VTW Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Er det flere enn meg som har merket at både prisguide.no og amobil.no går vanvittig tregt for tiden? Jeg opplever at det tar over 30sek å laste en side, og mange ganger blir jeg kastet ut og enten får jeg blnk side, eller så står det 'loader error' eller noe. Har testet på to maskiner --------------- Hmm. 2 sek etter jeg skrev dette, fungerte alt som normalt på både amobil og prisguiden. Ergelig! For det var i går og idag tidlig jeg trente siden.. Endret 18. februar 2009 av VTW Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 ikke testa amobile.no men merker ganske ofte at prisguiden virker litt sirup så til tider gi database error Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei! Prisguide fikk for en stund tilbake siden helt nye servere, så det er ikke maskinvaren det står på nå. Det er derimot selve systemet som består av mye gammel programkode. Våre teknikere jobber hele tiden med å finne feil og optimalisere koden der det går tregt. Dersom dere opplever treghet, vennligst send en e-post til post[at]prisguide.no med følgende informasjon: - Hvor du prøvde å navigere (målplassering) når tregheten oppsto. - Hvor du navigerte fra (refererer) når tregheten oppsto. - Når (tidspunkt) tregheten oppsto. Dette er uvurderlig informasjon for oss, og vi setter stor pris på all hjelp vi kan få fra brukerne! Marius Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Nå aner jeg ikke hva slags backend dere benytter, men det kan kanskje hjelpe om dere returnerer en vennlig formulert timeout error relativt raskt (10 sek?). Personlig lukker jeg ofte faner i prisguiden dersom den er for treig og da driver vel serverne og kaster bort ressurser på et søk som aldri vil bli brukt. Dette ville kanskje helpe litt når trafikken er på topp. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Vi har gjort en del optimaliseringer i det siste, hvordan føles hastigheten nå for tiden? Lenke til kommentar
VTW Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Har ikke merket noe treghet i det siste selv. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Definitivt en mer behagelig opplevelse å fikle med prisguiden nå enn før. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Nå er den treig som bare det. Og ofte vil den heller ikke huske at jeg velgte en bestemt handlevogn. For så å hoppe tilbake på den nyeste når jeg legger til et produkt >< - Hvor du prøvde å navigere (målplassering) når tregheten oppsto. Gikk inn på grafikk-kort delen, og får bare opp produsent listboxen. - Hvor du navigerte fra (refererer) når tregheten oppsto. HW.no? - Når (tidspunkt) tregheten oppsto. 19:45 02.03.2009 Dette er det jeg ser nå Endret 2. mars 2009 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Sånn var det her også, bare at jeg gikk inn fra prisguide.no's index til CPU-delen. Søk etter CPU gikk vanvittig sakte for en halvtimes tid siden, i hvert fall.. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Går tregt her også. Har nå ventet i 10 minutter på et søk som ikke vil fullføre. Får også beskjed om at det ikke oppnås kontakt med databasen når jeg forsøker å gå inn på produkter jeg har lenker til. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Fått ordnet opp i et ytelsesissuse nå. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Fått ordnet opp i et ytelsesissuse nå. Virkelig? Jeg synes det er like tregt jeg, til tider . Var inne på anbefalinger og klikket på en link og det tok sin tid før siden ble lasta(i kveld). I går var jeg inne på prisguiden og jeg venta og venta og venta, til slutt gav jeg opp. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 akuratt nå så går det forferdelig treigt.. brukte 10-12 sek på et søk, det gjorde den i begge nettleserne mine.. ikke vært et stort problem før.. men i kveld ble tolmodigheten min satt på prøve Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hei! Ser ut til å gå rimelig greit nå :-) //Marius Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 går ikke greit hos meg.. merkelig.. nå tok det nøyaktig 22sek før jeg fikk gjennomført et søk Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Selve siden går raskt å laste, men når du søker opp produklister tar det grusomt langt tid. Tror nok en del database-tuning må til. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jaggu, søkene var veldig trege ja. Droppet en mail til de som hoster databasene og sidene våre nå, tror faktisk de har døgnvakt. //Marius Lenke til kommentar
VTW Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Søkte etter mobiler nå, og da gikk det greit Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 har brukt prisguiden en del sisste dagen og funker greit nå.. bruker litt tid på søk enda .. før tok det som regel 1 sek så kom det opp treff, men nå går det et par sekund.. noen som vet hvorfor..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg