Carlfo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hei alle sammen! Ja, som emnetittelen beskriver så var det slik at for 2 uker siden så bestemte PSU'en seg for å kortslutte, og det luktet svidd av hele greia. (Hovedkortet viste riktignok at det var strøm, men pcen ville ikke starte) Jeg testet ut en strømforsyning fra en annen pc, for å se hvordan pcen reagerte (Dette var med noen komponenter frakoblet, GPU, og HDD var ikke koblet til. Likevel så startet pcen opp, CPU-vifta startet osv.). Jeg trodde dette var nok til å bevise at alt jeg trengte var å kjøpe ny PSU. Den nye PSUen kom i går, og jeg testet den ut i går kveld med nedslående resultater. HK lyste, men ellers ingen respons når jeg prøvde å skru den på. Og nå sitter jeg og lurer på hva jeg kan gjøre for å finne ut hvor problemet ligger, mer presist; i hvilken komponent kan feilen ligge, en feil som gjør at jeg ikke får noen respons? -Kan det være ram? -Kan det være feil på hovedkortet? Hvilke anbefalinger kan dere komme med? Litt systeminfo: -Antec kabinett -Ny antec trio strømforsyning (550W) -AM2 6000+ CPU -SATA2 250 GB -Geforce 8600 GTS -Apacher 1 gb x 3 ram -HK: ASUS M2N Tusen takk for all hjelp! Endret 18. februar 2009 av Carlfo Lenke til kommentar
troari Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du kan jo sjekke all elektrolyt kondensatorer på hovedkort, om de er hele eller har sprekker. http://www.hardware.no/artikler/guide_elek...-_del_1/18842/8 Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Se på kondensatorene på hk om endene på dem buler litt - hvis de gjør så, da er nok hovedkortet kokt =/ Lenke til kommentar
Carlfo Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Takker for forslag, men kondensatorene ser ut til å være i god stand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå