Vebbis Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei, jeg har bestemt meg for å kjøpe ny tv da den gamle er alt for liten, og den begynner å bli vanskelig å ha med å gjøre. Jeg bruker tv-en i hovedsak til spilling, men ser film også på den til tider. Har sett litt på en tv hos lefdal, Thomson 46" LCD-TV 46E90NF32 ; Er dette en god tv, og passer den for mitt bruk? Jeg klarer ikke å finne noen tester gjennom mine søk i google. Er veldig interessert i å kjøpe tv på lefdal, da de i disse dager reklamerer for "deltidsbetaling" eller hva det nå het, der du deler betaling opp i 12 mnd og kun får 735 kr i tillegg. Har satt meg en grense på 13.000, og ønsker en stor tv, gjerne 42"++. Er takknemmelig på alle svar, og tar gjerne imot tips om tv-er jeg kanskje heller burde se på. På forhånd takk! Endret 17. februar 2009 av Vebbis Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Vil ikke anbefale den tv-en.. Kjøp heller en Samsung lcd tv i 5 eller 6 serien. Disse er utrolig flotte å se på, og gode tilkoblingsmuligheter.. men litt dyre hos lefdal.. Men sjekk her... Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hvis du har bestemt deg for LCD-tv så er jo Sony's w4500-serie den som til stadighet får best i test. 40" får du for like under 10.000, 46" husker jeg ikke prisen på men mener det var under 13.000. Begge hos Elnor som ligger like ved Colosseum kino i Oslo. Men bare vent, snart ser jada-jada denne tråden og kommer til å insistere på at du skal kjøpe en LG plasma-tv i stedet Lurer på om han jobber for leverandøren ... Endret 18. februar 2009 av Solaar Lenke til kommentar
Vebbis Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Tusen takk for gode svar Skal sjekke ut forslagene dere har gitt meg. Er fortsatt interessert i svar om noen har noe å si som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Vebbis Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Så litt på en tv her.. Samsung 46" LCD-TV LE46A566 Ser denne bedre ut enn den forrige? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Vebbis skrev: Så litt på en tv her.. Samsung 46" LCD-TV LE46A566 Ser denne bedre ut enn den forrige? Hei, hvis du kan strekke deg opp til 13.000kr + litt frakt, så ville jeg valgt denne. Bedre en samsungen du linker til igjen, Knall bra skjerm som har vunnet utallige tester! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Solaar skrev: Hvis du har bestemt deg for LCD-tv så er jo Sony's w4500-serie den som til stadighet får best i test. 40" får du for like under 10.000, 46" husker jeg ikke prisen på men mener det var under 13.000. Begge hos Elnor som ligger like ved Colosseum kino i Oslo. Men bare vent, snart ser jada-jada denne tråden og kommer til å insistere på at du skal kjøpe en LG plasma-tv i stedet Lurer på om han jobber for leverandøren ... Og det kommer fra en som lurer på om det er vits med 100Hz på en LCD skjerm bare for noen dager siden :!: Ja selvfølgelig jobber jeg for både LG og Pioneer da jeg har disse skjermene men dette kunne du spurt om i en PM i stedet for her... Du får lese noen flere av mine råd/innlegg da jeg gir 5-10 om dagen men det hadde blitt feil å anbefale LG hele tiden ikke sant noe jeg heller ikke gjør.. Anbefaler LCD også jeg men dette kommer helt an på bruken som du kanskje bør lære deg litt om før du småkjekker deg... Trådstarter Kjøp deg denne du får ikke bedre LCD skjerm i denne priklassen enkelt og greit. https://prisguiden.no/product.php?product_id=95276 Endret 19. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Ingen fare, jeg har lest de fleste innleggene dine, siden jeg er på utkikk etter omtrent det samme om trådstarter. Du har nesten klart å overbevise meg om å gå for Plasma i stedet for LCD, eneste som fortsatt gjør meg usikker er at jeg tror at jeg kommer til å bruke skjermen en del med PC i fremtiden. Men siden jeg ikke helt vet når det blir, så føler jeg at det er bedre å gå for en Plasma nå og heller oppgradere til en god LCD (med 100 Hz og evt Led), når prisene på de har gått ned. Men jeg må si at måten du hele tiden messer om LG-tv'n gjør meg litt usikker, mest pga at de fleste tester jeg har lest konkluderer annerledes. Men vis meg gjerne en test som viser det motsatte. Ikke det at en test nødvendigvis er mer korrekt, men fordi det hadde vært interessant å se noen andre si det samme som du og da gjerne noen med erfaring fra flere tv'er, igjen akkurat som du. Jeg vet jo selvfølgelig også at du anbefaler Pioneer (hvem gjør ikke det), men det er jo en helt annen prisklasse så det er jo ikke relevant i denne diskusjonen. Ang Samsung vs. Sony W4500, hva er det som gjør den ene bedre enn den andre? Dette er ikke et angrep, jeg bare lurer, og jeg lurer på hva du baserer det på? Egne erfaringer, andres, tester? Ps: Jeg har ikke lurt på om det er vits med 100 Hz, jeg sa at jeg er usikker på om jeg burde velge det eller ikke - dvs ikke om det var bra, men bare om jeg skulle gidde å betale ekstra for det nå siden prisene på de fleste Fullhd med 100 Hz fortsatt er rimelig stiv. Endret 19. februar 2009 av Solaar Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Mennesker som skal ha seg en plasma til 6-8000,- blir tipset om LG PG6000 og Panasonic PX80 rett og slett for at man ikke får bedre skjermer i denne prisklassen. De fleste som har peiling på tv tipser om disse to i denne katogorien ikke "bare meg selv". At vi stadig tipser om disse to grunner at mange mennesker ønsker seg en god skjerm i 6-8000,- klassen og da faller disse naturlig for de er best til denne prisen. Man får heller ikke en bedre 50T til under 10,000,- en PG6000 derfor kommer den også ofte opp i slike tråder. Mine grunner for tips er egenerfaring og at jeg har god tilgang på skjermer som jeg sammenligner med. Man leser selvfølgelig mange tester/brukererfaringer når man er int i dette og tipset av Samsung A656 som gjøres her bør være enkelt å forstå hvis man gjør et lite søk på tester av denne.. Kåret til årets LCD 2008 og vunnet alt som kan vinnes av tester samt den er rimelig 11,000,- for 46 og ligger i rett prisklasse for trådstarter W4500 er 3000,- dyrere og faller ut uten at dette er noe dårligere skjerm.. Så vilke tester har du lest om PG6000? Hjemmekino der den fikk terningkast 5 ? eller Lyd og bilde der den fikk terningkast 5? Eller Aftenposten der den fikk 4? Spiller i grunn ingen rolle, man må ut og se på bildekvalitet. Det er personen så må du være fornøyd og like bildekvaliteten og ikke jeg (mine valg er tatt) Lykke til P-S Jeg tipser faktisk ikke om at folk skal kjøpe Pioneer så sant de ikke skal ha en plasma til 20,000,- for da blir dette det beste valget. Endret 19. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Vebbis Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Takk for gode tips så langt! Sitter nå med 2 samsung tv-er forann meg på mpx.no, der den ene koster 1500 mer enn den andre, uten at jeg kan se noe som skilder de fra hverandre? Det eneste jeg kan se er at den "billige" versjonen har flere tilkoblingsmuligheter(-usb). Er det noen som kan fortelle meg hva som gjør at LE46A676 er 1500 kroner dyrere enn LE46A656? Og hvilken burde jeg velge av dem? Samsung 46" LCD TV - LE46A656 Samsung 46" LCD TV - LE46A676 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Vebbis skrev: Takk for gode tips så langt! Sitter nå med 2 samsung tv-er forann meg på mpx.no, der den ene koster 1500 mer enn den andre, uten at jeg kan se noe som skilder de fra hverandre? Det eneste jeg kan se er at den "billige" versjonen har flere tilkoblingsmuligheter(-usb). Er det noen som kan fortelle meg hva som gjør at LE46A676 er 1500 kroner dyrere enn LE46A656? Og hvilken burde jeg velge av dem? Samsung 46" LCD TV - LE46A656 Samsung 46" LCD TV - LE46A676 Du blir fornøyd uansett hvem av de du velger men du betaler 1500,- ekstra for innebygd turner for RiksTV det er forskjellen på disse (begge har USB) Endret 19. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Vebbis Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Da er det jo klart at jeg går for den billigste versjonen, da jeg ikke er avhengig av riks-tv der jeg bor Tror jeg da har bestemt meg for en LE46A656 Tusen takk for alle svar, da er det bare for meg å begynne å sjekke hvor det lønner seg å kjøpe! Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 jada: Godt svar. Eneste kommentaren jeg har er at W4500 koster under 10.000,- for 40" og rundt 12-13.000,- for 46" hos Elnor i Oslo. Merkelig billig egentlig da alle andre plasser selger de for 2-3000 mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå