Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Derbi GP1 50 Racing/open!


lassexpc

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bestemt meg for en derbi gp1 50cc. Men ikke for hvilken versjon av, open eller racing.

 

Jeg syns personlig selv at en open har mye kulere utseende enn racing, pga flere farger osv.

Det jeg liker med racing er at motoren er midstilt og noen har sakt at den går bedre ect.

 

Open har større tank enn racing, på 11L. Racing har noe rundt 6-8L. Og da tipper jeg at racing bruker opp mer bensin enn en open, hvis den gikk bedre osv. (correct me if im wrong).

 

Så, jeg lurer på om hva er forskjellene på disse to?

 

Går den bedre, og hvilken lønner det seg og kjøpe. Feks om det er flere feil på racing enn open.

 

Bare skriv i vei masse! Trenger noe for å bestemme meg, ligger på 50/50.

 

Takker for all hjelp ! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at de går bedre legger man nok mer merke til når man trimmer.

Bruk av bensin tror jeg det er heller liten forskjell på.

 

Jeg liker best racing, sikla på en selv en liten stund siden, men synes det ble litt for dyrt.

Jeg hadde uten tvil valgt racing hadde jeg sett på disse, ikke bare ser den mye fetere ut, men den skiller seg mye mer ut en andre scootere.

 

Det er forskjell fra midtstilt motor og motor der som vanlige scootere har den.

Jeg er ganske sikker på at man får bedre kontroll over sykkelen med midtstilt motor siden den står midt i sykkelen og ikke bakerst til den ene siden.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Kjøpte selv en GP1 Racing for litt siden. Jeg har også en Gilera Runner Purejet så jeg kan sammenligne direkte med midtstilt motor og kjededrift mot vanlig oppsett med bakplassert motor og direkte variatordrift.

 

Siden jeg er vant til innsprøytning synes jeg gangen er mer ujevn på GP1, men dette er nok noe de fleste forgassermopeder "sliter" med.

 

Men kjøreegenskapene er absolutt godkjente, siden jeg kjører motorsykkel sommerstid er jeg vant til "normalt" oppsett og er godt fornøyd med GP1 hva angår både balanse, brems og styring. For øvrig er den jo tusen ganger penere å se på med svingarm bak i aluminium i stedet for variator/clutchhus plassert på navet. Litt mer vedlikehold siden drev og kjede er en forbruksartikkel, men justerer du det riktig holder det seg lenge.

 

Fordeler med GP1:

- Bra design

- Kjededrift

- Midtstilt motor

- Eksos kommer ut under

- Digitalt speedometer med kl., trip, osv.

- Gode lys

- Gode kjøreegenskaper

 

Ulemper med GP1:

- Liten bensintank

- Litt lave speil

- 2000 plastdeksler må demonteres for å komme til noen ting som helst

- Ikke turteller (hvorfor ha både analog og digital speedometer??)

- Kun sidestøtte (bidrar til lav vekt, men ulempe ved vedlikehold)

 

Ellers er det vanskelig å finne effektanlegg til GP1 Racing. Eneste jeg og leverandør har kommet over er Leovince Handmade.. koster drøye 3000kr. Dersom andre vet om flere som passer må de gjerne si fra.

Lenke til kommentar

Det med 2000 plastdeksler er ikke uvanlig på scootere, kun eldre modeller som ikke er så innviklet.

De fleste scootere har ikke turteller, da det ikke er nødvendig når man ikke girer selv.

Kun sidestøtte er bedre enn midtstøtte(??) synes nå jeg, samt at de fleste mopeder har dette.

 

Ang eff anlegg så har speedline et, men bør nok kombineres med ny syll da dette skal være ganske rått

http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=4032

 

 

Kan være et minus at potta kommer ut under sykkelen(som er orginalt på gp1 racing) da det er lettere å skrape uti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...