kulneff Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg har festet et Canon 400D til mitt operasjonsmikroskop, men har følgende problem: Jeg får ikke plassert noen linse mellom kameraet og mikroskopet, dvs det er kun kamerahuset som er koblet til (se bildet; kamerahuset festes øverst på kamera-adapteren). Finnes det en eller annen form for adapterring el.l. jeg kan feste foran på linsen, slik at denne får samme feste som der man monterer dem på kamerahuset? Beklager hvis dette var dårlig forklart... Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du trenger vel ikke et ekstra objektiv mellom mikorskopet og kamera? Vil ikke mikroskopet være objektivet? Det du gjør er jo å "erstatte" øyet ditt med et kamera? Bare husk at du helt sikkert må sette kameraet i manuell modus for å kunne ta bildet. Lenke til kommentar
kulneff Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Problemet er at ved å ikke ha en linse, vil det være vanskelig å få fokusert skikkelig, dvs det er en liten forskjell på det jeg ser gjennom occularet, og det som blir fotografert. Jeg har også problemer med å få skikkelig "dybde" når jeg tar bilder, hvor kun en liten del av bildet blir skikkelig i fokus. Når jeg ikke bruker en linse, har jeg ingen mulighet til å regulere aperture. Vil denne bli satt til max når jeg ikke bruker en linse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå