Gå til innhold

slett

Skrulle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det krever nesten ingenting, det.

Du har noe obligatorisk av og til. Ped. er litt vanskelig, men det ordner seg natten før, som vanlig.

Dette er laget for jenter, og de er ikke så smarte (de som er smarte blir ikke barnehagetanter, for å si det sånn).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel...

Det finst ganske mange utdanninga du kan seile deg gjennom men E og kanskje etpar F viss du e heldig, med og lese litt natta før en eksamen. Og viss du e so lat at du absolutt må ha ei "enkel" utdanning fins det masse å velge mellom viss det e sånn du ser på det! Det e jo berre å la vere å gjere noke og håpe på det beste!

Ellers e førskulelærarutdanninga ei kjekk utdanning viss du interesse for å jobbe med barn! En voksen person som ønsker ei utdanning bør kanskje gidde å jobbe litt for den, og gjere sitt beste. Viss det e "berre for å ta noke enkelt" so kan du få deg en kassajobb på rimi i staden, for giddalause folk ha ingenting i en barnehage å gjere! Vi trenge ikkje fleire "barn" der, men arbeidsomme og engasjerte voksne!

Førskulelærarutdanninga er akkorat så hard som du gjer den til, sånn som ganske mange andre utdanninga! Men det er veldig spennade og kjekk, og du må jobbe godt med alle faga for å få gode karaktera og for å få den kunnskapen du trenge for å jobbe som førskulelærar! Eg syntes i allefall det var mykje arbeid, men no gjorde eg da også mitt beste for å få gode karaktera (noke som lønnte seg). Eksamensform variera frå skule til skule, både mappe, muntlig, skriftlig og heimeeksamen. Du har 3 år med pedagogikk, så har du i tillegg matte, naturfag, norsk, musikk, drama, fysisk fostring, forming, Krl og valfag siste året! Anbefalast på det varmaste, men du bør helst like å jobbe med barn og vere engasjert og initiativrik for å passe inn i jobben!

Mvh Nyutdanna førskulelærar!

Lenke til kommentar
Det krever nesten ingenting, det.

Du har noe obligatorisk av og til. Ped. er litt vanskelig, men det ordner seg natten før, som vanlig.

Har du tatt førskolelærerutdanning selv siden du tilsynelatende vet hva som kreves?

Dette er laget for jenter, og de er ikke så smarte (de som er smarte blir ikke barnehagetanter, for å si det sånn).

Skal først nevne at jeg ikke er jente, og så må jeg gratulere deg med et fantastisk kvinnesyn! Må rett og slett applaudere din uvitenhet, som muligens er et resultat av dette :wallbash:

Det har ingenting med kvinnesyn å gjøre. Jeg ville ha sagt nøyaktig det samme om f.eks. byggfag som også er veldig lett å komme igjennon. Har jeg et dårlig mannesyn?

Tviler ikke på at det er laget for jenter siden det er nesten bare jenter som tar kurset og det er nok sannsynligvis ikke de skarpeste knivene i skuffen som går der.

Lenke til kommentar
Kan det vere at det handla om interesse og ikkje om du er "skarp" eller ikkje?

Ja, det handler også om interesser, men lønnen for barnehagetanter er veldig lav og dermed hvis du er skoleflink går du gjerne etter noe mer krevende. De som blir igjen er dermed ikke særlig skarpe.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

jaja.. eg valgte no iallefall utdanning etter kva eg trudde eg ville trivast med å jobbe med resten av livet, ikkje fordi eg e so opptatt av penga.. Sjøl meina eg at eg ikkje e en "sløv kniv" so du kalla det..

men, men.. dei får kose seg me pengane sine då dei "skarpe knivane"...

PS: det heite faltisk pedagog etter 3 års høgskuleutdanning, ikkje tante.. Tante handla om slektforhold, og så vidt eg veit ekje eg tante te noken av barna i min barnehage...

Lenke til kommentar
jaja.. eg valgte no iallefall utdanning etter kva eg trudde eg ville trivast med å jobbe med resten av livet, ikkje fordi eg e so opptatt av penga.. Sjøl meina eg at eg ikkje e en "sløv kniv" so du kalla det..

men, men.. dei får kose seg me pengane sine då dei "skarpe knivane"...

PS: det heite faltisk pedagog etter 3 års høgskuleutdanning, ikkje tante.. Tante handla om slektforhold, og så vidt eg veit ekje eg tante te noken av barna i min barnehage...

Husk på at jeg ikke sier at alle som jobber i barnehage er lite skoleflinke, så jeg anklager ikke deg for å være lite skoleflink. Jeg sier bare at generelt vil skoleflinke jenter dra til mer krevende jobber hvor de kan tjene mer penger. F.eks. legeyrket er veldig populært blandt skoleflinke jenter og de har over dobbelt så høy nettolønn.

Beklager, jeg visste ikke det riktige navnet.

Lenke til kommentar

Det er altfor mange ansatte i barnehager og tre års utdanning for dette er ikke nødvendig. Hva med et 6 mnd. kurs i barnepleie? Det vi trenger er dyktige lærere når ungene skal begynne på skole. Barn bør få være barn og leke naturlig uten rar pedagogikk.

Lenke til kommentar

Oki, takker for svar!:)

Det handler ikke om at jeg vil ha noe som er enkelt, men kunne tenke meg å bli førskolelærer fordi jeg liker å jobbe med barn og vil ha en arbeidsdag som er variert.

Så nei, er ikke lat og dum..takk så mye:p

Lenke til kommentar
Oki, takker for svar!:)

Det handler ikke om at jeg vil ha noe som er enkelt, men kunne tenke meg å bli førskolelærer fordi jeg liker å jobbe med barn og vil ha en arbeidsdag som er variert.

Så nei, er ikke lat og dum..takk så mye:p

Ingen har sagt at du ønsker noe som er enkelt. Jeg har sagt at de som er virkelige skoleflinke går inn i retninger som gir bedre lønn. Dermed, blir de som søker på linja di de som er litt svakere.

Lenke til kommentar

Ja, det handler også om interesser, men lønnen for barnehagetanter er veldig lav og dermed hvis du er skoleflink går du gjerne etter noe mer krevende. De som blir igjen er dermed ikke særlig skarpe.

hvordan snitt hadde du på videregående da? Hadde 5,7 i snitt på almenn jeg og vurderer å ta førskolelærerutdanning.. Men har vel blitt veldig dum da, siden jeg ikke tenker på penger, men heller vil jobbe med noe jeg synes virker spennende.. Men sidne jeg er gutt med bra karakterer så bør jeg vel bli advokat eller noe sånt da? Dust...

Lenke til kommentar

hvordan snitt hadde du på videregående da? Hadde 5,7 i snitt på almenn jeg og vurderer å ta førskolelærerutdanning.. Men har vel blitt veldig dum da, siden jeg ikke tenker på penger, men heller vil jobbe med noe jeg synes virker spennende.. Men sidne jeg er gutt med bra karakterer så bør jeg vel bli advokat eller noe sånt da? Dust...

Jeg hadde 5.75, hvis du lurer. Men du har alvorlige leseforståelseproblemer. Jeg har aldri sagt at alle som tar førskoleutdanning ikke er veldig skoleflinke. Jeg sa at flesteparten ikke er det, fordi da vil de velge en utdanning som gir dem bedre lønn. For det andre har du ikke en gang valgt å bli førskolelærer, og det er godt mulig at du vil forstå som mange andre at du vil få et mye bedre liv om du ikke trenger å tenke på regninger hele tiden. Du virker veldig barnslig når du kaller andre dust.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg leser hva du skriver. Det får meg til å tenke at skolesystemet har et problem dersom du har klart å snike deg til 5,7 i snitt.

Det er i snitt en feil pr. linje.

Jeg bare nevner det.

Lenke til kommentar

Jeg leser hva du skriver. Det får meg til å tenke at skolesystemet har et problem dersom du har klart å snike deg til 5,7 i snitt.

Jeg bare nevner det.

Ey! Hørt om yrkesfag? De møter opp å får 5. Neida, ikke så ille, men yrkesfag generelt har lettere stoff, kontra allmennfag. : )

Synes det er fint du vurderer å ta en slik utdannelse. Trenger å få litt skikk og kunnskap inn i barnehagen. Alt for mange i de små klassetrinnene veit ikke hva pluss-minus er.

Lenke til kommentar

Jeg bare nevner det.

smart å si...jeg bare nevner det.. gikk almennfag og fikk 3 i norsk..ergo ikke den beste i rettskrivning. Men hadde omtrent 6 i alle andre fag.. Ja er nok skolesystemet det er feil med da ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...