phocuz Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hei, Pc'en har slått seg helt vrang etter at jeg koblet til nett via ethernet kabel i stedenfor trådløst her om dagen(første gang jeg testet kabel etter å ha brukt pc'en i over et år). Hører pc'en booter,får pip, alle vifter går (til og med skjermkortet), men skjermen er svart. Har resatt bios. Prøvd å starte med 1 - 4 minnebrikker i ulike kombinasjoner. Har nylig satt inn et ekstra par med minnebrikker tilsvarende de jeg hadde, og da nektet pcen å starte før jeg hadde resatt bios. Pcen har kjørt i en måned etter dette uten problemer på 4-4-4-12 v2.1 og cpu 3.0 ghz (fsb@337). Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,ATX, GbLAN, PCI-Ex16 2 x TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology Corsair PSU 620W XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3 Windows 2008 server "workstation" Noen som vet hva som kan være feil ? Antar det er skjermkort eller minne som har tatt kvelden. Endret 18. februar 2009 av phocuz Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Dersom minne har tatt kvelden bruker PC-en i mange tilfeller å "hyle". Uten å si det sikkert kan det høres ut som at skjermkortet er ødelagt eller ikke ligger helt på plass i slotten sin. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 First Boot device? Booter pc'n i riktig rekkefølge? Altså harddisk, cd, floppy, network, eller prøver den å boote nettverket først? Du kan også få problemer hvis en iPod står i usb-porten og first boot device er usb... Lenke til kommentar
phocuz Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Boot rekkefølge er cd - hdd evnt annet. Det høres dessuten ut som om pc'en begynner å loade windows. Iphone er koblet fra og nettverkskabelen er dratt ut. Når pc'en kræsjet så kom det i motsetning til svart/blå skjerm, pixelere i alle mulige farger. Lenke til kommentar
phocuz Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) update Nå har jeg prøvd GTX8800 skjermkortet i begge pci ekspress slottene, og det er svart skjerm på begge. Testet med et godt gammeldags 128 mb kort i en pci slot og da virket det, fikk skjermbilde og pc'en bootet opp windows. Så da kan man vel konstantere at det er skjermkortet som har tatt kvelden ? edit: bios er oppgradert til siste versjon. Endret 18. februar 2009 av phocuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå