leahav Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei. Her har du filmen "Trekk" som jeg lagte i fjor (2008) andreåret mitt på Medie og kommunikasjons linjen på Vardafjell VGS i Haugesund. Produksjonstid på 2 uker. Regi: Leander Håvik Foto/Kamera: Espen Knutsen (Leander Håvik) Lys/Lyd: Leander Håvik & Espen Knutsen Klipping: Leander Håvik Skuespiller: Leander Håvik Hadde vert hyggelig med kommentarer på filmen. Si hva dere mener, både positivt å negativt. Vil gjerne forbedre mine feil. Takk. Her er filmen: Trekk Lenke til kommentar
Badering Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg tror denne filmen først og fremst reddes av et veldig godt lydbilde. Nå er jeg alt annet en fan av denne bølgen med amatørkortfilmer som skjer i et lite rom, syntes det blir uorginalt selv om det er mye lettere å arbeide i et sånt miljø. Som en film føler jeg den er ganske gjennomført, hvor fotoet er ganske streit og bra. Jeg ser dog ikke helt hvor du vil henn med denne filmen. Du vil åpenbart vise at røyking dreper, men jeg syntes du ikke akkurat vinkler det på en oppriktig måte. Du får heller ikke budskapet frem på en måte som fungerer syntes jeg. Røyker man så dør man, det er en litt kynisk og overfladisk konklusjon. Syntes også at du bør ta vekk det siste shotet, man skulle tro dette var en reklamefilm i stedet bare pga. det. Jeg likte tv-elementet, men jeg syntes du burde eksperimentert mye mer med slike ting. Fått laget en kanskje litt mer kreativ en-roms-kortfilm. For all del, kudos for veldig gjennomført film, og jeg så hele uten store problemer, noe som ikke kan sies om de fleste amatørkortfilmer. Håndtverket er bra, og jeg har ikke noe særlig å peke på som du kan endre i post-produksjon. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Du er flink på den tekniske siden, lyssettingen din er meget god og det ser ut som kameraet ditt fanger behagelig balanserte bilder. Gjetter at programmet du brukte var Adobe After Effects. Beskjeden er god og du har vært meget kreativ med kameravinkler, det eneste som holder meg fra å gi deg toppkarakter er lyden, føler at under slike "omstendigheter" skulle vi hatt litt mer "tomhet" ("skjeløshet") i de få lydene skuespilleren lager. Ikke missforstå meg, lyden var meget god men jeg ønsket litt mer ekko og lengde i hvert "stønn" Han hadde "følt seg" mer desorientert på den måten Det som ga meg et glis om munnen var "røykemontagen" - Der sang alle elementene i vakker harmoni. Jeg håper kreativiteten din flyter vidre, hadde vært kult å se noe laget utendørs MVH Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå