Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gå ned i vekt ved ikke og spise?

Gjest Omgloid

Anbefalte innlegg

Hei!

har planer om å gå ned i vekt, gidder ikke trene, gidder ikke spise sunt.

Veier vel 80-85 eller der omkring, ikke veldig mye kanskje, men mer en nødvendig.

Hvordan er det med og gå 2-3 dager uten mat, og bare drikke vann?

Vil det ha betydelig effekt?

mvh Omgloid

Den perfekte måte å senke forbrenningen til deg minimale dette!

Om du ønsker å gå ned i vekt uten å trene er det minimums inntak av kalorier som gjelder.

Det vil si omtrent 1900 kcal pr døyn for en voksen mann, fordelt på minimum 3 måltider!

Det finnes MASSE info om dette på nettet så det er ikke vits for meg å skirve en avhandling om dette.

Legger med en link om dietter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer til å gå ned i vekt ved å ikke spise, kanskje en 400-500 gram per dag etterhvert. Men du kommer også til å legge på deg vekten fort igjen hvis du begynner å spise mye når du slutter med selv-sultingen. Dette er hovedgrunnen til at mange ikke klarer å stabilt gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Cathrine

fult mulig på å gå ned i vekt ved å spise liite...du får kansje kroppen du lengtet etter men du får aldri sett den selv...til da så vil du være så psykisk skadet at du gråter enda mer enn da du var litt overvektig av å se deg i speilet. du hjernevasker deg selv rett og slett....å tro ikke " ness, men det skjer da ikke meg, jeg skal jo være forsiktig" for du blir dratt inn i besettelse veldig tidlig. jeg ville heller gått ned 20 kg på et halvt år og bevare psyken, være stolt og med selvtillit på topp enn å gå ned 20 kg på to mndr men ikke se det selv og forbli et psykisk vrak...just saying

Lenke til kommentar

Okey, her trengs det litt oppklaring. Jeg har selv gått over syv dager uten mat (med vann) med harde fysiske utfordringer. Dette var selvsagt ikke frivillig, en del av et opptak i militæret. Jeg kan kort og greit forklare litt hvordan kroppen reagerer både fysisk og psykisk - dette forutsetter at det holdes relativt høyt aktivitetsnivå i kroppen under alle dagene:

Dag #1: Allerede etter 4-5-6 timer vil du begynne å merke at du er voldsomt sulten. Dette er likevel ikke et større problem enn at du bare er sulten og ikke noe mer enn det. Etter ca. 12-14 timer vil du merke at humøret faller noe voldsomt. Ikke noe problem, kroppen tar næring fra fett i kroppen foreløpig for å holde forbrenningen i gang, du vil utover det psykiske ikke oppleve noe problemer på dag #1.

Dag #2: Her kommer kneika for mange. Utover i dag #2 tror magen og hjernen fortsatt at den skal få mat, og det er her det største psykiske smellet kommer. Du kommer til å være voldsomt langt nede psykisk, personlig husker jeg at jeg gråt en skvett på dag #2 - utvilsomt den hardeste dagen. Er du "heldig" opplever du ikke symptomene før du nærmer deg dag #3, men de aller fleste får en psykisk påkjenning ca. 36 timer uten mat. Foreløpig tar kroppen igjen næring fra kroppen for å holde fettforbrenning i gang. Ånde begynner å lukte aceton som følge av fettforbrenningen.

Dag #3 og dag #4: Her begynner det faktisk å bli bedre. Ikke voldsomt mye bedre, men bedre. Dag #3 og dag #4 en overgangsfase for kroppen. Nå begynner hjernen å "skjønne" at kroppen ikke vil få noe næring, så rent psykisk blir det bare bedre (til en viss grad, selvsagt, hvis normalstandard er 100 og man er på 10 på dag #2, så kommer man kanskje opp til 25 maks i løpet av uka). Problemene begynner nå fysisk - kroppen begynner nå å ta næring fra musklene i kroppen, og ikke fettet, fordi fettforbrenningen ikke lenger kan opprettholdes. Du vil fra nå av også gå ned i vekt, men det er ikke fettmasse du mister, det er muskelmasse. Sulthetsfølelsen er så og si helt borte.

Dag #5: Forutsatt at du fortsatt gjør dette frivillig på dag #5, noe jeg betviler STERKT at NOEN orker å gjennomføre med mindre de ikke har NOE VALG OVERHODET, jeg tror faktisk ingen kommer seg forbi dag #2 (maks #3), så begynner du nå å stabilisere din psyke. Den er generelt dårlig. Du er allerede drittlei andre som prøver å kommunisere til deg og du trives egentlig best i din egen verden i ditt eget hode.

Dag #6 og dag #7: Som dag #5, bare at nå er denne "sulthetsfølelsen" HELT borte. Du har en magesekk som er innskrumpet til minimumsstørrelse. Rent fysisk og psykisk blir det hverken bedre eller verre foreløpig på et par dager. Så langt gikk det før vi var ferdig for egen del. Da vi kom tilbake orket jeg å spise én hel grillpølse før jeg var stappmett.

Resultat: Gikk ned 11kg på syv dager, sannsynligvis 6kg ren muskelmasse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For å sette det hele i en metafor:

Ved å ikke spise vil kroppen tenke at den må holde på alt fettet den kan for å overleve lengst mulig. Den forstår ikke at du har tenkt til å gi den mat senere. Derfor vil du først ikke oppnå noen ting.

Dersom det går flere dager og uker hvor du spiser veldig lite vil du fort bli underernært, og magen din vil etter hvert bli oppblåst (se bilder av fattige afrikanere [eks]).

Kroppen din vil bli mye mindre motstandsdyktig, og vil lettere få sykdommer, benskjørhet, hjerte og kar sykdommer (etter hvert) etc.

Merk: dette er hvis det har pågått en stund, det kommer ikke den første uka.

Det jeg vil anbefale er å spise lite og sunt, MEN ofte! For å fortsette litt på den metaforen jeg startet med, så kan jeg jo si at dette får magen til å tenke at den snart får mat igjen, sånn at nødvendig næring taes opp, og resten sendes videre igjennom systemet. På den måten trenger den ikke å tviholde på alt fett den får inn, og vil etter hvert kvitte seg med det som er til overs ettersom den da ikke trenger et ekstra lager.

Dette gjør at forbrenninga holdes i gang.

Mosjon er heller ingen dum ting. Det er snakk om å røre litt på seg. Å gå tur, ca en halvtime om dagen gjør forandringer det og.

Det er dette som gjør at kroppen fungerer som den skal, og etter hvert vil dette resultere i en fastere figur med fine former.

Håper dette gir svar du vil bruke :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor lenge du "kan leve" med 500 kalorier om dagen, men i teorien er det antall kalorier som skal til for å holde fettforbrenningen i gang. Dette er selvsagt bare teori og jeg har lite praksis på det her. Har ikke oversikt over den "best mulige" 500-kaloridietten, der får noen andre hjelpe.

Joda, men noen må jo prøve ut "teorien" :p

Vel, det blir sikkert usunt. Det er det lite tvil om.

Men så lenge kroppen får nok til å opprettholde fettforbrenning, samt seig nok mat til at magen har en sjanse til å komme seg ved avsluttningsfasen, så tror det det kunne bli en ypperlig slankemetode, vis man har viljestyrken til å ignorere den værste sultfølelsen.

Tror ikke jeg kommer til å prøve, men vis jeg skal prøve noe, så er det kjekt å ha noe i bakhodet.

Lenke til kommentar

Gikk et Roede-kurs, og mener å huske at jeg hadde et daglig inntak på ca. 2000 kcal om dagen. Gikk rundt og var litt småsulten hele tiden, særlig i begynnelsen, men det venner man seg til. Gikk ned 10 kilo med nesten null trim (bare gåing til og fra buss/butikk/jobb), husker ikke over hvor lenge, kanskje et par mnd? Kosten var forholdsvis sunn og variert, med flere måltider om dagen der hvert måltid hadde en gitt grense kcal. Om jeg hadde vært tynnere og lettere så kunne jeg ha senket denne 2k-grensa noen hundre kcal ned, husker ikke hvor mye, skal prøve å finne den der boka snart når jeg gidder.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, det er jo et par greier du kan prøve, men det er dyrt og sånt...

Fettoperasjon. Vet om noen som har gjort det og blitt fornøyd.

Hvis du "lissom bare vil ned i vekt, men du gidder ikke å røre på deg"

så skal jeg fortelle deg noe...

Det kommer bare til å gå oppover...... srry -.-.-.-.-.-"

Hvis du vil bli serriøøøs, så kontakt meg på

[email protected] og jeg kan hjelpe deg på en måte som funker andre plasser enn i eventyrland.

Hilsen en fremtidig personelig trener og slankehjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...