Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Q6600 kjernetemperatur spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det normalt at kjernene kjører med forskjellig temperatur eller er det en skade på min CPU?

I idle kjører kjernene følgende

1 og 2 kjører med 34 grader

3 og 4 kjører med 30 grader

Forskjellene øker ved maks belastning

Der hadde jeg ca 58 grader på kjerne 1 og 2 og 50 grader på 3 og 4

Kjører nå 2400@3000 på denne, har prøvd høyere uten hell, men alle spenninger og liknende står på automatisk da jeg ikke har peiling. Alt jeg har gjort var å stille opp fra 266*9 til 333*9

Maskinen er vannkjølt, men med liten tank.

Er det noe jeg kan gjøre med innstillinger for å øke oppsettet uten at temperaturen stiger dramatisk? (tenker på spenning feks)

Prøvde kjøre 366*9 men etter ca 4 min med maks load fikk jeg melding om hardware failure

Grunnen til at jeg ønsker å klokke høyere er at jeg har kjøpt meg Videokamera med HD 1920*1080i dette krever enormt med resurser av maskinen. Det går forholdsvis greit nå men det blir en del venting.

Endret av shegood
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt Q6600 problemfritt på 3,4GHz, men da måtte både cpu og ram få noe mer spenning. Temperaturene øker også selvsagt. Husker dessverre ikke kombinasjonene mulitplyer og bushastighet her på jobb.

Kjører med en Noctua NH-9, som får ned tempen en 6-7 grader under stock kjøler.

Søk litt på forumet, husker jeg fant rene smørbrødlister på hvordan overklokke Q6600 best mulig.

Lenke til kommentar
Helt normalt, fordi forskjellige kjerner blir belastet forskjellige, og da blir noen varmere enn andre. Hva slags kjøler er det du bruker da ?

Kjøler er nok standard oppsettet som følger med et Kandalf vannkjølt kabinett, de har vel bare en modell med ferdig oppsett tror jeg.

Nettopp kjøpt dette brukt, har ingen peiling på vannkjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...