aTm Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei, jeg hadde et Evga 9800 GX2, det var faktisk helt oppe i 115 grader en gang i følge Evga Precision Tool. Er ikke sikker på hva vifta sto på da, kan vært at jeg ikke hadde skrudd den på 100%, men med vifta på 100% så lå skjermkortet på 90 grader ++ under gaming, noe som er ALT for varmt! Bestemte meg da for å skru opp skjermkortet for å fjerne støv. Fjernet brikkene fra hverandre og hadde vifteenheten for seg selv når jeg fjernet støvet. Det var ikke så fryktelig mye, men en del. Men ikke nok til at det skulle være så høye temperaturer. Når jeg satte det inn igjen i pcen så lagde fikk jeg en lang pipelyd fra hovedkortet,og IKKE noe bilde! Så da at det ene lyset på skjermkortet lyste ikke, mens alle de andre lyste vanlig. Sendte melding til Amentio om å sende det inn, men har aldri fått noe svar. (Fortalte ikke at jeg hadde åpnet det da) Sendte da melding til Evga og fortalte alt som hadde hendt. De sa at jeg kunne sende skjermkortet inn til RMA, og at jeg skulle få nytt visst det ikke var noe skade på kortet. Men de rådet meg i å prøve å få nytt fra Amentio. (Må sendes til Tyskland for RMA) Har da planer om å ringe til Amentio, men lurer litt på hva jeg skal si? Har ikke veldig lyst å kjøpe nytt skjermkort. Endret 17. februar 2009 av aTm Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Du burde iallefall reidgere iinnlegget ditt da nettbutikkene leser her inne. Det er vel ikke så mange kort de har i retur akkuratt nå. men med vifta på 100% så lå skjermkortet på 90 grader ++ under gaming, noe som er ALT for varmt! Det gikk min temp opp i med en gang jeg satte kortet inn i et annet kabinett da 50% av luften går ut i kabinettet og man MÅ ha supergod lufting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå