Space98 Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg har planer om å overklokke en AMD Athlon XP2700 på 2,17 Ghz men har problemer. I biosen (som nylig er oppdatert) står det auto på alle bortsett fra FSB'n som er på 166. Jeg vet at multiplieren er 13 men er usikker på hva Vcore ligger på. Har prøvd å overklokke fsb'n med litt hell, men frykter at rammen går til he***. (512MB DDR 333Mhz) Har planer om å bytte denne til en 512MB 466Mhz DDR brikke når jeg får råd) Hvordan skal jeg kunne låse AGP'n når stort sett alt står på auto og jeg ikke finner ut noe særlig av info om min cpu.. ?? Jeg har prøvd å overklokke med å øke Vcore opp til 1,750v og multiplieren til 15... (håper på å nå 2,7 Ghz... hvis mulig)... Har prøvd stort sett alt nå, men hvis jeg prøver å overklokke, låser hele kassa seg og jeg må resette bios-jæ**** Kjører saken i en VapoChill PE kasse som funker bra... Noen som har den fjærnese anelse om hva jeg kan gjøre?... Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Det er lettere for oss å svare, hvis du opplyser om hvilket HK du bruker, samt annet utstyr. Lenke til kommentar
Potetsekken Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Har prøvd å overklokke fsb'n med litt hell, men frykter at rammen går til he***. (512MB DDR 333Mhz) Har planer om å bytte denne til en 512MB 466Mhz DDR brikke når jeg får råd) Hvis du har mulighet til det så kan du jo stille inn at rammen skal kjøre på spd for da har det ikke noe å si hvor mye du stiller fbs på. Lenke til kommentar
Space98 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Hovedkortet er et MSI KT4 ULTRA-BFISR, bluetooth, usb 2.0, FireWire, +++... og på det står alt på auto bortsett fra FSB'n... Har brukt prosessoren i noen måneder nå og har prøvd overklokking... men uten resultat... Har hatt fsb'n oppe i 178Mhz og var oppe i drøye 2,4 Ghz... men er ikke sikker på åssen jeg låser rammen... men skal prøve nå som jeg har fått et tips Ellers så har jeg: AMD Athlon XP 2700 på 2,17 Ghz.. Skjermkortet er et MSI GeForce4 Ti4200 med 4x agp og 128 mb DDR Åssen låser jeg hastigheten på AGP slotten?... (vil ikke ødelegge skjermkortet...) WD 120GB og så noe annet småtteri... Lenke til kommentar
Space98 Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Nei, det fungerer ikke... jeg prøvde å sette fsb'n opp til 200mhz, men da låste kassa seg. Tror nok jeg bygger meg en annen maskin en gang i tiden med annet hovedkort og prosessor... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Vel, er det mulig å "låse" opp automatikken i biosen din? hviløken bios har du? er cpu'n din låst opp? hvis ikke vil dette forklare hvorfor du ikke får multiplyer-klokking til å fungere.. :o prøv å sett volten på cpun din til maks(burde i allefall ha muligheten til å sette den på 1.9 eller 2.05v..) siden du har vappo spiller det ingen rolle. vet ikke om det er mulig å låse ramme din men.. det ert nok ikke nødvendig.. med vannkjøling og en xp1800 kjørte jeg 2340mhz riktig nok u-låst, men med en fsb på 183=366mhz med 266 ram.. riktig nok en okz og en twin-mos brikke.. bare kjør volten maks opp. på mitt system er det 2.85v... de blir ike mye varme heller, så det skulle nok ikke bli noe problem for deg heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå