eikum Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei. Driver med en sms tjeneste, men sliter litt med et egentlig lite problem. Når jeg nå trykker på "Send" knappen kommer bekreftelsen opp i samme vindu (sms3.php). Jeg har lyst til at dette skal komme som en pop-up vindu istedenfor, altså IKKE samme vindu! Fant ut at target = "_blank" i <input type> ikke fungerte. <html> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" /> <body> <form method=post action='sms3.php'> <strong>Send SMS</strong><br> <table border=0> <tr> <td>Nummer:</td> <td><input name='tlf' id="tlf"></tr> <tr> <td>Melding</td> <td><textarea name="melding" cols="28" rows="14" id="melding"></textarea></td> </tr> <tr> <td> </td> <td><input type="submit" name="submit" target="_blank" value="Send"> <input type="reset" name="Submit2" value="Tilbakestill"> </td> </tr> </table> </form> </body> </html> Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Dette løses ved å benytte script. Det å åpne ting i nye vinduer er avleggs, grunnet håpløs tilgjengelighet. Du burde forsøke å redesigne løsningen din slik at du slipper pop-ups. Frode Lenke til kommentar
eikum Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Kan du si hvilket script? Jeg må ha pop vindu fordi det skal inn i et CRM system. Så jeg skal ha pop-up. evt. kode som sier at knappen skal åpnes i target = "xxx", så kan jeg mixe litt Endret 18. februar 2009 av eikum Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvis du benytter ett CMS, så vil hvilken løsninger du kan benytte sterkt avhenge av ditt CMS. Det enkleste er å lenke til en side som er utenfor CMS systemet, en ren html fil, og åpne denne i ett eget vindu. (forutsatt at dette støttes av ditt CMS, noe de fleste stict DTDer ikke gjør, alternativt må du må benytte javascript, noe ikke alle CMSer tillater.) Frode Lenke til kommentar
eikum Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 La inn et iframe script der jeg laster ned siden.. Men vil fortsatt ha target muligheten i sumbit knappen, vet du om dette går? Lenke til kommentar
Epower Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du kan ha target i <form> Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Target er lovlig attribut for html4.01 loose http://www.w3.org/TR/html401/sgml/loosedtd.html Det er ikke lovlig for strict: http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#edef-FORM Script er lov for begge. Jeg orker ikke nilese xhtml1.0 og xhtml1.1 versjonene, men jeg regner med at det samme gjelder der. Hvis du har forsøkt med target på vanlig måte, og dette ikke fungerte, så har du jo svaret der. Frode Lenke til kommentar
eikum Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Prøvd litt nå, men får det ikke til å fungere. :/ Rart at det skal være så vanskelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå