GullLars Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Utsette brute force ja.Kan jo brute wpa2 på 10min nå med en vanlig pc. Med truecrypt kan du ha 3 60-siffers nøkler med 256? bit kryptering, å brute-force' det dersom det er tre tilfeldig genererte nøkler med både store og små bokstaver, tall, og spesialtegn vil ikke være mulig i praksis, selv ikke om du dedikerte F@H nettverket til det Hvis man i tillegg velger å bruke keyfiles oppå kodene har man i tillegg "noe du har" som trengs, og som ikke er åpenbart at trengs. Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 "ja, men iris/netthinne-scanning må vel være langt vanskeligere å etterlikne" vel, problemet her er at iris ikke forandrer seg nevneverdig, dvs, får forbryteren først tak i bilde av iris er det nok vanskelig å gjøre noe med,.. da dette kan bli spredt "all over the place" nei, passord er greit nok. Lenke til kommentar
magnusr Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det beste er å sette et harddisk passord i hp laptop biosen. Dette kommer du ikke forbi selv om du flytter disken til en annen pc. i tilegg så krypterer du filene dine med efs i windows. Om de så skulle komme seg forbi hd passordet (noe som ingen har klart så vidt jeg vet) og resette administrator passordet på pcen. Dafår de ikke åpnet de krypterte filene siden efs recovery sertifikatet til administrator ble ødelagt når administrator passordet ble resatt. Lenke til kommentar
CybahDuckx3 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Måtte nesten le nå. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det neste er at det skal særdeles lite til for å "miste" det man identifserer seg med når man bruker biometri. Et lite uhell med en kokende gryte vann, og vips kan man ikke bruke fingeravtrykk på en god stund. Trenger ikke kokende vann engang, selv droppet jeg fingeravtrykk på laptopen fordi det var umulig å logge inn etter jeg hadde dusja. Dette pga "svømmehuden" man får på fingre (og tær) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 I know the feeling. Jeg lider av kronisk mild svømmehud på fingrene, noe som gjør det nye systemet til SAS ganske slitsomt. Jeg må alltid bruke en haug med forsøk før jeg slipper til på flyet Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Skulle likt å sett tyven som først snapper tak i laptop-veska di, så drar opp et bra kompaktkamera, ber deg smile pent og tar et bilde før han beiner avgårde... Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Han tar bilde først! Da er du helt med, da han viser falsk ID fra Tyv&co Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Cracker WPA2 på 10min sa du sa du? Hva har dette med harddiskkryptering eller innlogginsidentifikasjon å gjøre? Og når klarte man å knekke WPA2? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) I know the feeling. Jeg lider av kronisk mild svømmehud på fingrene, noe som gjør det nye systemet til SAS ganske slitsomt. Jeg må alltid bruke en haug med forsøk før jeg slipper til på flyet Kronisk svømmehud!? Phffff! Det er den dårligste coverup storyen jeg har hørt! DU ER AQUAMAN! :!: Endret 20. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det greieste i så tilfelle er vel å flytte disken til en annen egnet maskin. Min Acer tablet har HD-passord på BIOS nivå, som tilsynelatende gjør at innholdet på disken er utilgjengelig uten riktig maskin og passord. Jeg har i alle fall ikke fått brukt disken i andre maskiner så langt — selv om jeg kan passordet. Ellers har jeg nylig sett "det siste" i ansiktsgjenkjening (eller var det i hånden?) på en eller annen "guttekanal" hvor de baserte seg på å "se" under huden og danne et bilde av blodårene. Det sammen med en "gjeng" med Australieneres gjenngkjenning basert på 3D-skanning av ansiktet, burde få bukt med å bruke bilde som adgangsnøkkel. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 I know the feeling. Jeg lider av kronisk mild svømmehud på fingrene, noe som gjør det nye systemet til SAS ganske slitsomt. Jeg må alltid bruke en haug med forsøk før jeg slipper til på flyet Litt off topic, men: har du vurdert å bruke legitimasjon i steden for? Så vidt jeg husker spør de deg om du vil benytte legitimasjonspapir (pass, førerkort, bankkort m. bilde) eller fingeravtrykk. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Vanesak tenker jeg. Er vant med å kunne gå til gaten, trekke kortet og gå rett på flyet, uten å stå i kø og vente på at ørten mennesker prøver å rote fram legg. Kan jo fortsatt gjøre det om jeg flyr uten baggasje. Det går uansett raskere å måtte prøve en 5-6 ganger (mens jeg hører sukkene bak meg) i stedet for å stå i kø. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Sikreste metoden: Rigg den med eksplosiver som sier boom med tre feil. Endret 16. juli 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Harddiskpassord som man kan sette i mange BIOS-er (og som blir satt på selve harddisken) kan fjernes med et bestemt serviceverktøy. Ikke et verktøy hvem som helst kan få tak i på google antageligvis men det finnes. Har selv låst opp en harddisk som ble låst ved en feiltagelse da jeg jobbet på et serviceverksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå