Gå til innhold

Trenger butikktips: tidløs herremote, skikkelig håndverk, fornuftig pris

Anbefalte innlegg

Hei hei,

igår oppdaget jeg et hull i ermet på genseren jeg hadde brukt hele dagen på jobb. Genseren var hele 6-7 mnd gammel. Begeret var fullt: "nå må jeg begynne å kjøpe ordentlige klær!" fortalte jeg samboeren. Så første punkt er å orientere seg på gode butikker. Der håper jeg å få litt hjelp fra forumet. :)

Har handlet klær på typiske billigkjeder som Hennes & Mauritz, Dressman osv en stund, men nå er det altså nok. Jeg leter etter butikker i Oslo som selger tidløse, pene og holdbare klær. Da tenker jeg ikke på dresser, frakker o.l. men heller hverdagsklær til jobb og fritid - primært bukser, gensere og skjorter.

Prisen bør stå i forhold til kvaliteten på klærne - jeg betaler gjerne litt ekstra for holdbart og godt håndverk kombinert med pent design, men er ikke villig til å punge ut bare fordi "merket er dyrt". Mao leter jeg etter en sweetspot mellom pris-kvalitet-design.

Hvis det hjelper: jeg er rundt 30, slank, og arbeidsdagen min foregår vanligvis i uformelle IT/kontor-miljøer. Bruker stort sett svarte / brune / lilla / blå farger. Jeg går forøvrig etter minimalistisk og ren design i de fleste produkter jeg bruker/kjøper (da tenker jeg helt generelt, ikke spesifikt for klær).

Noen som har tips? Redd meg fra H&M-ghettoen! :D

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange motefans vil si at det ikke er noen klær som er tidløse, dette er feil. De klærne du sikter til er riktig nok tidløse, men det finnes ikke ett plagg som har så bra kvalitet at det er verdt 30 000 kroner. SÅ du trenger ikke punge ut med mye.

Herremagasinet i Oslo selger mye av det du leter etter. Investerer du i en god svart dress for du kvalitet for 5000.

En god dressbukse av skikkelig kvalitet får du for toppen 600 kroner. En god skjorte for rundt det samme.

Jeg ville også tatt en tur på Steen og Strøm. Der har de overraskende mye klær, men ofte i litt dyrere lag.

Lenke til kommentar

Nå kan man sikkert debattere om man betaler for merke eller ikke hos Tiger of Sweden. Men jeg mener iallefall at jeg har fått det jeg har betalt for.

Her er et lite utvalg av klær. Du finner ToS på forskjellige steder i Oslo, men der det kanskje blir mest aktuelt er deres butikk på Steen og Strøm Magasin. Der finner du forøvrig masse annet klassisk.

Hvis du holder til i et uformelt IT-miljø vil jeg anbefale disse plaggene. Jeg ser ihvertfall på de som 'tidløse'.

Bomullsbukser

V-halser

Cardigans

Skjorter

Et eksempel på varer fra ToS.

http://www.tigerofswedenshop.com/category/index/1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...