Gå til innhold

Terabit Ethernet kan være mulig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja dagens harddisker er trege i forhold til utvikling på andre data komponenter. syns de kan komme med no bra der. ellers så er jo terrabit eller gigabit ethernet og verdiløst. i hvertfall for privat personer,

Nå er det vel neppe aktuelt med terrabit til privatpersonen før det har gått lang tid, dette er jo åpenbart ikke tekologi som i første omgang er tenkt til privat bruk. Gigabit-linker kan man allerede fylle opp med en moderne HD, og i tilegg trenger man 10 gbit for å sende over bånbredde tilsvarende DVI, så får privat bruk håper jeg 10 Gbit TP kommer snart.

AtW

Lenke til kommentar

to ting:

1. dette får meg til å tenke på når jeg leste om ibm sine stormaskiner, og deres lagringskontrollbrikker...

2. med lagerkapasiteten på SSD går ganske greit oppover, så har overføringshastigheten ikke akkurat holdt følge. om jeg husker rett så får en ikke mye mer lesehastighet ut av en SSD den en får ut av en solid HDD...

Lenke til kommentar

Da er det bare å håpe at Telenor og gjengen snart innser at ADSL og 1mbit upload snart er utdødd og begynner å gi oss skikkelige kabler.

Siste jeg så nå var 24/1 mbit. Ganske tåpelig fordeling av båndbredde. Enda verre er det med 16mbit/640kb som jeg så fra en leverandør her nå nettopp.

Lenke til kommentar

Dette er nok gode nyheter for store netteiere som Telenor, banetele og uninett. Både fordi det vil presse ned prisen på 40 Gbit/s men også til forsterking av båndbredden i enkelte deler av backbone i nettverkene deres.

I tillegg kan det muligens være nyttig i HPC-miljøer og i enkelte nett-TV satsinger fra f.eks CNN.com

Lenke til kommentar
Da er det bare å håpe at Telenor og gjengen snart innser at ADSL og 1mbit upload snart er utdødd og begynner å gi oss skikkelige kabler.

Siste jeg så nå var 24/1 mbit. Ganske tåpelig fordeling av båndbredde. Enda verre er det med 16mbit/640kb som jeg så fra en leverandør her nå nettopp.

Gled deg til Canal Digital lanserar sitt nye produkt: Giga (det vart nevnt i siste kundemagasin). 60/1,8 Mbps ned/opp. :!:

Lenke til kommentar

tja, hvor stor opp-linje trenger en for å se video streams fra canal digitals egne servere?

er det som gjelder for den gjengen. om dem kunne skrudd av den generelle nettilgangen men vært sikker på at kundene forble på deres lukkede nett så hadde dem gjort det på minuttet...

at det er mindre egnet til ting som torrents gir dem pokker i.

det som er tingen oppi alt sammen er at avtalene 1+ trinn over linja inn i veggen til brukeren går mer på mengde trafikk utvekslet den noe annet.

skulle ikke forundre meg om telenor (som nær garantert leverer backbone til CD) har en avtale stående med "peer" som tilsier grei trafikk inn på telenors nett, men ikke like mye trafikk ut...

Lenke til kommentar
Fiber hadde vært kjekt, men desverre satser staten lite på dette.

tja, spørsmålet er hva som er viktigst, høyere fart til dem som allerede har fastpris-internet, eller fastpris til dem som fortsatt er prisgitt tid eller mengde basert tilgang...

jeg sier sistnevnte er mer viktig om en ønsker å få flere folk til å bruke internet for tjenester av forskjellig slag.

Lenke til kommentar

Lyse eller fiber leverandører som bruker samme pakka som lyse kjører symetriske 10 30 og 50 linjer..

Tror nok vi vil se en oppgradering om 1 år eller 2.. rykter jo om at adsl kan komme med 46mbit nedhastighet om ikke så alt for lenge...

Bytte ut hjemmesentralen min og få 1gbit over fibern ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...