Gullars Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har ein ekstern harddisk med veldig mykje filer, men skulle gjerne endra filsystemet frå FAT32 til NTFS. Er dette muleg utan å sletta innhaldet? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nope, da må du kopiere filene til et annet sted, formatere og så kopiere tilbake igjen Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Ok, var redd for det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det går fint ann og convertere filsystemet fra Fat32 til NTFS. Kommandoen heter convert. Åpne et kommandovindu og skriv convert /? Så får du opp alternativene. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nope, da må du kopiere filene til et annet sted, formatere og så kopiere tilbake igjen Jeg forstår ikke helt hvorfor du svarer på dette når du tydeligvis ikke vet hva som er svaret? Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Det går fint ann og convertere filsystemet fra Fat32 til NTFS.Kommandoen heter convert. Åpne et kommandovindu og skriv convert /? Så får du opp alternativene. Så bra Går dette vanlegvis greit, eller kan det skje at alt blir sletta? Veldig redd kvar gong eg gjer slike ting... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg forstår ikke helt hvorfor du svarer på dette når du tydeligvis ikke vet hva som er svaret? Oops, trodde jeg visste Beklager, da lærte jeg noe nytt også Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Nå blei jeg plutselig veldig forvirret her... Svaret er: Du kan konvertere fra fat32 TIL NTFS, men ikke fra NTFS til fat32. EDIT: Så feil, var litt for forvirra av navn her Du kan konvertere fra fat32 til NTFS uten å formatere. Du må kjøre CMD og bruke "convert C: /NTFS" eller noe sånt. Det er en annen tråd på det her på forumet for en tid tilbake. Endret 18. februar 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Nå blei jeg plutselig veldig forvirret her...Svaret er: Du kan konvertere fra fat32 TIL NTFS, men ikke fra NTFS til fat32. Så du må nokk kopiere ut alt du vil beholde å formatere ja. Som du spør om: FRA FAT32 TIL NTFS går fint. Andre veien er verre. Endret 18. februar 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Då var det gjort! Gjekk veldig greit "convert <disk>: /fs:ntfs" Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Jau, kjør convert. Funker bra. Edit: se der ja Endret 18. februar 2009 av Bludd Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Fint det løste seg OT: " 2 brukere(s) leser i emnet (0 gjester og 0 anonyme brukere) 2 medlemmer: Gullars, GullLars " Endret 18. februar 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå