Uglegutt Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei. Ønsker å komme med en tilbakemelding jeg og "Alt var bedre før" - Skal ikke gå i den fella, når man begynner å gå slike påstander nærmere etter i sømmene viser det seg ofte at det ikke var tilfelle. Synes HW.no gjør mye bra, lytter til forumbrukere og utnytter til dels de ressurser som finnes der. Forstår også at man har visse krav å forholde seg til i forhold til eiere etc. Til syvende og sist skal butikken gå rundt, og helst med overskudd. HW.no <----> Tek.no? Her er jeg ikke helt med. Jo, jeg forstår at Tek.no skal være en slags "morside" for tek.no nettverket og ha saker fra alle dattersidene, men synes disse to sidene er veldig like. Hardware.no: Ut i fra navnet vil det være nærliggende å tro at denne nettsiden omhandler utstyr relatert til IT. Synes at det i dag er vel mange "lette" saker og saker som omhandler software. Hva med å legge ut disse sakene på Tek.no i stedet? HW.no er ikke på nivå med ITavisen, på langt nær, men vil det ikke være hensiktsmessig å legge ut de "lette" sakene på f.eks Tek.no slik at HW.no kan spesialiseres litt mer? Hva med å utelukkende kjøre HW relaterte nyheter og flere tester på HW.no og gå litt dypere i materien her? Litt mer omfattende artikler/tester for dem av oss som setter pris på slikt, så kan lettere artikler jeg personlig mener forringer kvaliteten på HW.no heller lanseres på Tek.no? Da ville dere få en side som treffer de "mildt" duppeditt interesserte, og som ikke stort sett er oppdatert på tingenes tilstand. I tillegg ville dere få en side som tilfredstiller "nerdene" på en bedre måte. I dag blir det mer mainstream artikler der man ønsker å treffe bredest mulig publikum, og Tek.no/HW.no som i utgangspunktet kunne truffet/tilfredstillt begge "leire" spiller litt fallitt slik jeg ser det. En slik litt tyngre side vil jo nødvendigvis kreve at forfatterene av artiklene helst har noe fartstid/utdannelse slik at kvaliteten blir på et respektabelt nivå, dette kan jo selvfølgelig bli en utfordring, men er på ingen måte et problem som er umulig å løse. /diskuter! Lenke til kommentar
RBW Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hepp! Det er veldig riktig, alt var ikke nødvendigvis så mye bedre før. Tek.no, der finner du alt fra hele nettverket. Vi har vel mest stoff som går ut, men Amobil ligger ikke langt bak. Så vi kan like gjerne si at Tek.no ligner på Amobil.no. Navnet Hardware.no indikerer jo absolutt at vi snakker om maskinvare og det var jo også det vi startet med. De siste årene så har likevel evolusjonen gått sin gang og vi skriver nå også om programvare. For en som strengt tatt er mer maskinvareinteressert enn programvareinteressert så er det du skisserer likevel spennende. (Programvare er bare et nødvendig onde for at maskinvaren skal være morsom., ikke sant? ). Vi kjører gjerne en liten debatt her, så skal jeg leke litt mer med tanken og diskutere den litt internt. Skikkelig OT: Likmark? Som i den slubberten som plaffet meg ned i BF2 en rekke ganger på mandag? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Skikkelig OT: Likmark? Som i den slubberten som plaffet meg ned i BF2 en rekke ganger på mandag? nei det var nok en annen som tok kvelden på deg på mandag, er noen måneder siden sist jeg spilte BF2 nå. Jeg har vel nicket -=LIKMARK=- så vidt jeg kan huske. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 +1 Mine tanker speiler Uglegutts. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Så ikke denne tråden før nå. Og jeg er helt enig. Hvis det er software direkte relatert til HW så kan det gå, men slik det er nå er det alt for mye "lette" nyheter ja. Hva med å lage en søsterside software.no? Dere har lett nok stoff til det. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Støttes! Savner også flere tester av hardware. I gamle dager var det ofte tester av hardware, men det har blitt mer og mer lanseringer og "lette nyheter" etter hvert. Mitt ønske er rett og slett mer fokus på hw og gjerne litt flere dybdetester av hovedkort, skjermkort, harddisker etc. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Mitt ønske er rett og slett mer fokus på hw og gjerne litt flere dybdetester av hovedkort, skjermkort, harddisker etc. Der kommer kanskje jeg inn senere. Det er mye mulig at jeg blir freelance benchmarker av SSD og HDD. Hvis du er mer interresert i litt diskusjon og benchmarks av SSD så er det en veldig fin tråd HER. Siden midten av januar har den ca 30.000 leste og 1000 innlegg (den ble startet i starten av desember) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå