GrandMa Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei. Jeg har tatt opp igjen matematikkeksamen på videregående. Når jeg har fått vitnemålet er det derimot den første karakteren som står der og ikke den nye (etter jeg har tatt det opp). Karakteren har gått fra 2 til 4. Hvordan får jeg tak i det vitnemålet hvor den forbedrede karakteren er? Jeg skal søke økonomi og administrasjon på UiA, men snittet i fjor var 4.5. Jeg har kun 4.0 på det vitnemålet jeg har og 4.1 på det forbedrede vitnemålet. Jeg har i tillegg 2 alderspoeng så det er jo enten 4.2 eller 4.3. Går det ann å søke med begge vitnemålene? Både i med primærvitnemål og ordinærvitnemål? Det jeg har fått fra skolen er vel primær? Håper jeg kommer inn. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei. Jeg har tatt opp igjen matematikkeksamen på videregående. Når jeg har fått vitnemålet er det derimot den første karakteren som står der og ikke den nye (etter jeg har tatt det opp). Karakteren har gått fra 2 til 4. Hvordan får jeg tak i det vitnemålet hvor den forbedrede karakteren er? Jeg skal søke økonomi og administrasjon på UiA, men snittet i fjor var 4.5. Jeg har kun 4.0 på det vitnemålet jeg har og 4.1 på det forbedrede vitnemålet. Jeg har i tillegg 2 alderspoeng så det er jo enten 4.2 eller 4.3. Går det ann å søke med begge vitnemålene? Både i med primærvitnemål og ordinærvitnemål? Det jeg har fått fra skolen er vel primær? Håper jeg kommer inn. Du har sjekket om vitnemålet ligger i elektronisk form på Samordna opptak antar jeg? For å få det oppdatert kan du ringe til skolen du gikk ut av, og be dem om å sende et nytt med de oppdaterte karakterene. Da vil de antagligvis sende et nytt et til SO også. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Use PIN-code 9 and 14 from your PIN code sheet dated 08.12.08 or tax deduction card dated 10.12.07 . Please pay attention to which PIN codes are required. PIN code number 9 (5 digits) PIN code number 14 (5 digits) Euhm. Skjønte lite av dette. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det fulgte med en del PIN-koder sammen med selvangivelsen. Du skal bruke dem. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Der fikk jeg det til. Burde jeg få det oppdatert da? Forskjellen er jo bare et en eksamen har gått fra 2 til 4, men da kommer jeg vel i den andre kvoten som det er høyere grense i? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er ganske sikker på at du automatisk søker i begge kvotene samtidig Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Sånn som det er nå? Eller må jeg gjøre noe for at det skal skje? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ring samordna opptak og spør. De har kompetente saksbehandlere som kan hjelpe deg. Du skal, så lenge SO har alt de trenger av info, søke i begge kvotene så fremt du kvalifiserer til å søke i førstegangsvitnemålskvoten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå