Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en starter - svart skjerm

Anbefalte innlegg

Hei,

Pc'en har slått seg helt vrang etter at jeg koblet til nett via ethernet kabel i stedenfor trådløst her om dagen(første gang jeg testet kabel etter å ha brukt pc'en i over et år). Hører pc'en booter,får pip, alle vifter går (til og med skjermkortet), men skjermen er svart. Har resatt bios. Prøvd å starte med 1 - 4 minnebrikker i ulike kombinasjoner.

Har nylig satt inn et ekstra par med minnebrikker tilsvarende de jeg hadde, og da nektet pcen å starte før jeg hadde resatt bios. Pcen har kjørt i en måned etter dette uten problemer på 4-4-4-12 v2.1 og cpu 3.0 ghz (fsb@337).

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,ATX, GbLAN, PCI-Ex16

2 x TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Corsair PSU 620W

XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3

Windows 2008 server "workstation"

Noen som vet hva som kan være feil ? Antar det er skjermkort eller minne som har tatt kvelden.

Endret av phocuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boot rekkefølge er cd - hdd evnt annet. Det høres dessuten ut som om pc'en begynner å loade windows. Iphone er koblet fra og nettverkskabelen er dratt ut.

Når pc'en kræsjet så kom det i motsetning til svart/blå skjerm, pixelere i alle mulige farger.

Lenke til kommentar

update

Nå har jeg prøvd GTX8800 skjermkortet i begge pci ekspress slottene, og det er svart skjerm på begge. Testet med et godt gammeldags 128 mb kort i en pci slot og da virket det, fikk skjermbilde og pc'en bootet opp windows.

Så da kan man vel konstantere at det er skjermkortet som har tatt kvelden ?

edit: bios er oppgradert til siste versjon.

Endret av phocuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...