Gå til innhold

Jøder får skylden for finanskrisen - Aftenposten.no


Anbefalte innlegg

Muslimske samfunn bør ikke eksistere; stat og religion bør holdes atskilt.

 

Jeg er glad i ytringsfrihet, og er derfor kritisk til Islam

 

Har Hitchens misforstått, eller har han rett?

 

Det han refererer til er "militant og bevæpnet" islam. Dette har sitt opphav etter Mujahedeen-skapelsen i Afghanistan i 1980-åra. Det er jo klart at amerikansk CIA stod bak dette og resultatet ble Sovjetunions fall. Men dette har man glemt og ser på noen islamisnter som voksende trussel mot menneskeheten.

 

Jeg er for ytringsfrihet, men hva er forskjell mellom ytringsfrihet og fornarring av hellige figurer? Det er klart at "ikke-muslimer" har ingen tilknytning til profeten Mohammad (SAW). Men hvis vi muslimer lager tegninger av Jesus som en apekatt, tror ikke du at paven ikke vil reagere? Eller vil han reagere?

 

I dag mener vesten at kilden til all hat i verden er religionen. Ok, men hva var grunnen for 2 verdenskriger vi har opplevd i forrige århundre. De var mye verre enn alle korstogene til sammen! Var religion innblandet i de 2 verdenskrigene? Det var og det er fortsatt ytringsfrihet i vestlige land i dag. Men det hjelper lite når våre statshoder har bestemt seg for noe. Før Afghanistan og Irak-krigen utbrøt, var en stor del av den amerikanske befolkningen kritisk til angrepet. Men hvem hørte på dem? Derfor er vestens ytringsfrihet ikke noe mer enn bare ord....

Endret av arifkarim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ønsker en lov mot latterliggjøring av figurer som Gud, Jesus og FSM?

 

Personlig mener jeg du må ha rett til å både tegne paven og Richard Dawkins som apekatt. Faktisk vil jeg si det er lavmål om kristne eller ateister skulle ta seg nær av dette.

 

Når det gjelder verdenskrigene, oppsto de som følge av nasjonalisme -et fenomen som spesielt i Europa har skapt unødvendig mye liv og røre. Jeg håper at EU kan sørge for samarbeid og samhold på tvers av landegrensene. Felles valuta, færre handelsbarrierer og stadig bedre kommunikasjon, har MYE å si.

 

De store konfliktene i verden har stort sett vært mellom folkeslag som snakker forskjellige språk. Når man ikke forstår hverandre, er det lettere å distansiere seg, og veien kan være kort til frykt, fordommer, fiendebilde, krig og hat.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Hei, karer.. nå er dere way off-topic her. Det var ikke intensjonen min at det skulle diskuteres religion her. Om muslimer er tullinger eller ikke, har ingenting med saken å gjøre.

 

Jeg stiller bare spørsmål ved hva som gjør at vi mennesker har så lett for å begynne å lete etter syndebukker når noe går på trynet. Og hvorfor er det så lettvint å stadig vekk trekke jødene inn i slikt?

Jeg har inntrykk av at veldig mange ennå lever i en illusjon som ble til en slags sannhet rundt verdenskrigene.. Nazistene drev hjernevask, sitter det ennå litt igjen hos enkelte?

 

Og, igjen, hvorfor må vi ha syndebukker? Det hjelper vel ikke finanskrisen noe særlig om vi henger ut de som eventuelt har skylda. Hvorfor kan man ikke heller bare se framover, akseptere problemene og heller prøve å finne løsninger istedenfor å bruke så mye energi på å peke ut syndebukker?

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Hei, karer.. nå er dere way off-topic her. Det var ikke intensjonen min at det skulle diskuteres religion her. Om muslimer er tullinger eller ikke, har ingenting med saken å gjøre.

 

Jeg stiller bare spørsmål ved hva som gjør at vi mennesker har så lett for å begynne å lete etter syndebukker når noe går på trynet. Og hvorfor er det så lettvint å stadig vekk trekke jødene inn i slikt?

Jeg har inntrykk av at veldig mange ennå lever i en illusjon som ble til en slags sannhet rundt verdenskrigene.. Nazistene drev hjernevask, sitter det ennå litt igjen hos enkelte?

 

Og, igjen, hvorfor må vi ha syndebukker? Det hjelper vel ikke finanskrisen noe særlig om vi henger ut de som eventuelt har skylda. Hvorfor kan man ikke heller bare se framover, akseptere problemene og heller prøve å finne løsninger istedenfor å bruke så mye energi på å peke ut syndebukker?

 

Jeg har jo gitt løsningen over: FJERN DEN JØDISK STYRTE "FEDEREL RESERVE"! Den har eksistert siden 1913, og har utløst flere børskrakk som rammet økonomien verden over!

Lenke til kommentar
Problemet er bare at den ikke er årsaken til krisen. Kapitalismen er årsaken til alle krisene. Fjern kapitalismen :)

Noop..... kapitalismen er egentlig bra for produksjon...... men man trenger "penger" til å drive kapitalismen, og penge sirkulering er kontrollert av Federal Reserve. Derfor kan man aldri få 100 % kapitalismen så lenge Federal Reserve eksisterer!

Lenke til kommentar
Noop..... kapitalismen er egentlig bra for produksjon...... men man trenger "penger" til å drive kapitalismen, og penge sirkulering er kontrollert av Federal Reserve. Derfor kan man aldri få 100 % kapitalismen så lenge Federal Reserve eksisterer!

 

Feds var et forsøk på å komme seg unna kapitalismens innebygde kriser, det funka dårlig. Istedet fikk man nye type problemer.

 

 

buskmannen: Kommunisme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Eg vill legge 90% av finanskrisa på media.

 

Media skriker finanskrise!

Folk begynner å selge for harde livet, ingen vil kjøpe.

Aksjeselskap får ikkje inn ny aksjekapital og ANS selskap får ikkje folk til å gå inn med pengar i bedriftar.

Mange selskap går konkurs.

Folk begynner å spare, så går det endå dårlegar.

 

Noko er ivertfall gale med fritt media.

Lenke til kommentar

finanskrisen har også opphav i at vi har hatt en utrolig kjøpefest siden den kalde krigen.

 

Den økonomiske krisen vi har nå er ressultat av at vi har en fordelings orden som ikke fungerer.

 

Disse "krisene" oppstår i ny og ne, og det er dessverre JP Morgan Chase og andre storbanker, som alltid kommer i ettertid som vinnere av slike kriser.

 

Penger er gjeld, og jo flere penger vi spyr ned i avløpet, jo mer må vi jobbe!

 

På tide å avslutte den onde sirkelen ?

Lenke til kommentar
finanskrisen har også opphav i at vi har hatt en utrolig kjøpefest siden den kalde krigen.

 

Den økonomiske krisen vi har nå er ressultat av at vi har en fordelings orden som ikke fungerer.

 

Disse "krisene" oppstår i ny og ne, og det er dessverre JP Morgan Chase og andre storbanker, som alltid kommer i ettertid som vinnere av slike kriser.

 

Penger er gjeld, og jo flere penger vi spyr ned i avløpet, jo mer må vi jobbe!

 

På tide å avslutte den onde sirkelen ?

Definitivt. Vår økonomi er avhengig av banker, men banker har óg et samfunnsansvar. Kanskje burde alle banker være statseide? Sikkert er det i alle fall at det er noen som tjener på krisen og mange som taper. Og dem som taper, det er ikke bankene. Dvs enkelte mindre banker går kanskje konk, men det fører bare til at de største blir enda større.

Lenke til kommentar

Det er ikke mange normale mennesker i 2009 som i ramme alvor beskylder jødene for finanskrisen. Dette vet nok alle disse pro-israelske hatorganisasjonene, men deres jobb er å til enhver tid fremstille jøder som ofre for antisemittisme, og når det ikke finnes noen antisemittisme å snakke om, må de konstruere den. Det er nok akkurat dette "Anti-Defamation League" jobber med nå, og om svarene i denne tråden er noen indikasjon, ser de ut til å lykkes.

Lenke til kommentar
buskmannen: Kommunisme.

 

Det kapitalister og kommunister ikke forstår er at mennesket trenger en viss mengde av både mat og frihet for å kunne leve et fullverdig liv. Det hjelper ikke med "fravær av tvang" om du sulter ihjel, og det hjelper ikke å være mett om tilværelsen gjøres mørk og miserabel av en stat som beslaglegger alt du produserer. Jeg kan ikke tro annet enn at tilhengere av slike ideologier er noen menneskefiendtlige grinebitere som setter prinsipper høyere enn andres liv og lykke.

Lenke til kommentar
Noop..... kapitalismen er egentlig bra for produksjon...... men man trenger "penger" til å drive kapitalismen, og penge sirkulering er kontrollert av Federal Reserve. Derfor kan man aldri få 100 % kapitalismen så lenge Federal Reserve eksisterer!

Er virkelig ønskelig med 100% kapitalisme i Norge når 50% av den muslimske befolkningen går på trygd?

Lenke til kommentar
Jeg har jo gitt løsningen over: FJERN DEN JØDISK STYRTE "FEDEREL RESERVE"! Den har eksistert siden 1913, og har utløst flere børskrakk som rammet økonomien verden over!

Slik anti-jødisk løgnpropaganda fra muslimer bidrar bare til å legitimere eksistensen til pro-israelske hatgrupper som Wiesenthal-senteret og lignende. Hver gang unge muslimske menn spyr ut dritt om at jødene styrer Federal Reserve/mediene/bankene, får Israel-lobbyen et gyldig argument, for dette ER faktisk anti-semittisme.

 

Hadde det ikke vært for muslimer og deres nedarvede jødehat, kunne en enkelt satt "Anti-Defamation League" ut av spill ved å spørre hva i alle dager de snakker om. Takket være slike som deg kan de vise til håndfaste bevis på at det faktisk finnes noen som tror at jødene skapte finanskrisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...