Gjest Omgloid Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei! har planer om å gå ned i vekt, gidder ikke trene, gidder ikke spise sunt. Veier vel 80-85 eller der omkring, ikke veldig mye kanskje, men mer en nødvendig. Hvordan er det med og gå 2-3 dager uten mat, og bare drikke vann? Vil det ha betydelig effekt? mvh Omgloid Lenke til kommentar
Grand Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Det som skjer at du vil gå opp i vekt etterhvert og du ødelegger forbrenninga di. Viss du ikke gidder å trene og spise riktig så tror jeg du har en veldig stor oppgave. Alt kommer ikke av seg selv Endret 17. februar 2009 av Sno Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 "Jeg vil gjerne tjene masse penger, men uten å jobbe og ta noen risiko." Det er ikke slik det funker kompis. 2 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Det som vil skje er at du ikke vil få i deg livsnødvendig næring, næringen kroppen din ikke lagrer. Du lagrer bare Fett, som kan brytes ned til energi, men du trenger også vitaminer, mineraler etc. Dette lagrer ikke kroppen din. Du vil ikke dø etter kun to dager, men kroppen din vil ikke like det. Konklusjon: Ikke noe lurt. Skal du gå ned i vekt, sørg for å bruke mer energi enn du får inn. Spis sunt (jo, spis sunt), trenger ikke være supersunt, bare hold deg unna Usunn mat. Gå/sykle i stedet for å ta bilen/bussen. Få opp pulsen litt, gå trapper ol. Er ikke så veldig mye som skal til. Hvordan høres dette ut? EDIT: Sletta en del blabberish. Endret 17. februar 2009 av w3p Lenke til kommentar
Joanna- Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Okay. Må nok si at det er det teiteste jeg har hørt. Penger faller ikke fra himmelen selv om jeg vil det heller! IKKE LURT! Du kan fint gå 2-3 dager uten mat med kun vann. Men det som kommer til å skje er at du ikke vil kunne holde kroppen oppreist og vil være veldig sliten. Selv om du får i deg nok vann vil det ende med dehydrering fordi du ikke holder mat og drikke balansenivået. Du er en god sjanse med at du vil få diare med tanke på at du får ekstremt mye flytende stoff i deg og ikke no fast. Det kan godt hendet at du går ned i vekt, men med en gang du begynner å spise igjen fyker vekt opp igjen og du vil kanskje veie mer enn det du gjør. Jeg råder deg å få rompa opp av soffaen of begynne å trene eller i det mindte går mer. Man får ikke alt man ønsker seg heller. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Mener et normalt menneske kan gå ca fire dager uten vann og ca en uke uten mat og likevel overleve, men jeg har ikke interesse av å teste den teorien nærmere... Det går fint å gå to dager uten mat, men du vil ha en konstant sultefølelse og spise mer enn vanlig når du endelig får i deg litt mat igjen. Du kan gå ned i vekt ved å spise mindre, men da snakker vi spise en del mindre enn vanlig over en lengre periode som flere uker. Selvsagt vil du hele tiden føle deg trøtt og uopplagt siden du ikke får i deg nok energi, kvalm siden du hele tiden er sulten, får lett hodepine, kan bli fort svimmel og slike ting, men det antar jeg du vet allerede. Endret 18. februar 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 kan du ikke bytte ut drittmaten til noe sunt med energi i noen dager.. går sakte men sikkert ned da Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nei, det vil ikke ha betydlig effekt. Kroppen din vil automatisk automatisk ta til seg alt av næring når den først får næring, så du kommer til å ende opp med å gå opp i vekt etter en slik "slangekur". Det samme gjelder alle som bare spiser èn gang om dagen og tror at det hjelper. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du kan ta en liten "kur" med 60g proteinpulver og en frukt til alle måltidene. Dette er det mest safe av sånne sultekurer. Drikk i alle fall masse vann (ca 2 liter rent vann hver dag) og spis i tillegg noen egg, det er veldig god og balansert næring å ty til med en slik "kur". Ta også en godt multivitamin og mineral-produkt. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Du kan ta en liten "kur" med 60g proteinpulver og en frukt til alle måltidene. Dette er det mest safe av sånne sultekurer. Drikk i alle fall masse vann (ca 2 liter rent vann hver dag) og spis i tillegg noen egg, det er veldig god og balansert næring å ty til med en slik "kur". Ta også en godt multivitamin og mineral-produkt. Så hva tror du skjer når han har gått ned til vekten han vil ha - og stopper med denne "kuren" ? Han vil gå opp igjen fordi han fortsetter med samme livstil som har ført til at han har gått opp i førsteomgang. Dette er meningsløst. Så lenge du ikke endrer matvanene dine hjelper ikke kurer i heletatt. Hvorfor går han ned ved en kur? Fordi kuren går ut på å skifte matvaner. Hva om han kun spiser en hel pizza èn gang om dagen da? Skal han fortsatt sitte å spise protenpulver i tillegg? Sett i gang å tren! Endret 19. februar 2009 av LOOM Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Trolleri, trollera... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Forsåvidt helt enig i at man må legge om kostholdet hvis det skal ha en varig effekt, men det var ikke det trådstarter hadde som mål, selv om han burde det. Det fleste tåler greit den kuren jeg snakket om i en uke, og da har den effekt uten at man går amok med å spise alt etterpå nettopp p.g.a måten den er bygd opp på. Om trådstarter tuller så kan det være andre har nytte av å lese dette så derfor svarer jeg seriøst. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Å ha den holdningen som trådstarteren har er jo bare meget dårlig. Vil ikke trenge og leve usunt. Selv om du greier å komme deg ned i vekt med noen super forslag/program så vil jo ikke kroppen din se ut på insiden. Er viktig å ete riktig å få i seg litt mosjon av og til. Jeg ville heller prøvd å fiksa litt på livsstilen enn å komme å bare ville gå ned i vekt fortest mulig... Lenke til kommentar
Grand Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Du trenger heller ikke jogge hver dag, du kan jo finne på mange andre ting, små ting, men gjør store forskjeller i lengda, skaff deg en jobb med fysisk aktiviet, gå mye, Det er bare å være kreativ å finne på noe ute med venner OSV. Sånn som hanzi sa; "Jeg ville heller prøvd å fiksa litt på livsstilen enn å komme å bare ville gå ned i vekt fortest mulig..." Viss du tar av si 10kg på et program, og har samme livstil som du hadde før du startet med programmet, så tror jeg du går ganske fort opp i vekt igjen. Viss det blei noe heftige skrive feil, eller formulerings feil så må jeg bare beklage. Kl er halv 2 på natta Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Du vil gå ned i vekt, med fett også... Siden fett har mest energi så tar kroppen fra fettet ditt og muskler.. Men om du ikke spiser så senkes forbrenningen og når du begynner å spise som du spiste igjen så går du garantert opp noen flere kilo enn det du var fra før. Har en venn som ikke spiste på 45 dager, han mistet mye vekt, men han var veldig sliten, slet med hodepine osv.. anbefales ikke.. Lenke til kommentar
Gjest Maria Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei!. Det har jeg også prøvd!Hver dag sa jeg at imorra MÅ jeg ikke spise usunt,men klarte det ikke!.I 3 dager hadde jeg bare drikket vann ,og ikke spist noe.Men den fjerde dagen,måtte jeg dessverre få 7 vaksiner og lå i sykehuset!Jeg anbefaler deg å ikke gjøre det samme!.Alt du HAR lyst til å spise,glemmer du,og ALT du IKKE har lyst til å spise ,spiser du!.PRØV! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ble du så dårlig av 3 dager uten mat? Skal da strengt tatt overleve det ganske greit. Så et program om anorektikere på nrk3 i går faktisk, der var det ei som gjerne gikk 7-14 dager uten mat, og det værste er jo at hu ikke var av de tynneste av de, du tar bare knekken på alt av muskler. En skotsk lege i 1968 gjorde et forsøk, en mann på 204kilo som ville ned i vekt, han fikk ikke lov til å spise eller drikke annet enn vitaminer og vann. Han gikk ned 125kilo på et år og to uker. Lenke til kommentar
blahrg Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Du gidder ikke trene, ei heller spise sunt? Jaja, det var jo nesten provoserende, men da kan jeg fortelle deg at det lille prosjektet du tenker på er dødfødt allerede. Å gå ned i vekt på en helsemessig forsvalig måte har ingen kjappe løsninger. Sliter du med overvekt må du jobbe for å gå ned, og ikke minst jobbe for å holde vekta nede. Kutt drittmaten og flytende sukker. Spis mindre måltider fordelt flere ganger over dagen. Gjerne en 5-6 ganger. Epler og frukt generelt er genialt for å erstatte søtmats hungeren og når du absolutt føler du må spise mellom måltidene. Hvitt kjøtt er bra kjøtt. Kylling, svin, fisk = good shit. Grønnsaker attåt er et must. Drikk mye vann. Spis sunt, samtidig som du minimerer inntaket av kalorier. TREN, både kondisjon og styrke. Da forbrenner du fett, men ser ikke ut en pinglete pudding etterpå heller. Holdningen "gidder ikke" nytter ikke her, da kan du bare kaste klærne dine, bortsett fra boxeren, å gro fast i sofaen. Det er hardt arbeid og du må opparbeide deg litt jernvilje for å nå målet ditt. Sett deg små mål i begynnelsen, å belønn deg selv når du har nådd målet. Dette er et bra triks for ikke å miste motet helt. Det går tregt, og det skal gå tregt. Om du går ned rett i underkant av 1kg i uka så er dette et bra tempo. Jeg har selv prøvd masse forskjellige "superdietter" og sånt tull. Det er bare ren svindel. Det eneste som fungerer er godt kosthold, og hard, målrettet trening. Nå er jeg 20kg lettere enn jeg var for ett og et halvt år siden, og det er ikke takket være en diett på vann og andre teite triks du leser om fra de anorektiske modellene i ukebladene. Det finnes ingen enkle løsninger. Endret 7. mars 2010 av sch 1 Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvorfor gidder dere skrive så lange svar til et så dumt og kort spørsmål? Fortjener like kort svar. Dessuten er det et troll. Lenke til kommentar
blahrg Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvorfor gidder dere skrive så lange svar til et så dumt og kort spørsmål? Fortjener like kort svar. Dessuten er det et troll. Hvorfor gidder du å kommentere lengden på postene til folk? Spiller vel liten rolle om threaden er troll eller ikke, folk leser jo uansett. Noen finner kanskje tipsene her nyttig, selv om trådstarter bare er ute etter litt oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå