kristoff3r Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei! Jeg har en gammel printer (skriver en spesiell type etikett) som jeg gjerne skulle ha bruk på to maskiner som står like ved hverandre. Kommunikasjon mellom printeren og pcene foregår på LPT porten, med en DB-25 kabel i begge ender. Pr idag blir selve kabelen fysisk flyttet mellom pcene, men jeg hadde håpet og få til en løsning, en slags en-til-to kabel/switch av noe slag. Det hadde også vært en fordel om jeg slapp og veksle mellom noen bryter. Noen som har sett noe sånn rundt, evt har noe og selge? Jeg tenker kanskje at det enkleste er og finne frem loddebolten og et blankt printkort, for så og lage en løsning med tre female porter der alle connectere blir loddet sammen og så to male/male kabler for og koble kortet mot begge pcene, også bare koble printeren mot kortet. Noen som har noen tanker rundt dette eller? Vil feks min løsning fungere? Kristoff3r Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Det finnes flere løsninger på dette. Både mekaniske switcher og elektroniske. Men kan du ikke dele skriveren over nettverk til den andre pcen ? Endret 17. februar 2009 av Harkonnen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 ... Vil feks min løsning fungere? Nei, det vil ikke fungere. Det går signaler i begge retninger, kobler du slik vil det 'kortslutte' når signalene fra printerene er forskjellige. Lenke til kommentar
kristoff3r Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 "Fordelen" er at det bare vil være en pc i bruk av gangen. Er bare for og slippe og byttet kabelen mellom pcene. Det at det bare er en pc ibruk av gangen utelukker også deling via nettverk. Kristoffer Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Fant en skriverdeler i dag på elreturen. Hvis du har mulighet til å hente i Trondheim så kan du få den av meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå