Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spotter (rombelysning) gjør at pcen lagger og lyden går..

Anbefalte innlegg

Jeg har kanskje det fjerneste problemet noen sinne.

På naborommet er det ett klesskap med 4 spotter (lys) i, som brukes til å belyse speilene som er på dørene til skapet. Når de skrus på, lagger CPUen i ca ett halvt sekkund, og ofte går lyden min (jeg har Logitech Z-10 høyttalere). Ofte skjer det også at PCen fortsette å oppføre seg merkelig, som f.eks at flash animasjoner lagger veldig, og lyden vil ikke komme tilbake før jeg tar en reboot. Dette kan umulig være sunt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det halogen-spotter det er snakk om? Da kan det være kraftelektronikken i spotlightstyringen som genererer støy på strømnettet, eller den kan virke som en liten støysender som PC'en og forsterkeren din plukker opp støy fra.

Kanskje du kan stoppe virkningene på PC'en ved å koble den til et eller annet slags "nettfilter", slik at spenningen inn til PC'en er "ren", men det riktigste er å stanse problemet der det oppstår og forhindre spotlightstyringen fra å sende skiten sin ut på nettet.

Du kan jo prøve å koble PC'en til en stikkontakt langt unna ved hjelp av en 25m skjøteledning eller noe. Jo større avstand fra støykilden, jo mindre burde virkningene være. Hvis det ikke hjelper, og det er utstrålt støy som er problemet, da burde du kanskje se på muligheten for å bytte spotlightstyringen til en mindre crappy utgave ...

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...