djgudleif Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hey, skal til å bestille deler til en delvis ny PC. (Eller, det blir ikke mye igjen av den gamle, da jeg fant ut at jeg måtte nok bytte hovedkort OG kabinett. Det jeg ikke gidder å kjøpe nytt av nå er vel et CD-rom, lul.) Jeg er ikke noe serlig gamer, så det er ikke for å dra de råeste spillene på høyest oppløsning. Men tror nå uansett jeg kan spille en del ting hvis jeg har lyst, selvfølgelig ikke maks på de nyeste da men. Men uansett, det jeg lurer på, er om disse komponentene vil gå greit sammen. Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16 ------------- Intel Core™ 2 Duo E7400 2,8GHz, Socket 775, 3MB, FSB 1066, Boxed (I tilegg kjøper jeg en random CPU-kjøler, som passer til samme socket da) ------------- Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P (+ 1GB rambrikke jeg har fra før, husker ikke hvilket brand) Hva skjer hvis klokkehastigheten er forskjellig på den andre rambrikken? Vil alle da kjøre på den laveste? Eller vil den med lavest klokkehastighet sort of overklokkes? Skal prøve å finne ut klokkehastigheten på den ene der. Hmm, fikk den i 2008. Er jo en liten sjanse for at den er på 800mhz. Var ikke jeg som kjøpte den, så jeg aner ikke. Får ta den ut senere å se om jeg finner noe info. ------------- Gainward GeForce 9600GT 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, DDR2, 2xDVI, Graphics Plus, 3D Stereo ------------- Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM ------------- Strømforsyningen har jeg allerede kjøpt ny og uåpnet fra finn.no: Hiper ATX Power Supply / Type M / 530W Har sett en del på slike rå gaming pc-er, og de hadde sånn 550-600 watt. Så tror nok 530w er mer enn nok til DISSE komponentene. Tror ikke det er noe serlig mer jeg bestiller akuratt nå. Tenker at dette går bra sammen, men greit å være på den sikre siden. Har aldri gjort dette før. Så, vil dette være en grei handel? Endret 18. februar 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er helt greit, men det finnes dog bedre til rundt samme pris: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...F0-3F74332B3108 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...D2-050F5859EDBF Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Takk for tipset, er enig der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå