pierce007 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Når jeg nå prøver å importere pst filer fra en backup til Office på en Server 2008 fungere dette ikke. Prøvd diverse løsninger uten hell. Kan dette ha sammenheng med at backupen ble tatt på en Vista og blir nå importert til en Server 2008? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kommer det en feil mld. eller noe lignende? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Kommer det en feil mld. eller noe lignende? hehe ja, den glemte jeg... The file outlook.pst is not compatible with this version Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kan nok være en sammenheng i det du sier i førstepost ja Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Kan nok være en sammenheng i det du sier i førstepost ja har en vista maskin og med office så får sjekke der..... Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Kan nok være en sammenheng i det du sier i førstepost ja Hvis slik er tilfelle - hva skyldes da dette? Og finnes det noen andre metoder for å sørge for at mailen blir med bortsett fra å videresende til annen adr? Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Kjører du terminal services på serveren? Da må du ha office for terminal server, prøv over i ikt forumet. Skal ikke være noe forskjell på pst fil fra xp/vista/2003 server/2008 server. PST fila er avhengig av office versjonen du har brukt, har du nedgradert office? Er pst fila fra 2007 og du prøver å importere til office 2003? Må ha litt mere info her om hvilke office versjon du har backup fra, og til hvilken office versjon du prøver å importere den til - og om det kjøres terminal server på den serveren. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Kjører du terminal services på serveren? Da må du ha office for terminal server, prøv over i ikt forumet. Skal ikke være noe forskjell på pst fil fra xp/vista/2003 server/2008 server. PST fila er avhengig av office versjonen du har brukt, har du nedgradert office? Er pst fila fra 2007 og du prøver å importere til office 2003? Må ha litt mere info her om hvilke office versjon du har backup fra, og til hvilken office versjon du prøver å importere den til - og om det kjøres terminal server på den serveren. Hadde først Vista på maskinen og 2007 outlook. Tok backup og slikt. Installerte Server 2008 med 2007 outlook. Prøvde å importere uten hell. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Google er vår beste venn igjegn=) http://support.microsoft.com/kb/839109 Du kan løse dette problemet ved å kopiere innholdet i PST-filen for Outlook 2003 eller Outlook 2007 til en PST-fil som ikke er konvertert til Unicode-formatet for Outlook 2003 eller Outlook 2007. Gjør følgende for å kopiere informasjon fra en Unicode-formatert PST-fil til en ANSI-formatert PST-fil i Outlook 2003 eller Outlook 2007: Obs! Du må bruke en PST-fil fra en tidligere versjon av Outlook for å følge disse trinnene. Start Outlook. Klikk Datafilbehandling på Fil-menyen, og klikk deretter Legg til. Klikk Fil med personlige mapper (PST) for Outlook 97-2002. Klikk OK. Klikk OK for å godta standardnavnet, og klikk deretter OK på nytt. Nå oppretter Outlook 2003 en ny PST-fil som er basert på den tidligere PST-filen, og som beholder ANSI-formateringen for denne PST-filen. Klikk Lukk. Klikk Mappeliste nederst i navigasjonsruten. Nå vises den nye PST-filen i navigasjonsruten. Dra informasjonen fra de eksisterende Outlook 2003- eller Outlook 2007-mappene til den nye PST-filen. Du kan også bruke veiviseren for import og eksport på Fil-menyen til å flytte informasjonen fra de eksisterende Outlook 2003- eller Outlook 2007-mappene til den nye PST-filen. Høyreklikk den nye PST-filen i navigasjonsruten, og klikk deretter Lukk "filnavn". Obs! E-postmeldinger eller andre elementer som inneholder Unicode-tegn, kopieres ikke til den nye PST-filen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 En ting som også kan prøves, er å høyreklikke på outlookikonet og velg kjør som administrator når du skal importere fra pst fila... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det aller enkleste er å hoppe over hele importen. Ved å importere en hel pst-fil risikerer du å miste en del informasjon og det kan ødelegge hele e-postprofilen din. Import er siste utvei om ikke noe annet fungerer. I stedet: Åpne pst-filen direkte fra Outlook (Fil -> Åpne -> Datafil for Outlook) og kopiere elementene over til det mappesettet du bruker til vanlig. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Google er vår beste venn igjegn=) http://support.microsoft.com/kb/839109 Du kan løse dette problemet ved å kopiere innholdet i PST-filen for Outlook 2003 eller Outlook 2007 til en PST-fil som ikke er konvertert til Unicode-formatet for Outlook 2003 eller Outlook 2007. Gjør følgende for å kopiere informasjon fra en Unicode-formatert PST-fil til en ANSI-formatert PST-fil i Outlook 2003 eller Outlook 2007: Obs! Du må bruke en PST-fil fra en tidligere versjon av Outlook for å følge disse trinnene. Start Outlook. Klikk Datafilbehandling på Fil-menyen, og klikk deretter Legg til. Klikk Fil med personlige mapper (PST) for Outlook 97-2002. Klikk OK. Klikk OK for å godta standardnavnet, og klikk deretter OK på nytt. Nå oppretter Outlook 2003 en ny PST-fil som er basert på den tidligere PST-filen, og som beholder ANSI-formateringen for denne PST-filen. Klikk Lukk. Klikk Mappeliste nederst i navigasjonsruten. Nå vises den nye PST-filen i navigasjonsruten. Dra informasjonen fra de eksisterende Outlook 2003- eller Outlook 2007-mappene til den nye PST-filen. Du kan også bruke veiviseren for import og eksport på Fil-menyen til å flytte informasjonen fra de eksisterende Outlook 2003- eller Outlook 2007-mappene til den nye PST-filen. Høyreklikk den nye PST-filen i navigasjonsruten, og klikk deretter Lukk "filnavn". Obs! E-postmeldinger eller andre elementer som inneholder Unicode-tegn, kopieres ikke til den nye PST-filen. prøvd men hjelper ikke... En ting som også kan prøves, er å høyreklikke på outlookikonet og velg kjør som administrator når du skal importere fra pst fila... prøvd dette og uten hell.... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Men har du prøvd det jeg foreslo? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Det aller enkleste er å hoppe over hele importen. Ved å importere en hel pst-fil risikerer du å miste en del informasjon og det kan ødelegge hele e-postprofilen din. Import er siste utvei om ikke noe annet fungerer. I stedet: Åpne pst-filen direkte fra Outlook (Fil -> Åpne -> Datafil for Outlook) og kopiere elementene over til det mappesettet du bruker til vanlig. Hvis jeg har forstått deg riktig er dette og prøvd ut ja. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Det ser ut som jeg endelig har klart å finne ut av dette. Jeg tok kopier av .pst filene - kopierte disse så over til en annen maskin. Slettet så første maskin for å installere Server 2008. Gjorde opprydninger på den andre maskinen hvor bla .pst filene lå. Disse slettet jeg av en eller annen årsak. Kjørte recovery på begge maskiner for å undelete .pst filene. Hvorfor vet jeg ikke, men når jeg søker kommer det opp flere og ikke hundre forskjellige .pst filer i dusinvis av forskjellige foldere - som overhodet ikke har noen sammenheng med outlook. Men de har samme navn som jeg brukte da det ble tatt backup. Noen som kan forklare meg årssaken til dette? Hvordan jeg klarte det? Fant vel noen folders hvor da disse filene knyttet til outlook lå. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Huff, kjipt...da blir neste alternativ å finne noen som har outlook 2007 så du kan lage en bruker der og importere den og så prøve å eksportere den på nytt - bare for å se at det ikke er noe galt med pst fila. Eller, ta en kopi av fila og prøv å kjøre reparer på den med inbox repair tool: http://articles.techrepublic.com.com/5100-...11-1052339.html eller microsoft sin scanpst: http://office.microsoft.com/en-us/outlook/...0563001033.aspx og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå