Gå til innhold

kjøpe ps3 brukt, god ide eller dårlig ide?

Espen-kun

Anbefalte innlegg

Hei, sikler nå etter å slå kloa i en ps3, og siden jeg ikke er av verdens rikeste sort, har jeg da kikket litt rundt på finn.no og sånn og fant fra prisklassen 3000-3400 som kan vere aktuelt. Men så er det store spørsmålet, er dette lurt? (Kjøpe brukt, mulig få en defekt maskin i posten som jeg da har betalt for?)

Takker for alle svar : ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fulgte med 5-6 spill tror jeg, men siden jeg aldri vet om det er noe galt med den tror jeg at jeg kommer til å spare til fks. den 80gigen du linket til War. Men har enda bare 2500,- .. Så er enda litt sparing. Sånn sirka 3mnd til jeg enda har råd :(

Takk for svar : )

Lenke til kommentar
Så kan du folde på den 24/7 så har du bedre samvittighet om natten + at du hjelper hw teamet.

Driver folk med den foldingen fremdeles? Folda 24/7 i over et år, men i sommer var det så helsikes varmt her i Trondheim at alt av elektrisk utstyr måtte slås av for å prøve å få temperaturen i leiligheten ned til under 40 grader og etter det orket jeg aldri å begynne igjen. :)

Lenke til kommentar

Sakset fra Wikipedia.

Folding@Home er et såkalt distributed computing-program. Det bekjemper mange sykdommer som for eksempel Alzheimer, kreft og Parkinson. Stanford University har laget dataprogrammer for tre typer prosessorer så langt; vanlige prosessorer, prosessorer på skjermkort og Cell-prosessoren (finnes i Playstation 3).

Disse programmene simulerer hvordan proteiner "bretter" (Engelsk: «folds») seg, slik at vi kan forstå sykdommene bedre. Kanskje til og med kurere dem. Man oppgir et navn eller et kallenavn når man installerer klienten. Når prosessoren har regnet ut oppgavene som Stanford har sendt til, sender klienten oppgaven tilbake og kallenavnet ditt får poeng (som oftest 200). Du kan og bli med lag som kjemper mot hverandre. Norges nest mest populære lag er Hardware.no, et lag med brukere av diskusjonsforumet Diskusjon.no og Hardware.no med søstersider. Hardware.no er på 47. plas av 72059 lag totalt.

Det finnes mange lignende prosjekter, Seti@Home, fightaids@home, Rosetta@home og World Community Grid og D2OL. Det som skiller Folding@Home fra disse prosjektene er at du ikke gjør beregninger for et legemiddelfirma, men for et nøytralt universitet for eksperter. I tillegg er resultatene fritt tiljengelige. Prosjektet ble startet i år 2000, og er dermed en av de eldste distributed computing prosjektene. Det er omlag 200.000 prosessorer som arbeider for prosjektet verden rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...