Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Svart skjerm etter restart, etter en Windows Vista Update:.

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har ett ASUS W3N WS hovedkort(selvbygd) i en stasjonær maskin. Denne har fungert bra i hvertfall 2mnd(den er relativt ny!).

Men for et par dager siden etter at Vista (Ultimate 32-bit) oppdaterte seg selv(ofcourse..) og måtte da restarte maskinen fikk vi svart skjerm. Har prøvd med en annen skjerm, har prøvd å "Clear BIOS/CMOS". Har også tatt ut skjermkortet for å se om det interne (det på hovedkortet) klarte det...

For meg ser det ut som det har skjedd ett eller annet med BIOS. Det jeg egentlig håper på er at det er noen som har vært borti dette før.

Oh yea! Mus og tastatur (osv..), og egentlig alt som er koblet på maskinen er "dødt", ingenting får strøm, jeg vil tro at det er fordi maskinen ikke starter opp ordentlig.

Tips anyone?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kor langt i oppstarts prosessen kommer den? Henger den i bios? Hvis så, er det ikke et os problem, for da har ikke os begynt å laste enda.

Hvis den kommer forbi bios, kan du trykke F8 og velge sikkerhetsmodus og se om det fungerer. Eventuellt avinstallere siste oppdateringer.

Alternativt kan du boote fra vista cd og velge reparere partisjon.

Kommer den ikke forbi bios - har du et hardware problem.

Kommer du inn i bios, kan du sjekke at alle settingene stemmer. Forandre boot rekkefølgen slik at den booter fra hdd først og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Kor langt i oppstarts prosessen kommer den? Henger den i bios? Hvis så, er det ikke et os problem, for da har ikke os begynt å laste enda.

Hvis den kommer forbi bios, kan du trykke F8 og velge sikkerhetsmodus og se om det fungerer. Eventuellt avinstallere siste oppdateringer.

Kommer du inn i bios, kan du sjekke at alle settingene stemmer. Forandre boot rekkefølgen slik at den booter fra hdd først og se om det hjelper.

Han har en SVART skjerm - ikke lett å leke i BIOS eller boote Vista og velge reparasjon da...

Virker på meg som om det er strømforsyninga som har fått seg en knekk, men du kan også prøve å starte opp med f.eks bare en RAM-brikke.

Tviler vel på at det er oppdateringen til Vista sin skyld, dette...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Han har en SVART skjerm - ikke lett å leke i BIOS eller boote Vista og velge reparasjon da...

Virker på meg som om det er strømforsyninga som har fått seg en knekk, men du kan også prøve å starte opp med f.eks bare en RAM-brikke.

Tviler vel på at det er oppdateringen til Vista sin skyld, dette...

Stemmer, jeg ser ingenting. Jeg skal prøve med ram brikken, selvom jeg tviler på at det er PSU'en. Jeg har prøvd å startet uten skjermkort og heller brukt skjermkortet på hovedkortet..

Flere tips? Noen som har opplevd dette før?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvordan gikk det?

Byttet hovedkort, og alt fungerer igjen. Aner ikke hva som kan ha skjedd. Kanskje en kortsluttning eller no sånt? Har som sagt aldri vært borti samme problem som dette.

Men kommer nok ikke til å glemme det med det første!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...