vcx Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Hører at harddisken står på. Den vibrerer som bare av det når jeg tar på den. Skal se om jeg får tatt noen bilder nu. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvis du har mer enn 2 PCIe-strømkabler, prøv å bytte ut en av dem. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) CPU kabel koblet til = JA. GPU kabler = 2 strømkabler(6 og 8 pins) koblet til. Også er det en liten en som jeg ikke aner hva er, tror det er lyd. HDD = 1x SATA strøm. og en Sata kabel til HK. RAM = 3x koblet til(prøvd og kjørt med 1) HK: 2x Strømkabler koblet til. 8 pin og 20 pin eller noe. Endret 18. februar 2009 av Howen Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Også er det en liten en som jeg ikke aner hva er, tror det er lyd. Ja hdmi lyd om du bruker hdmi kabel fra kortet til skjerm. HK: 2x Strømkabler koblet til. 8 pin og 20 pin eller noe Du har brukt rett kabel her? pleier å være 2x 4 pin så man ikke tar feil fra pci-8pin kontakt. Kontakten skap vel også ha et mønster så det ikke går å sette feil. Du har prøvd med 1 ram brikke i, 1 hhd og 1 cdrom? Minimat med utsryr. Har du resatt bios? ... Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
vcx Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Var det jeg trodde ja. Hm Endret 18. februar 2009 av Howen Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Etter du ha trykket litt på skjermen så du er sikker på at du er på rett inngang , restatt bios og prøvd alle pci-kontaktene du har i skjemkortet, satt i rett kontakter i hovedkortet har du ikke mange muligheter igjen. Demontere alt, sjekke avstandsskruene under hovedkortet matcher med hovedkorthullene. Sette inn cpu på nytt, sette inn ram og skjermkort på nytt. Fungerer det ikke da så har vel en annen del tatt kvelden. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Har vel prøvd alt av muligheter nå. Nå blir det vel å demontere og sette sammen på nytt. Hvisd et ikke funker da, må jeg sende inn alle delene da? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Prøvde du mitt forslag? Bytte litt rundt på strømkablene som går til skjermkortet? F.eks. rotere rundt de som er ledige. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Mm. Har prøvd alle kombinasjoner av kabler som er mulig. Og den lyser grønt(viser at den får nok strøm). Tar jeg ut strømmen blir den rød. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ser ut som den sorte porten er en pci-e port. Får du til å sette kortet der? Evt rive ut noen usb kontakter osv som er i vegen. Da har du iallefall utelukket selve pci-e sokkelen. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Får ikke prøvd på den sorte. Den er altfor langt ned. Er så vidt jeg fikk den på den hvite. Akkurat det samme da og. Skal prøve med et urgammelt skjermkort senere i dag. EDIT: Jeg hører ingen BEEP lyd? Endret 18. februar 2009 av Howen Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Forhåpentligvis prøver du ikke kortet i vanlige pci spor men kun pce-e Lenke til kommentar
vcx Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Prøver kun i pce-e ja. Men det jeg sa om beeping. Kan de ha noe ved seg? At den ikke beeper ved oppstart altså. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har du noen høyttaler kobblet i da? Min pc har ikke beepet siden berlinmuren falt. Så lenge pcen booter og kjører helt til du slår den av så regner jeg med at cpu og ram er ok. Resatt bios enda? Ut med batteriet, kortslutt mellom polene der batteriet satt og sleng batteriet inn igjen. (uten strøm i pcen) Lenke til kommentar
vcx Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Har ikke høyttaler koblet i. Okei, men hvordan skal jeg vite at pcen booter? Har prøvd og resatt bios. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det er nok tid for å gjøre som de andre med samme problem måtte gjøre. Demonter alt, sjekk avstandsskruer at de passer med hovedkortet, riktig antall osv. Remonter cpu også og alle ledningene. Uten å finne noen grunn er det flere som fikk det til å virke etter en sånn rebuild. Da har du også utelukket synlige mekaniske feil. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Har nå tatt fra hverandre hele driten. Samme feilen nå og. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Er du sikker på at skjermkortet fungerer, og psu gir strøm er det hovedkortet da. Kjenner du ingen i 80mil omkrets som har et pci-e spor? Som du kan prøve skjermkortet hos? Lenke til kommentar
vcx Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Skal prøve å få tak i ett skjermkort. Funker det så er det vel noe feil med skjermkortet da? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ja, eller sett ditt skjermkort i en annens pc, funger det da er det noe galt med hovedkortet/cpu/psu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå