sinus' Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Altså, this is my story: En tidligere leieboer, som flyttet ut i juni 2008, etterlot seg en tromme som et musikkorps skulle hente. Jeg hørte aldri noe mer fra de før en sms dukket opp 23. januar 2009 og spurte om vi kunne avtale henting. Vi avtalte en onsdags kveld (11. 02. 09) i åtte tiden, jeg var hjemme, men fikk aldri noe besøk. Dagen etterpå ser jeg at jeg har fått melding 23:27 "Våken enda?" Dagen etterpå svarte jeg at jeg lå og sov, og at jeg ikke viste når jeg ville være hjemme påfølgende dag, men vi fikk prøve å avtale på nytt. Jeg hørte ikke noe mer fra vedkommende før i dag, da dumpet denne SMS'n inn: "Mulig å få tilbake tromma i helga? Hvis det ikke lar seg gjøre snart har jeg ikke annet valg enn å fakturere deg for tromma, siden jeg har prøvd å få møte deg mange ganger nå, uten å lykkes. Da får heller du og (navn på leieboer) som bodde der før gjøre opp dere imellom." Altså, jeg regner jo med at dette vil løses i all minnelighet, hvis hun bare klarer å møte opp til et avtalt tidspunkt å hente tromma. Men jeg blir provosert av ordlyden i meldinga, og det at hun mener jeg kan lastes og holdes økonomisk ansvarlig for dette... Har noen noe råd om hva jeg skal svare? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg hadde gitt damen et tidspunkt jeg visste jeg var hjemme på, og videre sagt at hvis hun ikke henter den innen et visst antall timer etter dette tidspunktet blir trommen satt ut. Personer med slik oppførsel fortjener ikke bedre. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Støtter Runars forslag. Du bør også gi henne en liten reprimande når hun evt møter opp. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 siden hun ikke kom på avtalt punkt er det hennes skyld og ikke din at den enda ikke er avhentet. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hun vil tydeligvis kvitte seg med trommen, samt tjene noen kroner for det. Jeg hadde fulgt Runar sitt forslag Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 I mine øyne: Sett hardt mot hardt: "Da trommen ikke ble hentet som avtalt 11.02.09 kl 20:00 akter jeg ikke å bruke mer tid på dette. Trommen kan hentes xx.xx.09 mellom xx:xx og xx:xx (dato som du selv setter når det passer deg, gi henne 1-2 timer). Dersom trommen ikke blir hentet på det tidspunktet vil den avleveres hittegodsavdelingen på nærmeste politistasjon" Det er mitt forslag. (Om du vil være riktig så jævlig, så kan du alltids fakturere korpset for oppbevaring fra 11.02 og frem til tromma er hentet). Lenke til kommentar
pertm Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvis de sender faktura så ville jeg sendt faktura tilbake for oppbevaring av tromma Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Takk for svar. Det ordner seg forhåpentligvis, vi har avtalt henting 09 på lørdag. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Takk for svar. Det ordner seg forhåpentligvis, vi har avtalt henting 09 på lørdag. Ble tromma henta som avtalt? Kjenner jeg ble ganske provosert når jeg leste hva hun hadde skrevet... Lenke til kommentar
havfal Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hehe. Dette var morsomt. Har hatt et par slike saker selv faktisk Bare å være kvalm tilbake når folk oppfører seg slik. Hvordan gikk dette forresten? Lenke til kommentar
lilko Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg er også nyskjerrig. Ble tromma henta? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ja hvordan gikk det med trommen? Hadde jeg vært deg, så hadde jeg bare sotte trommen utenfor når tiden er der. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Vil alltid finnes mennesker med mangel på sosial intelligens. Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Beklager at jeg aldri fulgte opp ^^ Hun kom og hentet den 0950. Lagde ikke noe mer bråk ut av det hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå