magneto Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Hei. Er vel egenlitg ganske fornøyd med min P4 2,4 selv om jeg skulle likt å klokke den litt, men jeg har så dårlig hovedkort så d går ikke. Skal selge hovedkortet mitt uansett men så tenkte jeg at jeg kanskje kunne kjøpe et AMD hovedkort og en XP3000 som jeg så kostet 3006 kr på ITbutikken. Er det noen vits eller bør jeg bare klokke min P¤ på en ABit BH7. Den blir jo ikke like bra uansett. Hvordan er XP3000 å klokke da. Må man ha vannkløling bare for noen få mhz eller? ER det noe nher med XP3000 så vil jeg gjerne høre fra dere og selvsagt alle andre som måtte ha noe fornuftig å si. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Hm.. Først og fremst.. Hvorfor er ikke 2,4'ern din bra nok fortsatt? Den burde jo holde en god stund til.. Ytelsesforskjellen du får ved å bytte til XP 3000+ er etter min mening ikke verdt de pengene.. Jeg ville beholdt min P4 en god stund til jeg.. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Ja, har mest lyst til d. Men jeg vil ha den raskere. Det går jo med klokking, men er redd jeg må til med vannkjøling før jeg blir fornøyd. Neida, men jeg må ihvertfall ha nytt hovedkort. Tror skjermkortet mitt har skylden i at jeg føler PC'en min er for dårlig. En *uckings G4 Ti4200! Gud som jeg hater det kortet. ER det ingen her som vil selge en ATI RAdeon9700? *sukk* BEklager moderatorer. Dette topicet var kaskje litt unødvendig. Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Om du velger å gå over til en XP3000+ så vil du så klart få bedre ytelse. Du kan fint overklokke XP3000+ en del uten å vannkjøle den.. det holder lenge med en skikkelig luftkjøler. Tror så godt som alle med XP2500+ har klart rundt 2,4 Ghz.. så det hadde ikke forundret med om du hadde klart 2,5+Ghz med den. Du har jo en ganske rask maskin fra før av, men jo mer jo bedre Har du penger til det så kjør på.. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Seriøst, hvor er P4 2,4Ghz og Ti4200 for treigt? Kjører selv en XP2100+ med Ti4200, ingen av dem overklokket. Med mindre du er en 3dmark-nerd har det ingenting for seg å oppgradere. Jeg kjører nye spill glimrende på god grafikk. Å bytte ut et slikt oppsett har ikke noe for seg for 99,9% av oss "dødelige". Lenke til kommentar
magneto Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Unnskyld meg for at jeg ikke er fornøyd med det jeg har. Men tror ikke du aner hvordan spilla fungerer hos meg. Spill som Unreal2 for eksempel. Dette spillet får jeg masse slowdown i og jeg bruker et program som viser FPS (fraps) som stadig viser enorme hopp i fps. Jeg trenger ikke ha det på max for at dette skal skje heller. Mafia er også et spill der det kan oppstå hick-ups. Unnskyld meg for at jeg har lyst til å ha en Radeon. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Sitter på en amd 2000+xp med et geforce 4200 128mb og både mafia og unreal tournament går ganske så stabilt til meg. Du kjører defragmentacion av hardiskene en gang i blandt ikke sant? Du har lagt inn di optimale driverne til skjermkort, hovedkort og annet ? Du har sjekka at du ikke har konflikter i systemet ditt. Jeg har villa lagt inn xp på 80gb din til wd. Kan jo være at det er derfor... Og det er selvmord å kjøre på max aa og af på et geforce kort... Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Om spillene dine hakker så er pga. et eller annet program eller service som kjøres i bakrunnen. steng alle unødvendige programmer og prosesser, og prøv på nytt Om det er lenge siden du har reinstallert så er kansje lettest å formatere Lenke til kommentar
magneto Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 hey. 1. Jeg har Xp på 80 gig'en. 2. Unreal Tournament 2003 går fint, jeg mente UNREAL 2! 3. Jeg kjører kun daemon of FRAPS i bakgrunnen. Har også fått noen små LAG i Genenrals, men de var ikke mye å klage over. Nei, jeg kjører selvsagt aldri med AA elelr AF. Ja, det er selvmord. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg kjører Mafia og Unreal II utmerket. En stund siden jeg spilte dem nå, husker ikke hvilket oppsett jeg kjørte på, men det var med god grafikk. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Kan ikke kalle det utmerket hos meg. Unreal 2 går greit inne ikoridorer og litt mindre rom, men i de store åpene plassene så er det ikke så gøy å bli angrepet av en haug a monstere. For da blir frameraten sykt ustabil. Mafia går vel egentlig ganske bra når jeg tenker meg om. Jeg bare hatet spillet så det er vel heller jeg som vil forestille meg det slik. Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Kjører unreal med 4x FSAA i 1024*768 med alt på fult... og merker ikke noe lag. Bruker detonator 42.01 og kjører ikke kortet på mer ennn 290/580. Tror nok problemene dine er software relatert. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Jeg tror nå helelr at det POV kortet ditt er sykt mye bedre en de vanlige G4Ti4200 for de kan vanligvis ikke takle 4XFSAA i slike spill. Jeg kan kjøre det i enklere spill, men ikke i Unrel2. Nå tror jeg du overdriver g4ti4200's muligheter. Det er nok bare det derre POV kortet ditt som er kraftig oppgradert din heldige *#"@. :wink: Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Tror skjermkortet mitt har skylden i at jeg føler PC'en min er for dårlig. En *uckings G4 Ti4200! Gud som jeg hater det kortet. Haha, jeg kjører fortsatt Geforce 256 DDR! 2156 3D Marks i 3DMark 2001 SE! Har en P4 2.667 og 1GB RAM på et Intel 7205 chipset. Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Tror skjermkortet mitt har skylden i at jeg føler PC'en min er for dårlig. En *uckings G4 Ti4200! Gud som jeg hater det kortet. Haha, jeg kjører fortsatt Geforce 256 DDR! 2156 3D Marks i 3DMark 2001 SE! Har en P4 2.667 og 1GB RAM på et Intel 7205 chipset. Sikker på at du har installert riktige drivere til kortet ditt?? http://service.futuremark.com/compare?2k1=5408185 Er litt forskjell.. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Sikker på at du har installert riktige drivere til kortet ditt?? http://service.futuremark.com/compare?2k1=5408185 Er litt forskjell.. Eller denne da (aegd). (Sorry, måtte bare ) Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Sikker på at du har installert riktige drivere til kortet ditt?? Og du har ikke overklokket noenting ser jeg? Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Sikker på at du har installert riktige drivere til kortet ditt?? Og du har ikke overklokket noenting ser jeg? Den poengsummen var faktisk med en palomino XP1700+ og et KT3 Ultra2.. hehe.. kjørte ikke mer enn 150 FSB tror jeg.. og 1,6Ghz på cpu elns.. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Den poengsummen var faktisk med en palomino XP1700+ og et KT3 Ultra2.. hehe.. kjørte ikke mer enn 150 FSB tror jeg.. og 1,6Ghz på cpu elns.. Men skjermkortet var også klokket. Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Den poengsummen var faktisk med en palomino XP1700+ og et KT3 Ultra2.. hehe.. kjørte ikke mer enn 150 FSB tror jeg.. og 1,6Ghz på cpu elns.. Men skjermkortet var også klokket. Var nok klokket litt det også ja.. men ikke stort. Er ganske berenset hva man kan klokke et GeForce DDR .. hehe Kamerat: Har lenge gått og lurt på hvordan resultat jeg hadde fått om jeg slang i det gamle GeForce DDR kortet mitt i den pc´n jeg har nå, og når jeg ser at du fatisk har klart over 5000 poeng så kaster jeg jeg med på bølgen. hehe.. da har jeg noe å finne på i kveld også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå