Gå til innhold

Oppgradering av spill pc ...trenger litt suport

Anbefalte innlegg

Hei skal oppgradere riggen litt og lurer på om dette er bra oppsett til 99.9 % spilling.

Inbiller meg at det er mye for pengene.

Dette vurderes:

HK: ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2 (Lest mye bra om dette)

Proserror: Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz Socket775

Skjermkort: Club3D GeForce GTX 285 1 GB

------------------------------------------------------

Har dette fra før

Stømforsyning: Crosair 620W

Minne: Geil 2GB DDR2 PC6400 800mhz Ultra 4-4-4-12

Hdd wd Raptor 74GB (Skal beholdes)

Asus P5N32-E sli socket 775

Intel Cor Duo E6700 2.67GHz

Skjermkort: Nvidia 8800Gtx

Har jeg noe å hente på ny/mere ram ? Vet at det er max 3GB minne som vises/brukes i XP 32bit.Kan jeg kjøpe 2x2GB minne? isåfall trenger jeg tips.

Vill strømforsyningen holde ?

Er ingen klokker. Kan gjerne legge på en tusing i cpu eller skjermkort hvis det skulle ha noe for seg.

Vil kjøre Intel og Asus av gammel vane

Skal handles hos netshop oslo.

Takker for svar.

Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville definitivt vurdert mer ram. Men da må man også vurdere nytt OS, siden du velger et skjermkort med såpass mye ram. Du vil ikke kunne benytte mer enn 2,8-2,9GB med det oppsettet der.

Vurdert muligheten for ATi 4870, evnt 4870x2? Det skal yte ganske bra det også.

Anbefaler deg å skaffe litt mer ram, og prøv deg på Windows 7 i 64bit. Skal være ganske stabilt, og hvis det ikke funker tilfredsstillende, legg inn XP i dualboot.

Altfor mange spill begynner å kreve veldig mye ram for tiden...

Ellers ser det veldig bra ut. Men prøv deg på litt overklokking. Det er overraskende lett, og sannsynligheten for å skade noe er litt mindre enn å vinne i lotto

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Jeg fikk plaget en hyggelig fyr hos netshop som nevnte at klokking med p5q var som en lek så da må jeg nok teste det. Fikk også bekreftet at strømforsyningen skulle hole

ja kansje jeg skal teste windows 7. Det blir ikke noe krøll med Xp og W7 i dual ? Mener og hørt at folk har problemer med og slette W7.

Kommer til og gå for gtx 285( er vel litt Nvidia fan) Det jeg trenger da er noe kickass ram, tenker jeg går for et 2x2gb sett så tar jeg og oppgraderer siden. Trenger ram tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...