Gå til innhold

Hvilke linje går man for å bli utdannet i Programmering?


Siege

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du på universitetet?

 

Jeg går Master i Informatikk på uio nå, Systemutvikling veien. Er på mitt 4. semester.

 

Har for det meste programmert i java og C. C++ blir ikke brukt på uio. Grunnen er at man i C lærer å bruke minnet i en PC.

 

HTML har jegk un brukt litt i et eneste kurs, men jeg vet det er et webdesign kurs.

 

Tror NTNU har et godt løp i Siv.ing. Datateknikk.

 

Hva som ellers finnes i landet vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Hei, lurte på om det er noen her som vet hvilke linje jeg kan gå for å bli utdannet i WebDevelopment/Programmering. Asså ting som har med Web å gjøre? Html, CSS, Java, C++ osv.

 

Takker for alle svar.

ettersom du skriver linje og ikke studie så tipper jeg du mener vgs. da må det isåfall bli midia og komunikasjon, vet de har noe webdesign der. angrer på at jeg ikke gikk der selv..

 

http://vilbli.no/4daction/WA_Kursbeskrivel...amp;TP=18-02-09

Lenke til kommentar

Vel, jeg gikk selv allmenn. Siv.ing krever vel 2FY og 3MX eller tilsvarende, så allmenn er nok veien å gå dersom du skal bli siv.ing.

 

MK er nok en "lettere" vei dersom du "bare" skal ta f.eks Informatikk. Dette studiet krever 2MX eller tilsvarende, altså andreklasse matte på vgs.

 

MK dreier seg nok mer om filmredigering og slikt enn webdesign. På allmennlinja jeg gikk på kunne man blant annet ta et fag som het databaser og et annet som het webdesign.

 

Du burde undersøke hvilke fag du kan ta på allmenn og hvilke fag som inngår i MK på den skolen du går på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...