG1 nå får ikke solgt bøkene de kjøpte av oss i VG2. VG1 og VG2 fikk 'gratis' PC, mens VG3 bruker låne-PC fra skolen. Med gratis mener jeg at vi betaler grunnstipendet i leie, altså 820 kr per termin. Lenke til kommentar
trudel Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Vi har gratis skolebøker i min klasse på VG3. Hadde dette i fjor også. I begynnelsen av året bestilte vi bøkene (husker vi pratet lenge om vi ville ha bokmål eller nynorsk for de måtte legge inn bestillingen) så tror ikke de er så gamle heller. Er påbudt med data hos oss også, men vi kan leie gratis fra skolen hele skoleåret. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Bøkene for kunnskapsløftet er hovedsakelig fra 2007 og 2008 vil jeg tro. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Til høsten så får alle trinnene gratis bøker, dvs- VG1-3. Noe som er no jævla dritt fordi jeg kjøpte helt nye bøker i år - VG1 - for mine heard earned money mens alle andre slæsker får 20,000 i stipend for bøker som koster 2-3 tusen. Lol, snakker om gratis butikk og kebab shappe stipend spørr'u meg Lenke til kommentar
safags Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 VG1 må kjøpe bøker selv. VG2-3 får. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Er gratis skolebøker ja, men nå er det påbudt med bærbar data så det går vell opp i opp Usikker på om det er slik over hele landet ? Det er ikkje påbode med PC her i Sogn og Fjordane i alle fall. Dei aller fleste bruker no PC likevel. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 VG1 må kjøpe bøker selv. VG2-3 får. Det gjelder bare 08/09 skoleåret mens fra og med 09/2010 får alle bøker 4free! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå