Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tidligere leieboer, et korps og en tromme.

sinus'

Anbefalte innlegg

Altså, this is my story:

En tidligere leieboer, som flyttet ut i juni 2008, etterlot seg en tromme som et musikkorps skulle hente. Jeg hørte aldri noe mer fra de før en sms dukket opp 23. januar 2009 og spurte om vi kunne avtale henting. Vi avtalte en onsdags kveld (11. 02. 09) i åtte tiden, jeg var hjemme, men fikk aldri noe besøk. Dagen etterpå ser jeg at jeg har fått melding 23:27 "Våken enda?"

Dagen etterpå svarte jeg at jeg lå og sov, og at jeg ikke viste når jeg ville være hjemme påfølgende dag, men vi fikk prøve å avtale på nytt. Jeg hørte ikke noe mer fra vedkommende før i dag, da dumpet denne SMS'n inn:

"Mulig å få tilbake tromma i helga? Hvis det ikke lar seg gjøre snart har jeg ikke annet valg enn å fakturere deg for tromma, siden jeg har prøvd å få møte deg mange ganger nå, uten å lykkes. Da får heller du og (navn på leieboer) som bodde der før gjøre opp dere imellom."

Altså, jeg regner jo med at dette vil løses i all minnelighet, hvis hun bare klarer å møte opp til et avtalt tidspunkt å hente tromma. Men jeg blir provosert av ordlyden i meldinga, og det at hun mener jeg kan lastes og holdes økonomisk ansvarlig for dette...

Har noen noe råd om hva jeg skal svare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine øyne: Sett hardt mot hardt:

"Da trommen ikke ble hentet som avtalt 11.02.09 kl 20:00 akter jeg ikke å bruke mer tid på dette. Trommen kan hentes xx.xx.09 mellom xx:xx og xx:xx (dato som du selv setter når det passer deg, gi henne 1-2 timer). Dersom trommen ikke blir hentet på det tidspunktet vil den avleveres hittegodsavdelingen på nærmeste politistasjon"

Det er mitt forslag. (Om du vil være riktig så jævlig, så kan du alltids fakturere korpset for oppbevaring fra 11.02 og frem til tromma er hentet).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...