toffyrn Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei. Har kjøpt ny pc fra mpx nå: HK xfx x58i CPU i7 920 Minne OCZ gold XTC DDR3 6gb triple-channel. GPU sapphire radeonhd 4870x2 Power Corsair TX 750W Case Antec p182 For å feilsøke er dette er ALT som er koblet til pcen nå. Prosessorvifte er koblet til strøm, skjermkortet har 2stk strømkabler koblet på, det er en 24, og en 8 pins atx strømkabel festet til hovedkortet. Dvi->vga->skjerm. Jeg starter pc'en fra knappen på hovedkortet, viftene starter (prosessor og skjermkort), men jeg får ikke noe bilde på skjermen. Hovedkortets led viser "88". Har prøvd med færre minnebrikker i forskjellige kanaler, samme resultat. Antar at strømforsyningen funker (viftene går jo). Nå har jeg til og med fått nytt hovedkort fra mpx.no, men det nye hovedkortet gir samme feil fortsatt! Noen som har noen idè om hva som er galt? Er det noe som ikke passer sammen? Eller gjør jeg noe feil? Blir spik-spenna gæærn... Endret 17. februar 2009 av toffyrn Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) RAM må ikke overgå 1.65 V. Minnet du har er på 2 volt etter hva jeg kunne finne. Så er mulig prosessoren er død. http://www.tomshardware.com/news/intel-i7n...ltage,6464.html EDIT: Undersøkte litt nærmere. Og fant ut at den er på 1.65v Endret 17. februar 2009 av minibig Lenke til kommentar
toffyrn Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Typisk. Fikk det til nå! 10 min etter posting! Dersom jeg brukte 2 dimm, men kun i svarte slots (ikke grønne som det står i manual) så starter den! skal prøve med 3 slots nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå