Yavel Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 vel nå som de vil stenge tpb så vil jo nett trafikken gå ned får mange Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 er noen som har det... sitter med usle 2,2mbit ned og 512kb opp bare såvidt hd på youtube laster fort nok... HELDIG du er, jeg har 1,5Mbit ned og 60(!) kbps opp Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 to ting: 1. dette får meg til å tenke på når jeg leste om ibm sine stormaskiner, og deres lagringskontrollbrikker... 2. med lagerkapasiteten på SSD går ganske greit oppover, så har overføringshastigheten ikke akkurat holdt følge. om jeg husker rett så får en ikke mye mer lesehastighet ut av en SSD den en får ut av en solid HDD... Du tar feil på 2. der. SSD kan i praksis skalere tilnærmet ubegrenset ved intern parallellitet. Det som i praksis setter begrensningene er kontrolleren og antall flashbrikker i enheten som kan kjøres parallelt. Og som den største begrensningen SSD møter er at man forsøker å tvinge på dem SATA / SAS protokoll som er begrenset til 300MB/s og har veldig mye tap av responstid og begrenset mulighet for IOPS (I/O Operations Per Second. Forespørsler pr sekund). Hvis man putter en SSD på PCIe buss for eksempel kan de lett greie 1GB/s, før de igjen møter flaskehalser i egen kontroller og i filsystem. FusionIO og Micron har enheter (PCIe kort) som klarer nærmere 1GB/s og 100-200k IOPS. Hvis du godtar rackmount har du f.eks. TMS RamSan 440 som er 4U med 4,5GB/s og 600k IOPS (både les og skriv) ved <15µs, ja, det er 0,015ms (FC link). Som et annet eksempel har man Violin memory med Violin 1010, 2U rackmount 1 million IOPS (både les og skriv), 1,4GB/s les 1GB/s skriv, <3µs (=0,003ms) over 4x PCIe. Det finnes fint lagring som er rask nokk der ute, man må bare være villig til å betale, og ha en infrastruktur som klarer å holde unna. Man vil kunne lage en PCIe Flash SSD som klarer 1GB/s og >100k IOPS til under 10.000kr i løpet av året, dersom det gjøres ordentlig satsning. Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Ååå eg gleder meg til utbygging av fiber i Sommer. Då skal eg skaffe meg 30mb/30mb linje Har 4 MB ned og 400 kbps opp nå :/. Endret 19. februar 2009 av Ganam Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 ja dagens harddisker er trege i forhold til utvikling på andre data komponenter. syns de kan komme med no bra der. ellers så er jo terrabit eller gigabit ethernet og verdiløst. i hvertfall for privat personer, Nå er det vel neppe aktuelt med terrabit til privatpersonen før det har gått lang tid, dette er jo åpenbart ikke tekologi som i første omgang er tenkt til privat bruk. Gigabit-linker kan man allerede fylle opp med en moderne HD, og i tilegg trenger man 10 gbit for å sende over bånbredde tilsvarende DVI, så får privat bruk håper jeg 10 Gbit TP kommer snart. AtW vel. jeg får nå overført HD på mitt 54mbit trådløse nettverk da. så 100 mbit kabel nettverk holder lenge for meg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 ja dagens harddisker er trege i forhold til utvikling på andre data komponenter. syns de kan komme med no bra der. ellers så er jo terrabit eller gigabit ethernet og verdiløst. i hvertfall for privat personer, Nå er det vel neppe aktuelt med terrabit til privatpersonen før det har gått lang tid, dette er jo åpenbart ikke tekologi som i første omgang er tenkt til privat bruk. Gigabit-linker kan man allerede fylle opp med en moderne HD, og i tilegg trenger man 10 gbit for å sende over bånbredde tilsvarende DVI, så får privat bruk håper jeg 10 Gbit TP kommer snart. AtW vel. jeg får nå overført HD på mitt 54mbit trådløse nettverk da. så 100 mbit kabel nettverk holder lenge for meg. Vel hva? En dvi-link bruker mye mer båndbredde enn en gjennomsnittlig HD-film. At det holder lenge for deg er jo fint, jeg håper fortsatt man får båndbredde nok til å sende vanlige skjermsignaler, personlig har jeg det behovet. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå