Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er dette en bra vennine synest dere?

Gjest Guest_hilde_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_hilde_*

hei

min søster rinkte for en stund siden, hun var ikke mye blid, spurte om jeg kunne komme opp å snakke med hun om en stund,

det sa jeg jo at var greit, hun er vist veldig sint på meg, for at jeg ikke har takket hun fra hun hjelpet meg som barn, hun er 10 år eldre en meg, når mor var på jobb, å far hjemme, han var mye full å ble slem med de andre søskna, slo ikke heller noe, heller en kan si slo med ord, kan like mye såre, så hun måtte gjeme oss små barn i skape, så han ikke fant oss,

jeg kan ikke huske så mye av det, men mye er fortalt, men jeg var den, som ikke fikk så mye kjeft fra han, det, det eneste jeg husker som jeg gjore, var at jeg snakket med han å prøvte å forstå, når han var full å edru,

det var vist feil fra hennes side,

så det hun sa for noen dager siden, var at jeg ikke tok hennsyn til henne, jeg var en elendig lytter,

jeg sa aldri at jeg var glad for hun var hos meg i den vonde tiden, da var jeg fra 3 år til 8 år, så jeg husker lite, husker bare fra jeg var fra 8 , da husker jeg at jeg prøvet å forstå han far, å lytta etter han,

var derfor ikke søska mine ville ha så mye med meg å gjøre,

så det hun sa til meg, vist du vil ha en søster,

så må du tenke mere på meg, å mannen sin liker jeg ikke, kunne ha drept han, sa hun, han er værdens snilleste mann,

stille å rolig, det rare synest jeg at hun kunne si noe sånt om han, de kjenner verandre jo ikke engang,

så spørsmålet,

synest dere der ute, at jeg skal holde meg vekk fra søster en stund, jeg fikk veldig vond følse inni meg, å har vanskelig for å være i samme rom som hun vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg, sammen med hun lenger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at det er våre nærmeste som vi tar mest for gitt og glemmer å gi dem den anerkjennelsen som de trenger.

Samtidig kan man ikke kreve av en person som er åtte at denne skal kunne utrykke hva den føler. I det hele tatt er det vanskelig uansett alder og særlig når utgangspunketet er så forskjellig. Selv om situasjon dere opplevde når du var fra 3 til 8, var den samme, er det to helt ulike opplevelser.

Holde deg vekk fra henne? Aner ikke. En stund kanskje? Eller konfrontere det vonde og håpe at det kan rense luften mellom dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...