mEhE` Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) brukte pakkebehandlerenen til blant annet annet WINE.men finner det ikke igjen etter innstallasjonen.I linux mint la den seg i menyen,men i Open suse KDE finner jeg den ikke noen sted? søkte etter wine fila som jeg fant i usr/bin og prøvde og trykke på den uten nytte.. synes opensuse KDE var veldig rotete og vanskelig å forstå iforhold til linux mint Gnome,men kansje det blir bedre etter hvert. Endret 17. februar 2009 av mEhE` Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Wine brukes til å starte programmer laget for Windows, 'wine program.exe', så du finner ingen oppføring i meny eller lignende. Regner med at Mint bruker en (GUI)frontend eller lignende som standard, derfor dukker Wine opp i menyen til Mint. Lenke til kommentar
mEhE` Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 når jeg tenker meg om var det wine doors jeg brukte i MINT. prøvde og trykke på en exe fil men det funket ikke.skal prøve å restarte. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Er det en kjerneoppdatering du har gjort? Nei? Da trenger du ikke restarte. Dette er ikke Windows. Jeg ville heller forsøkt å trykke "åpne som" og velge Wine der på den .exe filen. EDIT: "det funket ikke" er også en helt ubrukelig feilbeskrivelse, og det er sjeldent mulig å hjelpe noen ut ifra noe slikt. Endret 17. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
mEhE` Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 prøvde og trykke høyre og kjøre derifra,da står den og loader en stund så skjer det absulutt ingenting? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Har du sjekket at det du prøver å kjøre er kompatibelt med wine? Hva skjer dersom du kjører den fila fra terminalen? wine sti/til/programfil.exe Lenke til kommentar
mEhE` Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 dette er hva som skjer: kim@linux-b0rh:~> su Passord: linux-b0rh:/home/kim # wine /home/kim/Desktop/eToroDownloader.exe wine: created the configuration directory '/root/.wine' fixme:mixer:ALSA_MixerInit No master control found on HDA ATI HDMI, disabling mixer err:xrandr:X11DRV_XRandR_GetCurrentMode In unknown mode, returning default Could not load Mozilla. HTML rendering will be disabled. wine: configuration in '/root/.wine' has been updated. err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"Z:\\home\\kim\\Desktop\\eToroDownloader.exe") not found err:module:import_dll Library MSVCP60.dll (which is needed by L"Z:\\home\\kim\\Desktop\\eToroDownloader.exe") not found err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"Z:\\home\\kim\\Desktop\\eToroDownloader.exe" failed, status c0000135 linux-b0rh:/home/kim # Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Ikke kjør wine som root. Ikke kjør programmer som root med mindre du har en meget god grunn til det, og forstår konsekvensen. Men hva skjer hvis du kjører det normalt? Endret 17. februar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Du burde ikke kjøre ting som root hvis du ikke trenger det. Kjør ingenting som root vis det ikke sier at du må. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå