Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye privatliv har man "rett" til når man er i forhold?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det at når man er sammen, ja da burdte alle dørene være åpne, og at privatliv blir et svakt begrep. Ihvertfall om den ene har gyldig mistanke om at noe er galt.

Intuisjon er det eneste man har og gå etter noen ganger og jeg klarer ikke se hvorfor en ikke skal få følge den intuisjonen. Har sett her på forumet at fler mener at man ikke har rett til og sjekke mobilen til kjæresten osv, men der må jeg si meg uenig. Man skal ha rett til og kunne sjekke opp om mistanken er gyldig eller ikke. Men alt med måte såklart..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det at når man er sammen, ja da burdte alle dørene være åpne, og at privatliv blir et svakt begrep. Ihvertfall om den ene har gyldig mistanke om at noe er galt.

Intuisjon er det eneste man har og gå etter noen ganger og jeg klarer ikke se hvorfor en ikke skal få følge den intuisjonen. Har sett her på forumet at fler mener at man ikke har rett til og sjekke mobilen til kjæresten osv, men der må jeg si meg uenig. Man skal ha rett til og kunne sjekke opp om mistanken er gyldig eller ikke. Men alt med måte såklart..

I mine øyne er privatliv viktig vis et forhold skal vare...Har man ingenting for seg selv, hvor er spenninga da lissom, nei, fortell det dama eventuelt vil vite, men å fortelle og dele alt i livet ditt er langt i fra en nødvendighet i mine øyne.

Lenke til kommentar

Vel, når det kommer til det generelle, så liker jeg ikke skjule noe som helst fra han jeg er sammen med. Men da skal vi selvsagt ha vært sammen en lang stund. Men om jeg hadde hatt mistanke til at gutten hadde vært en flørtepus, ja da hadde det ikke tatt meg fem øre og sjekka mobilen hans mens han ikke så det, eller gått inn på nettsidene hans og snoka.. Selvsagt hadde jeg jo også spurt han, men sjeldent at gutten svarer "ja, ok, du ferska meg"..

Lenke til kommentar

Jeg synes synd på deg hvis du skal leve under mistanke. Hvorfor ha slike tanker i utgangspunktet? Går du rundt å forventer at en gutt skal være utro mot deg?

Uansett så mener jeg at et privatliv er veldig viktig i et forhold. Man kan ikke leve oppå hverandre, dele hvert sekund og hvert minne sammen uten å ønske et lite pusterom.

Jeg hadde blitt ganske så sur hvis en jente hadde sjekket mobilen min, og liknende fordi hun mistenkte meg for noe. Tillitt er en viktig del av et forhold. Har hun ikke tillitt til meg så ser jeg ikke hvordan man kan bygge videre på forholdet.

Nå er det litt forskjell om jeg hadde sett jenta med mobilen min, og hun leste meldinger fordi hun kjedet seg. Men hvis jeg ber hun om å slutte med det burde hun respektere det, ikke trekker konklusjoner.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke behov for privatliv når jeg er i forhold. Vi har vært sammen i 2 år, og jeg har ingen hemmeligheter for kjæresten min. Ikke på facebook, ikke på mobilen min, ikke på mailene mine.

Jeg synes det er ok å få sitte alene på do når jeg skal ...drite.... Det er vel det eneste privatlivet jeg føler behov for :p

Lenke til kommentar

Touchdown: Nå mener jeg ikke at jeg lever under mistanke hele tiden da, da hadde jeg ikke vært sammen med gutten. Ja tillit er viktig, men om man mot all formodning skulle få en følelse av at noe ikke stemmer, så synes jeg at man skal ha lov til og sjekke dette ut selvom gutten sier "åneeeida, jeg er clean!"

Sorry! Men jeg har bare sett så mange som har blitt lurt trill rundt, og jeg vil ikke kaste vekk mere tid på en gutt om han er idiot bak ryggen min. Nå mener jeg heller ikke at dette skal skje over lengre tid, for det finnes selvsagt en grense.. Men ja.. Om man får en intuisjon, så pleier den og stemme i mange av tilfellene.

Linn: hahaha :p

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Intuisjon kan også være frykt, men noe slikt blir ikke sagt og da vil de kritiske spørsmål bli svart med noe som forsterker motpartens følelse av en trussel. Da vil paret ende med en negativ feedback og forer hverandre med motstridene signaler grunnet forskjellige øyeblikketsstrategier. Da går det fort til helvete..

Selv har jeg ingen problemer med å tilstå, derimot har jeg problemer med å glemme glitcher i Matrixen, samme katten kommer to ganger forbi. Noe stemmer ikke helt med hva som tilsynelatende er, dette fester seg i bakhodet og dukker samme glitchen opp igjen så... spør jeg rett ut. En slik konfrontasjon kan sette motparten i en forsvarende posisjon, men kommer en ikke clean ut av det så behøver jeg ikke sjekke mobilen, men så er jeg av den tolmodige typen som holder visse ting hellig, som ikke under noen omstendigheter skal krenkes.

Målet helliggjør ikke alltid midlet

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar
Jeg har ikke behov for privatliv når jeg er i forhold. Vi har vært sammen i 2 år, og jeg har ingen hemmeligheter for kjæresten min. Ikke på facebook, ikke på mobilen min, ikke på mailene mine.

Jeg synes det er ok å få sitte alene på do når jeg skal ...drite.... Det er vel det eneste privatlivet jeg føler behov for :p

Hvis dere så og si er sammen hver eneste dag (nå snakker jeg ikke om å se hverandre hver dag, noe alle sammenboere gjør og gjør alt dere gjør sammen, så er dere et veldig spesielt tilfelle om dere ikke gjør det slutt i fremtiden.

At dere deler facebook og mobil tilgang betyr ikke at dere ikke har noe eget privatliv. Det trenger ikke engang å være hemligheter. Men hvis f.eks. typen din tar en guttekveld med venner minst en gang i måneden (noe han trolig har behov for) så har han et privatliv.

Lenke til kommentar

Så om man er mye sammen, så tilsier det at man er mer utsatt for og gjøre det slutt? Eller misforsto jeg nå?

Jeg er mer slik at jeg vil være "ett" med han jeg er sammen med over flere år, forhåpenligvis for alltid.. Vil ikke at kjæresten min skal ha ett annet liv som jeg ikke "vet om" på en måte.. Det høres veldig kontrollerende ut altså, men det er jeg ikke altså.. Vil bare at vi skal være 100% på samme bane.. om det gir noen mening.

Lenke til kommentar
Så om man er mye sammen, så tilsier det at man er mer utsatt for og gjøre det slutt? Eller misforsto jeg nå?

Du misforstod. Det er forskjell på mye sammen, og alltid sammen.

(EDIT: Det var ikke meningen å understreke at du misforstod XD)

Jeg er mer slik at jeg vil være "ett" med han jeg er sammen med over flere år, forhåpenligvis for alltid.. Vil ikke at kjæresten min skal ha ett annet liv som jeg ikke "vet om" på en måte.. Det høres veldig kontrollerende ut altså, men det er jeg ikke altså.. Vil bare at vi skal være 100% på samme bane.. om det gir noen mening.

Å ha et annet liv som du ikke vet om er jeg enig i. Men kunne du godtatt at han hadde et "liv" utenom deg, som du visste om? F.eks. at han dro på byen med venner uten at du ble sjalu.

(Liv blir litt feil å bruke, men forhåpentligvis skjønner du poenget.)

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Ja, om jeg vet om det, så kan han dra til afrika for alt jeg "bryr" meg.. Han kan få gjøre absolutt hva han vil, så lenge jeg vet om det. Bortsett fra og henge med venninner alene istedet for og være sammen med meg.. Ja, da blir jeg sjalu. I admit it. Ikke fordi jeg nødvendigvis ikke stoler på han, men verre og stole på disse venninnene..

Men hva er bakgrunnen for at du mener at de som "alltid" er sammen kommer til og gjøre det slutt? Sier ikke at jeg er enig eller uenig, men hva er dine tanker om det?

Lenke til kommentar

Melisma: Har du blitt lurt eller lever du i frykten for å bli lurt, og har du virkelig så mange episoder å vise til at folk har blitt lurt?

Og er det derfor du er singel, pga du ikke liker at andre ser gjennom sakene dine og at din bakgrunn med andre gutter ikke tåler dagens lys?

Lenke til kommentar
Ja, om jeg vet om det, så kan han dra til afrika for alt jeg "bryr" meg.. Han kan få gjøre absolutt hva han vil, så lenge jeg vet om det. Bortsett fra og henge med venninner alene istedet for og være sammen med meg.. Ja, da blir jeg sjalu. I admit it. Ikke fordi jeg nødvendigvis ikke stoler på han, men verre og stole på disse venninnene..

Å bli sjalu er vel helt normalt, men hvorfor ikke la tvilen komme til hans gode? Bevis at du er villig til å stole på han, for det er en måte å vise at du bryr deg om en person det.

Men hva er bakgrunnen for at du mener at de som "alltid" er sammen kommer til og gjøre det slutt? Sier ikke at jeg er enig eller uenig, men hva er dine tanker om det?

Trenger det virkelig en forklaring? Folk trenger pusterom.

Lenke til kommentar

Jeg er bare lei av at enkelte gutter skal tro at de kan gjemme seg bak "jeg har rett til et privatliv" når de egentlig holder på med noe helt annet.. Og ja, jeg har sett flere av vennene mine blitt lurt av kjærestene sine pga. lignende situasjoner. Jeg hater playere og sleipe gutter som lurer seg unna..

At jeg er singel har noe med min livssituasjon og gjøre, men hva mener du med "din bakgrunn med andre gutter ikke tåler og se dagens lys" ??

Lenke til kommentar
Jeg er bare lei av at enkelte gutter skal tro at de kan gjemme seg bak "jeg har rett til et privatliv" når de egentlig holder på med noe helt annet..

De har rett til et privatliv. Hvis de derimot holder på med noe annet (jeg tolker det som at du snakker om utroskap) så har du jo allerede avslørt dem... Ellers er man uskyldig inntil det motsatte er bevist. Har du mistanker, så prat med dem. Sats heller på god kommunikasjon versus det å bryte tillit.

Og ja, jeg har sett flere av vennene mine blitt lurt av kjærestene sine pga. lignende situasjoner. Jeg hater playere og sleipe gutter som lurer seg unna..

Desverre så er players noe eksisterende, så du kan nok ikke verne deg mot dem uten å stenge alle gutter ute. Kjærlighet er en ekstremsport, men når man først lykkes så er det verdt det. Så stol heller på han søte gutten du nettopp fattet interesse for. Du kan fort ødelegge et mulig forhold med han ved å vise mistillit.

Jeg vil faktisk tro at det å være redd for å bli playet, kan indirekte gjøre deg mer utsatt for det. F.eks. fyren var oppriktig interessert i deg, men siden du var en "psyko bitch" (det jeg tenker på når jeg ser for meg frustrerte damer hacke facebook o.l.) så ga han fort opp forholdet.

Lenke til kommentar
Har sett her på forumet at fler mener at man ikke har rett til og sjekke mobilen til kjæresten osv, men der må jeg si meg uenig. Man skal ha rett til og kunne sjekke opp om mistanken er gyldig eller ikke. Men alt med måte såklart..

Du skal være rimelig sikker på kjæresten har noen andre bak din rygg før du begynner å snoke. Da er det heller ingen tillit dere imellom, og forholdet er i ferd med å gå i dass. Man har rett på privatliv på den måten at kjæresten ikke gjennomsøker innboksen din. Har ingenting med å skjule noe som helst, men mobilen er privat.

Argumentet med at det ikke er noe problem med mindre man har noe å skjule er ikke gyldig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til den dagen "den rette" kommer inn på dette forumet å skjekker hva du skriver og lurer på hvor mobiltelefonen sin er :)
Lenke til kommentar

Melisma, jeg vet egentlig ikke hva du diskuter heller.

Hvis man vil skjule noe så klarer man det alltid, spiller ingen rolle om man er player eller bare en vanlig person som ikke føler seg komfortabel med å legge ut alt av personlig info til kjæresten sin.

Jeg og dama mi har få hemmeligheter og vi har tilgang til hverandres mail og facebook og vi ringer hverandre når vi er borte ifra hverandre. At du skaper unødig mistanke hjelper ikke på saken, da har man nesten lyst til å gjøre noe dumt bare for å se om man blir tatt eller ei. Men selv om vi har full oversikt over hverandres aktivitet, så hadde jeg nok klart å komme meg unna med utroskap, det er virkelig ikke vanskelig å skjule noe om man vil det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...