uskyldig212 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 vis en person hadde ståt opp i søvne og truet til seg penger av en random person på gaten uten og påføre noen fysisk skade. hva ville blitt straffen til dene personen? ville personen fått straff i det heletat? bare lurer takk for svar! Lenke til kommentar
KS Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Naturligvis burde han få straff! Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 virkelig? han sov jo under hele ranet Lenke til kommentar
morgster Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondela...ticle363811.ece Ut i fra dette vil jeg tro man blir frikjent. Klart, hvis noen klarer å BLI rana av en som SOVER ute på gata, da vet jeg ikke lenger.. Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 stilizh. kan noen motbevise at man sov på det og det tidpunkte? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har hørt om sinnssyk i gjerningsøyeblikket, men ikke sovende... Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Straffeloven: § 44. Den som på handlingstiden var psykotisk eller bevisstløs straffes ikke. Sover man er man bevisstløs, og man kan ikke straffes. Derimot: § 45. Bevisstløshet som er en følge av selvforskyldt rus (fremkalt ved alkohol eller andre midler), utelukker ikke straff. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondela...ticle363811.ece Ut i fra dette vil jeg tro man blir frikjent. Klart, hvis noen klarer å BLI rana av en som SOVER ute på gata, da vet jeg ikke lenger.. Fikk ikke ho jente noe i oppreisning? Enda mannen ble frikjent burde ho vel få noe oppreisning for det som skjedde, så om staten måtte legge det ut. Desuten ville jeg kanlt det delvis selvforkylt i hans tilfelle. Han viste han hadde gjort det før med en tidligere kjæreste. Han burde defor visst att han ikke kan legge seg til og sove ved siden av jenter som ikke er kjæresten hans siden han visste hatt slikt kunne skje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå