toth Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 hysterisk stemme: "Hvem er det du skriver post med på facebook?"- ingen. "får jeg se...?" - nei *fortesegåslåavdataen*. DET er grunn til å bli litt mistenksom. Hvis fyren med glede viser dama hvem han skriver med, så er det vel dama som har "bæsja på leggen" når hun ser at det ikke er noe å bli hysterisk over. Hva om jeg holder på å rådgi en kompis/venninne/familiemedlem om et svært sensitivt emne de spesifikt har bedt meg holde 100% for meg selv? btw, er de hysteriske i utgangspunktet, får jeg bare lyst å gjøre dem mistenksomme ved å svare kort, rett og slett for å gi dem en lærepenge. Hadde hun spurt forsiktig og helt normalt, kunne jeg heller svart "beklager, men det er veldig privat for h*n, og h*n ba meg ikke fortelle til noen, deg inkludert", istedet for "ingen". Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det du sier nå toth er viktig, når en bekjent kommer med noe veldig fortrolig på f.eks. MSN, så skjules det samme hvor mistenksomt det kan virke. En skal ikke dele på alt, par som gjør det er "out of the loop" for min del. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Heldigvis for meg! Føler meg like heldig jeg og. Joda. Men ikke fordi de har hatt tillit til bedrageren. Rett og slett fordi bedrageren/bedragerinnen er et respektløst rauhål. Hm? Den der skjønte jeg ikke helt.. Selvom de ikke har hatt tillit til bedrageren, så betyr jo ikke det at saken hadde blitt annerledes om de hadde hatt det vel? Jeg stoler på alle inntil de evt har bevist at de ikke fortjener det. Jeg har ikke tapt på det så langt.Jeg vil heller være generelt tillitsfull og bli skuffet iblandt, enn å være genrelt mistillitsfull og bli positivt overrasket iblandt. Jeg kan si det på den måten, fordi tillit avler tillit, og mistillit avler mistillit. Det er ikke snakk om og være mistenksom hele tiden heller da.. Men om man får den ekle magefølelsen, ja så mener jeg at man burdte sjekke den ut istedet for og gå rundt som et naivt fjols og tro at alt er bra, selvom man ikke helt er sikker. Er da mange som sier at "hvordan kunne jeg være så dum, hvordan kunne jeg unngå og se tegnene, jeg følte på meg at noe ikke stemte" Flere år av livet deres er kastet bort pga. det.. Da vil jeg heller leke detektiv en stund, men det er meg. Du/dere får gjøre hva dere vil.. Tror det er ytterst få som tør og innrømme utroskap eller aktiv flørting++ med andre, når kjæresten spør dem rett ut. Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Heldigvis for meg! Joda. Men ikke fordi de har hatt tillit til bedrageren. Rett og slett fordi bedrageren/bedragerinnen er et respektløst rauhål. Hm? Den der skjønte jeg ikke helt.. Selvom de ikke har hatt tillit til bedrageren, så betyr jo ikke det at saken hadde blitt annerledes om de hadde hatt det vel? Nettopp. Det er ikke at man stoler på personen som fører til sviket. Ergo har man intet å tjene på å ikke stole på personen. Jeg stoler på alle inntil de evt har bevist at de ikke fortjener det. Jeg har ikke tapt på det så langt.Jeg vil heller være generelt tillitsfull og bli skuffet iblandt, enn å være genrelt mistillitsfull og bli positivt overrasket iblandt. Jeg kan si det på den måten, fordi tillit avler tillit, og mistillit avler mistillit. Det er ikke snakk om og være mistenksom hele tiden heller da.. Men om man får den ekle magefølelsen, ja så mener jeg at man burdte sjekke den ut istedet for og gå rundt som et naivt fjols og tro at alt er bra, selvom man ikke helt er sikker. Er da mange som sier at "hvordan kunne jeg være så dum, hvordan kunne jeg unngå og se tegnene, jeg følte på meg at noe ikke stemte" Flere år av livet deres er kastet bort pga. det.. Da vil jeg heller leke detektiv en stund, men det er meg. Du/dere får gjøre hva dere vil.. Tror det er ytterst få som tør og innrømme utroskap eller aktiv flørting++ med andre, når kjæresten spør dem rett ut. Jammen så spør om å få sjekke mobilen da! Det er jo tusen ganger bedre. Si på en ordentlig måte "Jeg beklager om dette virker som om jeg ikke stoler på deg, men jeg har noen mistanker og vonde følelser jeg ikke blir helt kvitt. Har du noe imot at jeg sjekker mobilen og mailen din, sammen med deg, uten at du går igjennom først? Er det noe som er absolutt sensitivt kan du forklare hvorfor, så hopper vi over den.". Da har du hvertfall ryggen fri, istedet for å risikere å bli fersket i å snoke uten grunn, og ødelegge hele tillitsforholdet. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Jammen så spør om å få sjekke mobilen da! Det er jo tusen ganger bedre. Si på en ordentlig måte "Jeg beklager om dette virker som om jeg ikke stoler på deg, men jeg har noen mistanker og vonde følelser jeg ikke blir helt kvitt. Har du noe imot at jeg sjekker mobilen og mailen din, sammen med deg, uten at du går igjennom først? Er det noe som er absolutt sensitivt kan du forklare hvorfor, så hopper vi over den.". Da har du hvertfall ryggen fri, istedet for å risikere å bli fersket i å snoke uten grunn, og ødelegge hele tillitsforholdet. Jojo, det kan selvfølgelig prøves, men virker ikke som at det er mange her som hadde godtatt det? Jeg hadde godtatt det om gutten min hadde spurt. Men hadde jeg vært utro eller på flørter'n med noen, så hadde jeg reagert med sinne. Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Sint reaksjon kan jo være en indikasjon. Samme kan trist. Uansett, er man i et seriøst forhold med god nok kommunikasjon hvor man kjenner hverandre ut og inn, bør ikke problemstillingen dukke opp. Da merker man om den andre lyver. Og dukker den opp, så vil man i nevnte forhold kunne snakke om det. Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon. De 3 viktigste stikkordene i forhold. Å gå bak ryggen på partner, om det er for å være utro eller for å snoke etter utroskap, er det motsatte. Jammen så spør om å få sjekke mobilen da! Det er jo tusen ganger bedre. Si på en ordentlig måte "Jeg beklager om dette virker som om jeg ikke stoler på deg, men jeg har noen mistanker og vonde følelser jeg ikke blir helt kvitt. Har du noe imot at jeg sjekker mobilen og mailen din, sammen med deg, uten at du går igjennom først? Er det noe som er absolutt sensitivt kan du forklare hvorfor, så hopper vi over den.". Da har du hvertfall ryggen fri, istedet for å risikere å bli fersket i å snoke uten grunn, og ødelegge hele tillitsforholdet. Jojo, det kan selvfølgelig prøves, men virker ikke som at det er mange her som hadde godtatt det? Det folk hovedsaklig sier de ikke godtar, er at man snoker uten lov. uten å spør. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 har ingen hemmeligheter, dama kan passordene mine osv har da ingenting å skjule jeg Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Det er 1 regel her som burde/må følges til enhver tid uavhengig om man er i et forhold eller ikke: når en familiemedlem eller en venn forteller ting til deg i all fortrolighet/noe som er sterkt konfidensielt mellom dere 2, så skal faen meg ikke du gå til kjæresten din og preike i vei om det som du har fått høre. Det må man respektere uansett hva og forstår ikke vedkommende/den du er sammen med dette, så er det dems problem. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Det folk hovedsaklig sier de ikke godtar, er at man snoker uten lov. uten å spør. Hm, poll? Hadde vært interessant og sett, tror jeg spør om det etterhvert.. Endret 20. februar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 har ingen hemmeligheter, dama kan passordene mine osv har da ingenting å skjule jeg Privatliv != å ha noe å skjule. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 har ingen hemmeligheter, dama kan passordene mine osv har da ingenting å skjule jeg Privatliv != å ha noe å skjule. Fullstendig tullball. Ref. Erasus' innlegg. Det er ikke nødvendigvis bare en selv en "beskytter" med privatlivet sitt. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) har ingen hemmeligheter, dama kan passordene mine osv har da ingenting å skjule jeg Privatliv != å ha noe å skjule. Prøver du å si at dersom man vil ha litt privatliv fra tid til annen, så har en noe å skjule?? Endret 20. februar 2009 av kanonkent Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 != betyr ikke er lik... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Ok, når jeg får meg kjæreste også får jeg mail/sms fra Ole(flørten min). Da skal jeg bare si "nei du kan ikke få lese det, det er konfidensielt skjønner du" .. Jo, jeg er enig i at man skal beskytte venner og familie om de vil ha noe holdt hemmelig fra andre, men om typen min får mail fra "Ida" som er venninna hans, og det er hemmelig.. Ja da kan jeg ikke love at jeg ikke snoker om jeg har en mistanke. Sorry! Jeg klarer ikke! Selvsagt om han har vært venn med "Ida" lenge før han traff meg så kan det hende jeg lar det passere, men om hun plutselig kommer inn i livet vårt som en ny venninne, ja da er det ingen nåde fra meg ihvertfall.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) != betyr ikke er lik... Du kan kanskje likegjerne utdype i samme slengen? Etter hva jeg kan finne ut betyr "n!" å multiplisere alt fra 1 til n. Så "1+..+..+..+Privatliv = å ha noe å skjule" gir fortsatt ingen mening. Endret 20. februar 2009 av toth Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 != er for de som driver med utvikling e.l. som regel ganske kjent. F. eks. bruker "de fleste" programeringsspråk notasjonen != når man skal sjekke om noe "ikke er lik". Forøvrig er det nok ikke særlig lurt å bruke denne terminologien når man diskuterer et sted hvor man ikke vet om alle som deltar er vant med nevnte terminologi. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 At noen sier vi er gift kan bety at de er lik, det er stille i graven. Lenke til kommentar
.... Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Las bare litt på første side her og såg at dere blander litt dette med alenetid og hemmeligheter. Jeg mener at hemmeligheter ikke har noe i et forhold å gjøre. Kommunikasjon og ærlighet er en av nøklene til et godt forhold og jeg ser absolutt ingen grunn til å holde noe hemmelig. Hvis det er noe den ene parten gjgør som han/hun vi holde skjult for den andre så har de ikke tillit til hverandre og det vil aldri bli ordentlig intimitet i forholdet, og dermed ikke vare lenge. Derimot er alenetid noe helt annet etter min mening. Å være alene betyr ikke å holde noe hemmelig. Linn forklarer det veldig bra på første side. Det er greit å ville være alene på dl når man driter. Men skal man holde skjult meldinger, mailer osv for kjæresten så driver man jo tydeligvis på med noe man ikke burde, eller er ikke helt ærlig. Løgn er verste sort. Men alenetid trenger alle i blandt tror jeg. Det er viktig å ha tid til å savne den man er sammen med. Men hadde kjæresten min drevet å snoket rundt på mailen min og telefonen min før hun hadde spurt meg om det så hadde jeg ikke blitt særlig begeistret. Det avler bare mer mistillit og har ingen hensikt. Er man mistenksom om noe så er det fullt lovlig å spørre. Det går også an å spørre om å få se mailer, tlf osv, men ikke gå bak ryggen på den andre og gjøre det. Da er man jo like uærlig som den andre parten. Og det avler som sagt bare masse mer mistillit. Hvis du da tar feil, så har plutselig partneren god grunn til å ikke ha tillit til deg lengre. Da har du driti skikkelig på draget. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 hvordan får du til det tegnet?= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå