Gå til innhold

Jøder får skylden for finanskrisen - Aftenposten.no


Anbefalte innlegg

Vanlige muslimer er også bærere/beskyttere av en grusom ideologi.

Takk for en fantastisk eksempel for "brain washing" av media!

 

Dette er ikke fra media, det er ren kunnskap. Muslimer er bærere av Islam - en ideologi som har sitt utspring i den mest voldelige og destruktive boka som noen gang er skrevet.

 

Mente "moderate", ikke "vanlige". Eller pac-muslim, hvis du vil.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er ikke fra media, det er ren kunnskap. Muslimer er bærere av Islam - en ideologi som har sitt utspring i den mest voldelige og destruktive boka som noen gang er skrevet.

 

Mente "moderate", ikke "vanlige". Eller pac-muslim, hvis du vil.

 

Bærere av den kristne ideoligien har utløst langt flere kriger og grusomheter enn gjennomsnittlige islamister gjennom historien. Jeg kan nevne noen få for deg å sammenligne:

 

Korstogene, Kolonisering, Imperialisme, 2. Verdenskriger, Nåværende kriger mot muslimske land!

 

Unnskyld meg, men hvem er mer voldelig? Kristne eller muslimer nå?

Endret av arifkarim
Lenke til kommentar
Vanlige muslimer er også bærere/beskyttere av en grusom ideologi.

 

Ikke noe verre enn en hvilkensomhelst kristen.

 

 

Kristendommen er ille, spesielt GT, men Islam er verre.

 

Problemet er ikke Ola Nordmann, uansett om han er kristen, hindu eller muslim - problemet er de religiøse lederne og ekstremistene.

 

Problemet er religion og overtro i seg selv. Mangel på kritisk tenkning og krav til beviser. Hvis man først aksepterer én ting basert på null beviser, er det ingen garanti for at det neste du skal akseptere som sannhet, er sunt for deg.

 

Selvfølgelig er lederne og ekstremistene verst, men moderate tilhengere av religionen bidrar til å gjøre verden tryggere for ekstremistene, fordi de bidrar til å opprettholde forestillingen om at religiøs tro er noe hellig som man ikke skal kritisere.

 

Hvordan skal en moderat muslim kunne kritisere en ekstremist?

Lenke til kommentar
Bærere av den kristne ideoligien har utløst langt flere kriger og grusomheter enn gjennomsnittlige islamister gjennom historien. Jeg kan nevne noen få for deg å sammenligne:

 

Korstogene, Kolonisering, Imperialisme, 2. Verdenskriger, Nåværende kriger mot muslimske land!

 

Unnskyld meg, men hvem er mer voldelig? Kristne eller muslimer nå?

 

Tidligere: Kristne.

Nå: Muslimer.

 

Det er riktignok ikke slik at Kristendommen har blitt bedre og Islam har blitt verre.

 

Legg merke til at når jeg sier at Islam er en mer voldelig ideologi, så er ikke det et forsvar av Kristendommen. Jeg er kritisk til alle religioner.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Hvordan skal en moderat muslim kunne kritisere en ekstremist?

Jeg vet ikke hvilke "vestlig type" muslim jeg er, men jeg kritiserer allikevel alle ekstremister uansett hvilke tro de har. Og med dette mener jeg også de allierte soldatene i muslimske land og også muslimske islamister mot vestlige land. Islams budskap er fred og toleranse. Men "vestens islam" er hat og frykt for islams selv-skapt ideoligi.

Lenke til kommentar
Legg merke til at når jeg sier at Islam er en mer voldelig ideologi, så er ikke det et forsvar av Kristendommen. Jeg er kritisk til alle religioner.

Islams "voldelig" ideoligi er mindre voldelig enn vestens politikk mot muslimske land. Islams voldelig ideoligi oppstod som forsvar mot vestens urettferdig behandling av muslimene generalt. Hvor var den voldelige islam før 1980-åra?

Lenke til kommentar
jeg kritiserer allikevel alle ekstremister uansett hvilke tro de har. Og med dette mener jeg også de allierte soldatene i muslimske land og også muslimske islamister mot vestlige land.

 

Hva legger du i det når du sier at du er muslim? Er det kun det at du bsetiller halal-kebab og har persiske tepper på veggen hjemme? Tror du på Allah? Hva mener du bør skje med de som fornærmer Profeten?

 

På hvilket grunnlag kritiserer du ekstremistene?

 

Islams budskap er fred og toleranse.

 

Det er ikke mitt inntrykk etter å ha lest Koranen.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Hva legger du i det når du sier at du er muslim? Er det kun det at du bsetiller halal-kebab og har persiske tepper på veggen hjemme? Tror du på Allah? Hva mener du bør skje med de som fornærmer Profeten?

 

Prøver du å kuppe muslim-begrepet og nekte muslimen å være muslim fordi det ikke passer inn i ditt bilde av en muslim, eller hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar

Forøvrig kan man feiltolke både bibelen og koranen. Det har gått litt sport i å feilsitere koranen i det siste og lage konspirasjonsteorier om muslimer. Det vil si, ikke direkte feil avskrivninger, men å ta ting totalt ut av kontekst. Husk at koranen er skrevet i en historisk periode som også innebar endel krigføring, og at enkelte surer da må ses i denne konteksten, ikke i en generell kontekst. At man skal drepe fienden i krig f.eks er et selvfølge, det betyr derimot ikke at man skal gjøre det i fredstider. Det samme gjelder bibelen, GT, som i grunn er ganske lik. Å bruke disse eksemplene for å mistenkeliggjøre dagens muslimer eller kristne blir for dumt, så lenge de selv ikke har gjort en lik tolkning av de aktuelle tekstene.

Lenke til kommentar
Islams "voldelig" ideoligi er mindre voldelig enn vestens politikk mot muslimske land.

 

Jeg forsvarer ikke vestens politikk mot muslimske land, men så vidt jeg vet er Islam en nesten 1500 år gammel religion.

 

Hvor var den voldelige islam før 1980-åra?

 

Oppfordringene til å drepe vantro sto fortsatt svart på hvitt i Koranen. Kvinner var påbudt å dekke seg til og var underordnet mannen, homofile ble hengt, konvertisme var ulovlig og ble straffet med døden, tyver fikk hånden kappet av etc etc.

Lenke til kommentar
Hva legger du i det når du sier at du er muslim? Er det kun det at du bsetiller halal-kebab og har persiske tepper på veggen hjemme? Tror du på Allah? Hva mener du bør skje med de som fornærmer Profeten?

 

På hvilket grunnlag kritiserer du ekstremistene?

 

Islams budskap er fred og toleranse.

 

Det er ikke mitt inntrykk etter å ha lest Koranen.

 

En muslim er en som tror på islams 5 grunn pilarer og praktiserer dem; http://www.islamic.no/no/index.php/2007020...er-i-islam.html

 

Jeg tror ikke på noe mer enn det som er utenfor disse 5 grunn pilarene.

 

Profeten Mohammad (SAW) ble fornærmet mer i hans egen tid. Og han gjorde "ingenting" voldelig som svar... dermed er det bevist at enhver fornærmelse bør svares med fredelige midler.

 

Ekstemistene er i strid med islams grunnlære om fred og toleranse, derfor kritiserer jeg dem til å være "ikke-muslimer".

 

Islam er ikke bare basert på Koranen. Mye av islams lære er refleksjon på profeten Mohammeds (SAW) sin tradisjon og levne.

Lenke til kommentar
Prøver du å kuppe muslim-begrepet og nekte muslimen å være muslim fordi det ikke passer inn i ditt bilde av en muslim, eller hva er poenget ditt?

 

Jeg har ett minimumskrav for at noen skal passe inn i mitt bilde av en muslim: Tro på Allah.

 

Det har seg nemlig slik at jeg har et persisk teppe på veggen hjemme og har bestilt halal-kebab på byen en gang. Gjør det meg til muslim? I så fall, la meg presisere:

 

Det jeg kritiserer er tro på religiøse dogmer!

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Forøvrig kan man feiltolke både bibelen og koranen.

 

Hvem er du til å bestemme hva som er riktig og gal tolkning? Kjenner du forfatteren (Allah) personlig, og kan lese hans tanker?

 

Husk at koranen er skrevet i en historisk periode som også innebar endel krigføring, og at enkelte surer da må ses i denne konteksten, ikke i en generell kontekst. At man skal drepe fienden i krig f.eks er et selvfølge, det betyr derimot ikke at man skal gjøre det i fredstider.

 

Så i krigføring er det greit å slakte alle som ikke deler din religiøse tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...