Gå til innhold

Toshiba Tecra 8100 - ny skjerm?

gnurf

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp fått ein "gammal" Toshiba Tecra 8100 som gjer jobben greit nok, men det er eit lite problem. Skjermen er knust, og eg lurte på om det er veldig dyrt å bytte den ut? Har forsåvidt funne nokre billige plasser på nettet, men det virkar liksom litt for godt til å være sant, samtidig som det var litt dyrt akkurat no... :)

Er det nokon her som har bestilt nye skjermar til sine gamle maskinar og hatt tilfredstillande resultat, og i så tilfelle kor billig/dyrt og kor fann ein slike ting?

Har også bruk for meir RAM, men det skal være "vanlig" SO-DIMM PC100, eller?

Nokon innspel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan fint bruke so-dimm 133 da den setter ned hastigheten til 100 hvis pcen ikke støtter 133.

Ja, det skal ve lfunke greit. Ser ut itl at 133 er marginalt billigare også...

Å skifte skjerm er vannvittig dyrt og i 99% av tilfellene blir det billigere å kjøpe ny maskin. Kjipt, men sant.

Vel, eg intensiverte søket og fant www.lcds4less.com

$395 for ein skjerm, + frakt + moms blir det cirka 3500 NOK. Heilt greit for min del.

Kjøper ny maskin til høsten.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Det du må passe på er å ikke få high density minne. Mange no-name pc133 sodimm brikker er det (altså 256mb ram pr side, noe som vil si 64mb per ram chip). Den erfaringen jeg har er at crucial er flinke på å lage alle mindre ram brikker til ikke å være high density.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...