Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

MSN MÅ ha trådløs?


Anbefalte innlegg

Sitter på en bærbar skole-pc og har lasta ned MSN, men får ikke logga på. Når jeg feilsøker tilkolblingen krysser den av alle som ok untatt "trådløs". Hjemme bruker jeg kabel fordi jeg ikke har trådløst nett her som på skolen. Og nettet funker fint, så da skal det vel ikke være noe problem å logge på msn? Men ifølge feilsøkingen er det altså fordi jeg ikke har trådløs...

 

Har deaktivert det trådløse nettverkskortet, men MSN vil fortsatt ikke... Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte så stenger dem for MSN på skolenes nettverk. Du er sikker på at det ikke er det som er problemet?

 

har også opplevd at pc'ene som man får låne/får fra skoler osv er stengt på forskjellige måter..

 

Har andre MSN-tilkobling?

 

Edit: Inlegget før kom mens jeg skrev :blush:

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Glemte å pressisere. Er hjemme nå, ikke på skolen. Så sitter på hjemmenettverket som ikke har noen sperrer. På skolen er MSN og de fleste ikke-faglige sider blokket slik at man ikke kan bruke dette i skolen. Men det er jo fordi de har blokket det gjennom nettverket der. Nettet her er helt fritt uten noe sperrer og alle her har MSN som fungerer.

 

Det er kanskje mulig at de har sperra MSN på selve PCen da... Ikke bare nettverket. Windows brannmuren får jeg ikke skrudd av, men windows live messenger ligger i unntak så... Hvordan får jeg åpna det?

Lenke til kommentar
Glemte å pressisere. Er hjemme nå, ikke på skolen. Så sitter på hjemmenettverket som ikke har noen sperrer. På skolen er MSN og de fleste ikke-faglige sider blokket slik at man ikke kan bruke dette i skolen. Men det er jo fordi de har blokket det gjennom nettverket der. Nettet her er helt fritt uten noe sperrer og alle her har MSN som fungerer.

 

Det er kanskje mulig at de har sperra MSN på selve PCen da... Ikke bare nettverket. Windows brannmuren får jeg ikke skrudd av, men windows live messenger ligger i unntak så... Hvordan får jeg åpna det?

 

Når du har trykt logg inn, så holder du inne "Alt" knappen. Pleier å funger på enkelte maskiner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...