Recept Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei! Er det noen som har tips om hvordan jeg skal begynne å sette opp/bygge min egen pc? Har alle komponentene men er ikke sikker på hvilket et jeg skal begynne med:-S (evnt en link til en "how to". Mener jeg så en slik film på youtube men finner den ikke nå. På forhånd takk Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Her. Lenke Det kan være lettest å montere cpu( prosessoren) i hovedkortet og evt kjøleren først så setter du bakplateskruene i kabinettet og skrur fast hovedkortet på de skruene så det sitter i kabinettet. Før dette må du sette inn I/O skiven i kabinettet, den metallrektangelen som følger med hovedkortet. Etter dette er det bare til å sette i ram og skjermkort , plugge i en harddisk og dvd Sette i strøm og oppstartsledninger fra kabinettet og volla. burde ta ca 5min. Guiden til HW viser det ganske bra. Vet du hva delene heter? Evt har et bilde av haugen? Rekkefølgen kan endres ganske mye med tanke på hardwarestørrelse og kabinettplass osv. Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Recept Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Her. Det kan være lettest å montere cpu( prosessoren) i hovedkortet og evt kjøleren først så setter du bakplateskruene i kabinettet og skrur fast hovedkortet på de skruene så det sitter i kabinettet. Før dette må du sette inn I/O skiven i kabinettet, den metallrektangelen som følger med hovedkortet. Etter dette er det bare til å sette i ram og skjermkort , plugge i en harddisk og dvd Sette i strøm og oppstartsledninger fra kabinettet og volla. burde ta ca 5min. Guiden til HW viser det ganske bra. Vet du hva delene heter? Evt har et bilde av haugen? Rekkefølgen kan endres ganske mye med tanke på hardwarestørrelse og kabinettplass osv. Takk for rask svar, ga meg veldig nyttig info:) Endret 18. februar 2009 av Recept Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Håper du så lenken øverst i posten. Det er bare til å spørre her det, flere hundre tusen som har bygget mange pcer. I/O panelet må du sette rett veg iforhold til I/O portene på hovedkortet, du presser rektangelen inn på kabinettet fra innsiden. Når du skal sette inn hovedkortet og det passer med I/O kontaktene og skruehullene så setter du inn alle skruene løst og tilslutt justererkortet (0,5mm) det set ser best ut før du strammer skruene fra den ene siden og innover og ikke helt ramdom. Så du unngår spenninger i kortet. Det er superviktig at avstandsskruene du setter på hovedkortet passer hullene i hovedkortet og at du ikke setter inn formange eller feil plassert. Da kan du kortslutte hovedkortet. Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Recept Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Håper du så lenken øverst i posten. Det er bare til å spørre her det, flere hundre tusen som har bygget mange pcer. Jepp, såg den. Kommer vel med flere spørsmål etter jobb Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du bør også lese i bruksanvisningen til hovedkortet ditt. Der kan det stå ting som er viktig at du husker på og som er spesielt i forhold til akkurat det hovedkortet du har. Lenke til kommentar
Recept Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Takker for svar! Ble nesten helt ferdig i går, men manglet utganger av strømforsyningen til skjermkortet mitt. Finnes det slags overganger fra fram strømutgangene fra 4 pin til 6 pin? (forsøk på et eksempel) ooo <- oooo ooo Endret 19. februar 2009 av Recept Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Du har 4pin flat kontakt og vil ha 1stk 6 pin? Det pleier å følge med skjermkortet ja. Her kan man kjøpe det. Eller på din lokale butikk. Her er det viktig at du bruker 2x 4pin fra helt forskjellige linjer Har du nok linjer for det? Hvordan psu har du? Og hvilket skjermkort. Endret 19. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Recept Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Du har 4pin flat kontakt og vil ha 1stk 6 pin? Det pleier å følge med skjermkortet ja. Her kan man kjøpe det. Eller på din lokale butikk. Her er det viktig at du bruker 2x 4pin fra helt forskjellige linjer Har du nok linjer for det? Hvordan psu har du? Og hvilket skjermkort. Fant ut at strømforsyningen min er på hele 300w , så må nok kjøpe ny psu i dag. Holder det med 550w? Og er det med 2stk slike MSI 6Pin kabler på strømforsyninger? Skjermkortet mitt er et: XFX GeForce 9800GTX+ 765M 512MB PhysX Takker for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå