ExhalE Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 OK, jeg har hatt dette problemet ganske lenge, blå filer som ligger rundt på hardisken over alt, hva er disse filene?! Jeg tror de tar opp plass eller.no? kanskje et virus, men jeg har sjekka med norton2003, siste update. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 http://forum.hardware.no/retningslinjer.php Spesielt punkt 1 Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Hm.. Hva mener du med "blå filer".. Godt mulig jeg kan hjelpe.. men skjønner i utgangspunktet ikke hva du mener.. Lenke til kommentar
ExhalE Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Wipeout, du vil fram til? Knuty, Isteden for at skrifta på filene er svarte, blir dem blå. Jeg vet ikke hva som er årsaken :/ Dei ligger rundt over alt, har fått fjerna noen ved å slette dem. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 I winXp er det noen filer som texten er blå på,tror det er det han mener.. Det er filer winxp har komprimert selv for å spare plass... Ikke særlig lurt å slette dem tror jeg Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Ta et screenshot og vis oss (i mellomtiden, ikke slett mere hvis du ikke vet hva du gjør) Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 http://forum.hardware.no/retningslinjer.phpSpesielt punkt 1 Var det punktet om dårlig bruk av emnefelt du sikta til? - Vil nå si at emnefeltet traff ganske bra med innholdet i posten hans da ... Og spar oss andre for hobby-moderering er du grei! Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Syns heller ikke at det var grunn til å klage på posten nei.. Tilbake til temaet. Det er nok filer som XP har komprimert ja.. Hva slags navn har filene, og hvor store er de? Screenshot hadde som sagt ikke vært dumt.. ________ Knuty Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Hvis du kjører NTFS som filsystem og har Win2k og WinXP som OS, så vil komprimerte filer/mapper vises som blå tekst. Hvis du tar en titt i mappa system32dllcache som ligger i windowsmappa, så vil du se mange blåfiler... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 http://forum.hardware.no/retningslinjer.phpSpesielt punkt 1 Var det punktet om dårlig bruk av emnefelt du sikta til? - Vil nå si at emnefeltet traff ganske bra med innholdet i posten hans da ... Og spar oss andre for hobby-moderering er du grei! Jeg personlig synes han kunne skrevet noe mer enn bare "blå Filer" i overskriften. Kanskje fordypet problemstillingen litt bedre, det finnes nok av tråder i forumet som egentlig ikke sier noe som helst om innholdet. Jeg henviser ikke til retningslinjer for å være drittsekk,men åpenbart mange på forumet som ikke leser disse. Og dine antydninger til hobbymoderering ser jeg ingen grunn til å ta seriøst, da en bedre emnefelt mest sannsynlig ville vært brukeren til gode. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 http://forum.hardware.no/retningslinjer.phpSpesielt punkt 1 Var det punktet om dårlig bruk av emnefelt du sikta til? - Vil nå si at emnefeltet traff ganske bra med innholdet i posten hans da ... Og spar oss andre for hobby-moderering er du grei! Jeg personlig synes han kunne skrevet noe mer enn bare "blå Filer" i overskriften. Kanskje fordypet problemstillingen litt bedre, det finnes nok av tråder i forumet som egentlig ikke sier noe som helst om innholdet. Jeg henviser ikke til retningslinjer for å være drittsekk,men åpenbart mange på forumet som ikke leser disse. Og dine antydninger til hobbymoderering ser jeg ingen grunn til å ta seriøst, da en bedre emnefelt mest sannsynlig ville vært brukeren til gode. hva ville du ha skrevet i enme feltet da? blå filer passer perfekt og er det posten handler om hvorfor de er blå vet jeg ikke men hva andre sier høres riktig ut Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 http://forum.hardware.no/retningslinjer.phpSpesielt punkt 1 Var det punktet om dårlig bruk av emnefelt du sikta til? - Vil nå si at emnefeltet traff ganske bra med innholdet i posten hans da ... Og spar oss andre for hobby-moderering er du grei! Jeg personlig synes han kunne skrevet noe mer enn bare "blå Filer" i overskriften. Kanskje fordypet problemstillingen litt bedre, det finnes nok av tråder i forumet som egentlig ikke sier noe som helst om innholdet. Jeg henviser ikke til retningslinjer for å være drittsekk,men åpenbart mange på forumet som ikke leser disse. Og dine antydninger til hobbymoderering ser jeg ingen grunn til å ta seriøst, da en bedre emnefelt mest sannsynlig ville vært brukeren til gode. hva ville du ha skrevet i enme feltet da? blå filer passer perfekt og er det posten handler om hvorfor de er blå vet jeg ikke men hva andre sier høres riktig ut Jeg ville ikke skrevet "blå filer" iallefall, eksakt hva jeg ville skrevet vet jeg faktisk ikke siden jeg ikke har blå filer (som jeg vet om iallefall) og jeg kan heller ikke uttale meg noe særlig mer siden jeg egentlig ikke har sett hverken screenshot eller noen god forklaring på hva blå filer er. Men f.eks. "Jeg har noen blå filer på harddisken, noen som vet hva de er godt for?" Et litt mer forklarende emnefelt synes jeg ikke hadde skadet. Men dette er nå mitt syn på saken. Lenke til kommentar
ExhalE Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Bilde av de blå filene, og jeg lurer på hvordan jeg får dem vekk. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 De er sikkert komprimert. Høyreklikk på en blå fil og velg... egenskaper-->atributter-->avansert og se om komprimer boksen er avhukket. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Har merka det same i win2k.. men her har eg ikkje ein einaste ntfs disk.. Har heller ikkje aktivert noko form for komprimering av windows.. Kjem dette automatisk? Disken var relativt full ei stund så Windows kan vel kanskje ha funne ut at det var kjekt å bruke litt prosessorkraft på å vinne nokre KB? var mp3 disken min Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Du får blå filer hvis du kjører disk cleanup, og deretter huker av for "compress old files". Windows gjør muligens dette av seg selv, eller hvis du rydder opp på disken når den er helt full slik at det kommer opp en melding på skjermen. Såvidt jeg vet er ikke de blå filene noe farlige, er det noe gammelt som du ikke vil ha slik som for eksempel de filene i det var screenshot av, kan du selvfølgelig slette dem. Men jeg tviler på det er noe lurt å slette gamle, komprimerte systemfiler. Slik som f.eks. backup'en av systemfiler som blir foretatt ved innstallasjon av Service Pack 1. Hvis du synes det blå filnavnet er irriterendes kan du bare gå inn på "Folder Options" fra "Tools" i Explorer. Deretter klikker du på fanen "View" og tar vekk haken ved "show encrypted or compressed NTFS files in color". Lenke til kommentar
Far^Side Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Bilde av de blå filene, og jeg lurer på hvordan jeg får dem vekk. Hmm... skjønner ikke helt visten med å komprimere MPEG filer... de er jo liksom komprimert fra før av... Windows er nok ikke så lur nei... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hmm... skjønner ikke helt visten med å komprimere MPEG filer... de er jo liksom komprimert fra før av... Windows er nok ikke så lur nei... Det er en viss forskjell på filkompresjon og videokompresjon. Finn fram en liten .mpg-fil og prøv. Kanskje er det Windows som er litt lur allikevel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå