Skogsraa Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei! I flere uker nå har jeg vært plaget av at jeg begynner å blø i munnen når jeg pusser tennene mine. Det er akkurat der tennene kommer opp fra tannkjøttet at jeg begynner å blø. Det gjør veldig vondt når jeg pusser, og det hender at jeg rett og slett dropper tannpussen en og annen gang på grunn av dette. Jeg spiser ikke mye søtsaker og slikt midt i uka. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei! I flere uker nå har jeg vært plaget av at jeg begynner å blø i munnen når jeg pusser tennene mine. Det er akkurat der tennene kommer opp fra tannkjøttet at jeg begynner å blø. Det gjør veldig vondt når jeg pusser, og det hender at jeg rett og slett dropper tannpussen en og annen gang på grunn av dette. Jeg spiser ikke mye søtsaker og slikt midt i uka. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Pusser du hardt? Man skal faktisk være meget løs på hånda når man pusser tenner, selvom jeg inbiller meg at mange tar i litt, meg inkludert. Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Det finnes tannleger. Finn en. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Har også bløtt i munnen noen ganger når jeg pusser tennene, men det har aldri gjort vondt. Har innbilt meg at jeg har blødd i mangel på en eller annen vitamin type, leste ivertfall noe om dette en gang i tiden. Dersom det gjør veldig vondt kan det jo hende du har en tannkjøtt infeksjon eller lignende? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Tannlegen ber meg pusse til jeg blør. Faktisk. Det er fordi jeg ikke har vært så flink tidligere til å pusse tenna så eneste måten er å pusse hardt for å få vekk bakterier i "skjøten" mellom tann og tannkjøtt. Det er ikke farlig, men du bør kanskje være litt mer forsiktig. Kan også lett bli slik når man ikke pusser ofte nok. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 passer på å bruke så myk tannkost som mulig. Tror det er mulig at jeg pusser litt hardt. Skal prøve å pusse litt mykere i kveld. Tannleger er bare å glemme. Lenke til kommentar
terracon Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 bruk tanntråd, bruk tanntråd regelmesig så vil dette bli borte etterhvert, Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er nok ikkje så farlig, blør selv og av og til. og tannlegen sa det kom til og gjøre det endel viss du har vert `slarven` med tannpuss. Lenke til kommentar
-Marte Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Kan hende du pusser for hardt. Bruker du tanntråd? Begynn med det, så slutter du å blø etterhvert. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Skal ikke vere noe farlig vertfall. Skjedd flere ganger med meg, som regel vist jeg har glømt å pusse tennene eller kanskje pusser litt for hardt. Er vell bare tannkjøttet som som blir litt sårt/ødelagt? Men prøv å ikke puss så hardt vertfall:) Jeg pleier som regel å pusse litt for lenge og da:p Kan vell komme av dette også. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Vil tippe det er en liten infeksjon eller noe sånt. Neppe noe farlig, men snakk med tannlegen om du er bekymret. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Puss tenna og bruk munnskyllevann. Da får du etterhvert en mye bedre munnhygiene og slutter å blø. Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 sliter med det samme problemet.. jeg pusser enkelt og greit tenna oftere, så forsvinner det etter en ukes tid. upraktisk å ha soverommet alt for langt borte fra badet. blir ofte skulk på badet da Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Benytt en bløt tannbørste (og muligens unngå tannkremmer med slipemidler?). Det vil gå over etterhvert som tannkjøttet blir sterkere. Hvis ikke dette hjelper ringer du tannlegen din etter noen uker. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Var nettopp hos tannlegen for akkurat det samme og fikk da beskjed om at det var en tannkjøtt infeksjon. Eneste løsningen er å pusse bedre, selvom det gjør vondt. Infeksjonen kommer av for dårlig tannpuss. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Forøvrig heter det tannbørste. Tannkost høres bare komisk ut. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Pass på og pusse tannkjøttet også. Det vil motvirke dette problemet. Hvis du da derimot ikke (som meg) har en arvelig tannkjøttsykdom som gjør at du får slikt veldig enkelt, og det må opereres. Snakk med dine slektninger for å finne ut av dette. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Bruker så myk tannkost som mulig og tar munnskyll. Tanntråd har jeg i 6 år fått beskjed av tannlegen om å bruke, og nå tror jeg at jeg skal det. I morges da jeg skulle pusse begynte jeg å blø straks jeg kom borti tennene mine. Merket også et jeg på de tennene jeg blør fra er det mye mindre tannkjøtt, enn på de andre. Har ringt tannlegen. Skal dit i morgen. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det kommer av at man ikke pusser tennene godt nok, dvs tannkjøttet. Har hendt meg. Og bare du pusser godt nok på tannkjøttet så vil ikke det skje;) Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Dette kommer som oftest av at munnen har en refleks når vi pusser tennene som går ut på at man strammer leppene når man pusser. Man tror dermed man pusser tannkjøttet hele selv om man ikke gjør det. Vær litt oppmerksom på dette og la leppen ligge helt slapp slik at du rekker inn i alle kriker og kroker av tannkjøttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå