Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg mener privatliv er privat. Har vært sammen med dama i to år, og har aldri opplevd at hun har snoka, eller at jeg har snoka. Forhold baserer seg mye på tillit og om denne tilliten ikke er der, så har forholdet ganske lite mening synes nå jeg. Om hun hadde snoka hadde jeg blitt forbanna selv om jeg ikke har noe å skjule. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Dama mi ble i alle fall litt irritert etter at hu oppdaga at jeg hadde snoka på noen msn-samtaler hu hadde hatt, selv om det ikke var noe suspekt å finne. Jeg kan ikke akkurat si at jeg snoka noe bevist for å finne noe hemmelig, men fordi jeg er nysgjerrig av natur og litt snokete. Men det ordna seg og Egil var temmelig så ydmyk i noen dager i ettertid. Men jeg prøvde ikke å skjule det på noe vis heller, så nok en gang kan vi vel si at ærlighet varer lengst. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 en av mine exer gjorde noe som gjorde meg rimelig forbanna. Han aktiverte slik logg på msn-kontoen min, lagret samtalene mine automatisk i en mappe med ett helt spesiellt navn som jeg aldri kunne gjennomskue (noe som ikke hadde noe med msn eller logg å gjøre) Og brukte god tid mens jeg var på jobb til å lese igjennom samtaler jeg hadde med blant andre min mor. Den svei... Jeg oppdaget det helt tilfeldig mens jeg klussa litt med innstillingene mine en dag. Var ganske sårende å vite at han hadde gjennomgått samtaler jeg hadde hatt med blant andre min mor.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nå var det ikke akkurat planlagt snoking jeg bedrev med, men jeg satt og så over bilder hu hadde på pcn og kom over mappa med noen logger som lå på mine dokumenter, så jeg ble nysgjerrig og snoka litt. Fikk forklart at det ikke var på grunn av mistillit, men av nysgjerrighet. Det løste seg relativt fort og jeg får fremdeles lov til å låne pcn, men holder meg for god til å snoke nå. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Minner om følgende: Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Et par innlegg er blitt slettet. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Vi kan hverandres passord på alt av mail og mobiler, så det er umulig å ha noe hemmelig i huset :!: Neida. Nå vi har en så stor tillit til hverandre at vi kan gå inn på den andres facebook(feks), så er heller ikke trangen til å sjekke "hemmeligheter" så veldig stor heller. Jeg er dødsnysgjerrig av natur da, så jeg logger ofte inn på hans facebook for å sjekke andres bilder Trenger det virkelig en forklaring? Folk trenger pusterom. Ikke alle er som deg, vet du Endret 18. februar 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Trenger det virkelig en forklaring? Folk trenger pusterom. Ikke alle er som deg, vet du Nei. Men jeg er som alle, og alle trenger pusterom. Du trenger pusterom, typen din trenger pusterom og jeg trenger pusterom. Om dere ikke gir hverandre pusterom kommer dere aldrig til å få et vellykket forhold, og vil trolig ikke vare. Man er nødt til å ha et privatliv selv om man er i et forhold. Turtlis, når du sitter å poster her på diskusjon.no, sitter typen din å henger over skjermen da? Hvis ikke, så er diskusjon.no ditt privatliv. Selv om han vet om brukeren din, og kan lese postene dine, så er det noe du gjør alene, dermed ditt lille pusterom. EDIT: Skrev en bedre post istedenfor en linje. Endret 18. februar 2009 av Touchdown Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 I utgangspunktet skal man ha så mye tillitt til hverandre at man ikke skal trenge å sjekke den andres mobil, etc. Men jeg kjenner flere som har blitt lurt av kjærestene sine. Inkludert meg selv. Det man bør passe seg for er hvis man får en uventet reaksjon fra kjæresten. Det eneste private man har på teknologifronten, er sin egen mobil og innhold på sin egen pc. Internett er internett - å snoke etter noe på internett er som å gå på biblioteket og slå opp i et leksikon. Det mener nå i alle fall jeg. Er man dum nok til å legge igjen spor av seg selv på internett, så kan man ikke forvente å ha informasjonen for seg selv i all evighet, bortsett fra nettbank, osv. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tror ikke det er sunt å være som siamesiske tvillinger, jeg liker f.eks. ikke at noen henger over skuldra når jeg leser noe, men så er menn dårlig til å multitaske når vi fokuserer Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nei. Men jeg er som alle, og alle trenger pusterom. Du trenger pusterom, typen din trenger pusterom og jeg trenger pusterom. Turtlis, når du sitter å poster her på diskusjon.no, sitter typen din å henger over skjermen da? Klart alle trenger et lite pusterom. Men det er ikke slik at jeg føler jeg har et stort trang til å være alene på noen som helst måte. Og jeg føler ikke for å sitte oppå han de dagen jeg er sur og lei -det sier seg vel selv. Det hender at han sitter ved siden av meg å ser hva jeg skriver, ja Men det er ikke sånn at han MÅ se hva jeg skriver fordi han er sjalu eller må overvåke meg. JO, jeg har ett "pusterom", faktisk! Et privat og lukket forum hvor han ikke er registert Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Man kan snoke hvis man er 99% sikker på at den andre er utro, eller holder på med noe en ikke burde ha gjort. Men ellers er det galt, synes jeg hvertfall. De siste 2 månedene jeg var sammen med x'en min, kunne jeg banne på at hun var utro. Jeg merket alle tegn og magefølelsen var der, men jeg hadde ikke noe bevis. Så jeg snoket meg frem til det. Bare pass på at når man først snoker, så må man tåle det man kommer over, og det alene kan være ganske sårende. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Ja der sa du det krizkriz, man må være innstilt på at mistanken faktisk kan bli bekreftet. Men bedre med den smerten enn og bare gå rundt og lure hele tida og føle at noe ikke stemmer. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Ja der sa du det krizkriz, man må være innstilt på at mistanken faktisk kan bli bekreftet. Men bedre med den smerten enn og bare gå rundt og lure hele tida og føle at noe ikke stemmer. Men som han sier så var han også 99 % sikker. Da er det jo helt legitimt å sjekke det opp nærmere. For meg virker det som at du stadig ville sjekket meldinger uansett om det var noe som tydet på at han var utro, bare for å være på den sikre siden. Det er noe ganske annet enn å sjekke meldingene når det nesten er sikkert at kjæresten er utro. Endret 18. februar 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg har ikke kjøpt meg dette målebegeret som måler hvor stor en mistanke skal være før den blir legitim nok til og sjekke opp. Det eneste jeg har er magefølelsen min, og den reagerer av en grunn. Ja, nå tenker vel fler her "ja, det skjer oppi hodet ditt", og om det er tilfellet, ja så får det jo bare være det da! Jeg kan ikke si at jeg er noe overparanoid som noen skal ha det til her.. Jeg føler meg som en rasjonell person, men om alarmen først begynner og ule hos meg, ja da klarer jeg ikke slå den av før jeg får det bekreftet så godt jeg kan få det. Ja kom igjen, kall meg psyko bitch.. Synes ikke det er en så ille ting at jeg mener dette. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hmm. Dersom sjefen din på jobb hadde en følelse av at du drev med ulovligheter eller brudd på reglementet på jobb, hadde du syns det var helt greit at sjefen din snoket gjennom telefonen din for å se om det var tilfelle? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ja du er en psyko bitch! Det er vel du venter på å få høre. Dine latterlige forsøk her og på PUA-tråden på å fremstille deg som offer fungerer meget dårlig. Hersketeknikker fungerer meget dårlig, vær så snill kom heller og diskuter med skikkelige argumenter, fremfor å be om å bli kalt psyko bitch. Jeg synes det at når man er sammen, ja da burdte alle dørene være åpne, og at privatliv blir et svakt begrep. Det er en meget stor forskjell mellom å ha full kontroll over ens eiedeler og berettighet kontroll når det er grunn til mistanke. Håper du forstår forskjellen. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Hmm. Dersom sjefen din på jobb hadde en følelse av at du drev med ulovligheter eller brudd på reglementet på jobb, hadde du syns det var helt greit at sjefen din snoket gjennom telefonen din for å se om det var tilfelle? Det kan jo ikke sammenlignes!? Du skal ikke dele livet ditt med sjefen Blåbær: Det er nå tydelig at visse her indirekte mener at det jeg skriver er fra en paranoid psyko. Jeg er da for faen ikke noe offer, utenom det at jeg blir misforstått til stadighet av de samme folka, og da mistenker jeg at de aktivt går ut for og misforstå. Og det er jeg dritlei av! Det er ikke opp til deg lille Blåbær og bestemme hva som er skikkelige argumenter.. Takk. Lenke til kommentar
.... Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Tja.. Jeg går ikke inn og snoker i sakene hans om han ikke har gitt meg noen gyldig grunn eller om jeg ikke fatter mistanke. Jeg er overhodet ikke oversjalu eller overparanoid. Jeg har bare vært vitne til for mange folk som har tatt ting med en klype salt og gjort seg selv naive. Og det skal ikke skje meg om jeg kan hindre det. Og selvom de har spurt kjæresten rett ut så har jo selvsagt ikke kjæresten tilstått! De fleste vil jo ha i både pose og sekk! Det kommer vel ikke som et sjokk at folk som faktisk er utro nekter for det og gjør hva de kan for og skjule det? Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tja.. Jeg går ikke inn og snoker i sakene hans om han ikke har gitt meg noen gyldig grunn eller om jeg ikke fatter mistanke. Jeg er overhodet ikke oversjalu eller overparanoid. Jeg har bare vært vitne til for mange folk som har tatt ting med en klype salt og gjort seg selv naive. Og det skal ikke skje meg om jeg kan hindre det. Og selvom de har spurt kjæresten rett ut så har jo selvsagt ikke kjæresten tilstått! De fleste vil jo ha i både pose og sekk! Det kommer vel ikke som et sjokk at folk som faktisk er utro nekter for det og gjør hva de kan for og skjule det? Men synes du det er greit å se igjennom alt av innbokser uten en betydelig mistanke om utroskap? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå