de_icer Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei Har en Nextron server som ble overflødig der jeg jobber. Jeg hadde planer om å bruke den selv, men jeg fikk reparert maskina jeg hadde tenkt å skifte ut. Ser utfra hva Nextron selger tilsvarende for at denne bør være verdt noen kroner. Specs: Supermicro X7DVL-E Hovedkort Intel Xeon 5110 Dual-core 1,6GHz (1066/4Mb L2) 3ware 8006-2LP SATA RAID controllerkort (RAID 0 & 1) Supermicro SATA SATA disk skuff - 5 disker Supermicro kabinett med 550w power En P-ATA DVD-ROM og floppy (wohoo) Den har også lisens på Windows SBS Std 2003 R2 1-2 CPu 5 CAL Ingen harddisker - de er fulle av vår mail, så de må jeg ha.. Totalt i deler blir jo dette en liten formue - noen som har noen formening om hva jeg kan få for den nå - hvis noen har bruk for den da.. Endret 17. februar 2009 av de_icer Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 du kan jo skjekke hvilken cpu som står i ved å bruke cpu-z da cpu-z finner du her: clicky Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 du kan jo skjekke hvilken cpu som står i ved å bruke cpu-z dacpu-z finner du her: clicky Jada, vet forsåvidt det, men husker ikke passordet + at den bruker en evighet på å boote nå som den står for seg selv.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 aha, vel modellen på cpu vil jo ha en god del å si på prisen da, men det er jo ikke så mange xeon prosessorer på 1,6ghz da og går ut ifra at den er singlecore også siden du ikke nevner annet Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 aha, vel modellen på cpu vil jo ha en god del å si på prisen da, men det er jo ikke så mange xeon prosessorer på 1,6ghz da og går ut ifra at den er singlecore også siden du ikke nevner annet nei - etter det jeg kan forstå finnes det kun to- og firekjernes Xeon socket 771. Antar at det er snakk om en dual-core da denne ble kjøpt med tanke på exchange mail for under 10 brukere.. Men for all del, den kan godt være quad core også.. Kanskje jeg skal ta av kjøleren likevel... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 jepp det er lurt, evt skjekke bios der står det hvor mange kjerner som er i prosessoren, og btw kjører denne maskina kun en cpu eller har den 2? Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 jepp det er lurt, evt skjekke bios der står det hvor mange kjerner som er i prosessoren, og btw kjører denne maskina kun en cpu eller har den 2? Da har jeg redigert første post mtp prosessorspecs. Den har per i dag bare en prosessor, men det er en sokkel til på hovedkortet. Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Ingen som har noen formening om hva den kan være verdt? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 hvilken ram har den, og hvor mye? Det er et veldig smalt marked som vil ha slik hardware. Derfor kan det bli svært vanskelig å selge den hvis ikkje prisen er veldig god. De delene du har der er ikkje noe high-end lenger, så derfor kan det være enda vanskeligere å få solgt den. De som kan ha brukt for slikt er liksom små bedrifter, eller noen som vil ha en bråkete server i kjelleren Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 hvilken ram har den, og hvor mye? Det er et veldig smalt marked som vil ha slik hardware. Derfor kan det bli svært vanskelig å selge den hvis ikkje prisen er veldig god. De delene du har der er ikkje noe high-end lenger, så derfor kan det være enda vanskeligere å få solgt den. De som kan ha brukt for slikt er liksom små bedrifter, eller noen som vil ha en bråkete server i kjelleren Det er jeg enig i, men det jeg ikke vet er hva en veldig god pris er... Er det 8000? 5000? Eller må jeg helt ned i 3000? Eller må jeg betale for å få noen til å ta den? Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 hvilken ram har den, og hvor mye? Den har 2Gb DDR2 667MHz (2x1Gb) Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 For min del hadde jeg ikke villet betale over 3, pga lite minne, treg cpu, treg raid kontroller (og for liten) og bare ok kabinett. Så skulle en brukt det som en server så måtte en først bytte alt det (om du da ikke skal bruke den som en veldig enkel filserver og da kan en klare seg med rimeligere deler enn hva som er der). Det som er mest verd der er HK, og det er kun verd litt om en kan bruke nyeste cpu'ene på den og selv da i veldig snevert hva det er verd. Men det er nå bare min mening om det.. Lenke til kommentar
de_icer Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 For min del hadde jeg ikke villet betale over 3, pga lite minne, treg cpu, treg raid kontroller (og for liten) og bare ok kabinett. Så skulle en brukt det som en server så måtte en først bytte alt det (om du da ikke skal bruke den som en veldig enkel filserver og da kan en klare seg med rimeligere deler enn hva som er der). Det som er mest verd der er HK, og det er kun verd litt om en kan bruke nyeste cpu'ene på den og selv da i veldig snevert hva det er verd. Men det er nå bare min mening om det.. Tusen takk, det er sånne svar jeg er ute etter. Nå er en gang denne serveren kjøpt som mailserver for en liten bedrift, og det er nok også det den er best egnet til. Jeg hadde planer om å bruke den som filserver, men reparerte den jeg allerede hadde i stedet. Jeg skjønner jo selvsagt at 99,9% av dere som leser dette overhodet ikke har bruk for en liten exchange-server, men å finne noen som trenger det og er i bruktmarkedet etter det blir vel nesten umulig. Jeg har ikke noen planer om å hale mest mulig utav den, men er interessert i å kunne annonsere den med en fornuftig pris - så jeg blir kvitt den. Ang raid-controller, så er det jo støtte for raid 0, 1, 5 og 10 på hk, så jeg forstår ikke helt hvorfor den PCI-saken er der.. En mulig vinkling er jo selvsagt å selge det i deler.. Lenke til kommentar
Dell inspiron Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Har sendt deg en pm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå